В Україні іноді виникають проблеми з фінансовими виплатами для внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Передусім ідеться про затримку в нарахуванні таких коштів. Однак, як пише видання KyivNews, переселенці можуть посприяти розв’язанню проблеми, якщо гроші не надходять дуже довго.
Люди зі статусом ВПО отримують щомісячну допомогу, розмір якої визначається віком і статусом одержувачів:
- 2000 гривень – для повнолітніх осіб;
- 3000 гривень – для дітей до 18 років та осіб із інвалідністю.
Однак на початку 2024 року уряд ухвалив постанову, згідно з якою деякі групи внутрішньо переміщених осіб втратили право на державну підтримку. Припинити виплати ВПО можуть, коли:
- дохід на одного члена родини перевищує 9444 грн;
- є автомобіль, вік якого становить менш ніж 5 років, або здійснено покупку на суму понад 100 000 грн;
- є житлова площа в безпечному регіоні площею не менше 13,65 м² на особу.
Виплати також можуть бути зупинені, якщо особа повернулася до свого житла на тимчасово окупованій території або, бувши працездатною, не звернулася до служби зайнятості.
Однак фінансова допомога продовжує надаватися:
- родинам із дітьми до 14 років, які живуть у районах бойових дій або населених пунктах, де освітній процес проходить дистанційно чи в змішаному форматі;
- сім’ям, де є діти до 18 років з інвалідністю або серйозними захворюваннями;
- вагітним жінкам, які досягли 30 тижня вагітності;
- родинам, у складі яких є особи з інвалідністю першої групи або ті, хто піклується про немічних осіб.
Для тих, хто має право на допомогу, виплати проводять двічі на місяць – 15 і 28 числа.
Якщо ж відбуваються затримки, то вони часто пов’язані з технічними труднощами, що можуть виникати на різних етапах переказу коштів. У Міністерстві з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій запевняли, що всі, хто має право на допомогу, обов’язково її отримають. У випадках, коли затримка перевищує місяць, переселенцям радять:
- зателефонувати на гарячу лінію міністерства за номером 15-48;
- звернутися до офісу уповноваженого з питань ВПО за номером +38 (066) 813-62-39;
- відвідати місцевий Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) чи управління соціального захисту.
Заявку людини розглянуть, перевірять дані та, якщо буде виявлено технічний збій, фахівці вживуть заходів для його усунення. Затримка не обов’язково означає втрату допомоги, а кошти мають надійти після розв’язання технічних питань.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
РРО для закладів харчування, торгівлі та сфери послуг: вимоги, пільги та штрафи
Кредитування енергонезалежності: ОТП БАНК пропонує програми для безперебійної роботи бізнесу
Що сьогодні заважає українським виробникам виходити на міжнародні маркетплейси?