Співвласники пекарні «Львівські круасани» Андрій Галицький та Юрій Загродський
Незважаючи на те, що круасани асоціюються з Францією, саме ця випічка стала «фішкою» мережі закладів громадського харчування Lviv Croissants.
Мережа пекарень Lviv Croissants відкрила 163 заклади в Україні та почала експансію в Польщу.
Це уже не перша спроба компанії підкорити сусідню країну. Раніше поляки не розсмакували українські круасани, проте мережа зробила «роботу над помилками» і стартувала вдруге. Впродовж 2023 року в Польщі відкрилося 11 закладів Lviv Croissants.
Як вдалося подолати виклики і підкорити Європу, The Page розповіли співвласники мережі пекарень Lviv Croissants Андрій Галицький та Юрій Загродський.
«Ідея масштабуватися та зайти на європейський ринок виникла на перших етапах розвитку мережі. У 2018 році Lviv Croissants вийшли на міжнародний ринок та відкрили першу пекарню в Польщі. Проте через рік заклад довелося закрити через невдалий вибір локації, помилковий аналіз потреб споживачів, помилки в побудові операційних процесів і погану впізнаваність бренду за кордоном», – говорить Андрій Галицький.
Утім, команду Lviv Croissants не полишала думка повернутися до Польщі, щоб на повну заявити про себе. П’ять років компанія розглядала оптимальні варіанти приміщень, шукала надійних постачальників, формувала кваліфікований персонал та адаптувала меню до потреб польських споживачів.
«У 2022 році Lviv Croissants здійснили другу спробу експансії на польський ринок. Першу пекарню ми відкрили в прикордонному місті Згожелець, а незабаром у Вроцлаві. Згодом ми розширили географію мережі і відкрили заклади у Варшаві, Ґданську, Щецині та Ряшіві. Наразі ми співпрацюємо з 6 міжнародними партнерами, а кількість пекарень зросла до 11, і ми маємо намір масштабуватися і далі», – додає Юрій Загродський.
Мережа Lviv Croissants стартувала з маленької пекарні у Львові
Скромна львівська пекарня Lviv Croissants розпочала свою роботу майже дев’ять років тому, у 2015-му, у проїзді Крива Липа, 9. З-поміж інших, досить розкручених на той час закладів, її вирізняли великі свіжоспечені круасани, причому не тільки з солодкими начинками, але й з незвичними солоними – м’ясом, рибою, овочами та сиром.
«Ми презентували новий формат швидкої їжі, ще невідомий для львівського споживача. Відкриття, на яке нам знадобилося 3 місяці, було досить напруженим і хвилюючим. У маленькому приміщенні на 20 квадратних метрах працювало 5 людей – по 2 особи на зміні і адміністратор. Ми не брали кредит на розвиток бізнесу, інвестиції склали приблизно $20-25 тис. Оскільки «розганятися» не було за що, використовували вживане обладнання. Проте це не завадило нам випікати якісну продукцію, яка швидко запала львівʼянам до смаку», – розповідає Андрій Галицький.
Перший заклад Lviv Croissants
Перший заклад Lviv Croissants
Смакові експерименти: Lviv Croissants враховує побажання відвідувачів закладу
Головною особливістю продукції Lviv Croissants є унікальний монопродукт, який створюють за власними технологіями та рецептами на власному виробництві. Так би мовити, готують «з-під ножа».
Над розробкою нових страв працює технологічний відділ, а ухвалюється й затверджується все на загальних фуд-тестінгах. Ініціатором новинок може стати будь-хто з членів команди, ба більше, враховуються поради і побажання гостей закладів.
«Щодо витрат на розробку новинок – це залежить від різних факторів: затраченого часу для правильної рецептури, пошуку постачальників, погодження смаку тощо», – говорить Юрій Загродський.
Наразі асортимент мережі представлений 29 видами ситних круасанів та 6 солодких. Окрім цього є функція «зроби собі сам»: гість самостійно може зібрати круасан з 29 доступних інгредієнтів. Також у меню є понад 60 видів напоїв, включаючи каву, чаї, лимонади та соки.
«Новинки у Lviv Croissants з’являються регулярно. Наші технологи постійно тестують різні смаки, начинки для круасанів та їх комбінації. Меню поповнюється новими позиціями кожні два-три місяці», – розповідає Андрій Галицький.
Lviv Croissants враховує побажання відвідувачів закладу
Lviv Croissants враховує побажання відвідувачів закладу
Lviv Croissants враховує побажання відвідувачів закладу
Lviv Croissants враховує побажання відвідувачів закладу
Lviv Croissants враховує побажання відвідувачів закладу
Lviv Croissants враховує побажання відвідувачів закладу
Lviv Croissants враховує побажання відвідувачів закладу
Як Lviv Croissants почали масштабування та продаж франшизи
Розвиток і масштабування закладів завдяки використанню права на торгову марку та рецептуру почались одразу – ідея про продаж франшизи була вмонтована в формат Lviv Croissants. Власне, вся концепція бізнесу і розроблялась під франчайзингову модель.
«Пошук партнера тривав недовго, і вже 13 серпня 2015 року в Сумах відкрилася перша франчайзингова точка Lviv Croissants. А потім ще 3 заклади. Покупцями франшиз були енергійні та ризиковані підприємці, які повірили нам і відважилися відкрити власний бізнес. Ми і надалі продовжуємо співпрацювати з ними і допомагаємо у вирішенні невідкладних питань. Дехто з франчайзі вже має 5-7 власних пекарень», – згадує Юрій Загродський.
У 2016 році компанія представила свій бренд на виставці «Франшиза року 2016». Захід дав змогу потенційним партнерам наживо побачити роботу пекарні, почути про переваги концепції монопродукту та спробувати унікальні круасани-сендвічі. Відвідувачі та учасники виставки зацікавилися перспективним напрямком, тож за короткий проміжок часу бізнес з круасанів «замісили» у Дніпрі, Києві, Чернівцях, Вінниці, Ужгороді, Хмельницькому, Івано-Франківську.
«Після виставки Lviv Croissants уклали 10 контрактів з франчайзі, які відкрили 27 пекарень у різних містах Україні. У вересні 2020 року ми відкрили пекарню в Краматорську Донецької області. Таким чином, ми охопили всю географію України – цей регіон залишався останнім, де наш бізнес раніше не був представлений»,– говорить Андрій Галицький.
Незважаючи на повномасштабну війну, мережа Lviv Croissants продовжує працювати і розвиватися. У 2022 році було відкрито 15 нових пекарень, включаючи 4 в Польщі. А у 2023 році запрацювали ще 32 нові пекарні, з них 7 – у Польщі.
«Наразі мережа Lviv Croissants розширилася до 163 закладів по всій Україні, в 23 пекарнях ми контролюємо 100% бізнесу. Окрім цього, працюють 11 закладів в Польщі. На сьогодні з нами співпрацює уже близько 100 партнерів. Щодня отримуємо з різних частин світу до 10 запитів на відкриття франшизи. Проте це тривалий трудомісткий процес, що вимагає великої праці й зусиль. Наразі в середньому в рік ми відкриваємо від 15 до 25 закладів. Мережа Lviv Croissants змогла забезпечити роботою близько 1200 людей», – додає Юрій Загродський.
Щодо терміну окупності пекарні, зазначив, він коливається від 12 до 24 місяців, зазначають співвласники, в залежності від рівня трафіку, суми вкладених інвестицій, середнього чеку, тощо.
«Даний термін актуальний для більш-менш стабільної ситуації. Однак за останні чотири роки ми живемо в стані невизначеності – локдаун, карантинні обмеження, повномасштабна війна, тому, звісно, він може бути довшим», – Андрій Галицький.
Виробництво Lviv Croissants
Виробництво Lviv Croissants
Виробництво Lviv Croissants
Виробництво Lviv Croissants
Скільки коштів необхідно, щоб відкрити пекарню
Вартість франшизи різна, залежно від формату та очікуваного прибутку.
Паушальний внесок для звичайних пекарень Lviv Croissants становить $10 тис., для LC Drive – $20 тис.
Інвестиції у відкриття пекарні залежать від її площі та розташування:
- заклад у ТРЦ площею 30 кв. м – необхідні інвестиції від $30 тис.,
- пекарня 50-100 кв. м – $50-70 тис.,
- LC Drive 100-150 кв. м – від $200 тис.
«Щомісячне роялті становить 3% від обороту. Власне ці кошти дозволяють нам здійснювати супорт франчайзі – від допомоги по підбору персоналу, маркетингу та ІТ-рішень, юридичних консультацій до щоденної підтримки і допомоги у вирішенні операційних питань менеджерами з франчайзингу», – деталізує Юрій Загродський.
Заклади Lviv Croissants
Заклади Lviv Croissants
Заклади Lviv Croissants
Заклади Lviv Croissants
Заклади Lviv Croissants
Що входить у франшизу Lviv Croissants
«Наша команда супроводжує франчайзі на усіх етапах роботи, починаючи з розробки індивідуального проєкту пекарні і до завершення дії договору. Ми проводимо підбір і навчання персоналу, надаємо повну фінансову модель ведення бізнесу, керуємо щоденною діяльністю пекарні, допомагаємо з постачальниками та аналізуємо ефективність діяльності. Окрім цього, допомагаємо вирішити маркетингові та юридичні питання», – говорить Андрій Галицький.
Як на бізнес Lviv Croissants вплинула російська агресія
Початок повномасштабного вторгнення команда Lviv Croissants зустріла, як і більшість українців. Враховуючи щоденні тривожні новини, всі розуміли велику ймовірність війни з росією, але сподівалися, що вдасться уникнути цього.
«Перші дзвінки про початок війни прозвучали о 6 ранку. Того дня ми мали відкрити новий заклад в Києві, але замість цього постало питання, як евакуювати команду із столиці. Це було пріоритетним нашим завданням. А далі – безперервні телефонні розмови з усіма партнерами мережі. Деякі з них опинилися в непростих ситуаціях. Тих, хто втік від росіян з родинами з небезпечних регіонів, ми розміщували в перші дні прямо в офісі. Більшість пекарень 24 лютого продовжували працювати і годували людей, волонтерів, тероборону», – згадує Юрій Загродський.
Станом на 24 лютого мережа Lviv Croissants налічувала 136 пекарень в Україні, з яких ворог повністю знищив 3 заклади – 2 у Маріуполі та 1 в Сєвєродонецьку. 2 пекарні в Херсоні та 1 в Харкові, що були суттєво пошкоджені, так і не відновили своєї роботи.
«Щодо ситуації на окупованих територіях. жодному з наших партнерів не вдалося вивезти ані обладнання, ані продукцію, оскільки пріоритетним завданням було зберегти життя», – розповідає Андрій Галицький.
На початку повномасштабної війни через розрив логістичних шляхів мережа Lviv Croissants зіткнулася з неабиякими проблемами.
«Переповнені автомобільні шляхи, внутрішня міграція, недобросовісні перевізники, які, користуючись ситуацією, підвищили тариф. Час на доставку збільшився у 2-3 рази. Продукція не доставлялася вчасно, тому в першу чергу постраждала велика кількість тих позицій, що швидко псуються. На щастя, ми завдяки згуртованості нашої команди змогли подолати ці виклики, розвиватися і масштабуватися далі», – говорить Юрій Загродський.
Як франшиза працює за кордоном
Умови продажу франшизи за кордоном такі самі, як в Україні: паушальний внесок 10 тис. євро та 3% роялті від загального виторгу в місяць. А ось окупність пекарень за кордоном і в Україні відрізняється.
Співвласники наголошують, що головний фактор, що впливає на рівень рентабельності, – це впізнаваність бренду, над чим зараз і працює команда Lviv Croissants.
«Також на час окупності закладу впливає більша сума початкових інвестицій та розбіжності в податковій системі, що безпосередньо впливають на рентабельність та прибутковість бізнесу. Щодо асортименту, в Польщі представлені круасани, повністю адаптовані під смакові вподобання місцевого споживача. Більше овочів та більше солодких круасанів. Наша команда зробила все можливе, щоб складений круасан у Польщі смакував не гірше за український».
Lviv Croissants у Польщі
Lviv Croissants у Польщі
Lviv Croissants у Польщі
Lviv Croissants у Польщі
Lviv Croissants у Польщі
Lviv Croissants у Польщі
Lviv Croissants у Польщі
Що Lviv Croissants планують на майбутнє
«Ми не заглядаємо у далеке майбутнє і не ставимо захмарних планів на 2024 рік. Наполегливо працюватимемо задля добробуту українців та України», – резюмували співвласники Lviv Croissants.