Facebook Pixel

Заняття мистецтвом підвищують емоційний інтелект школярів — міжнародне дослідження

Не варто недооцінювати уроки малювання чи музики в середній школі або відвідування творчих гуртків в позашкільний час. Бо відповідно до авторитетного міжнародного дослідження соціально-емоційних навичок ДоСЕН учні і учениці, які займаються різними видами мистецтва, демонструють помітно кращі результати.

Quote«Дослідження [ДоСЕН] також показало, що діти, які займаються різними видами мистецтва, будь то фотографія чи шкільний театр, демонструють вищий рівень креативності та допитливості, — розповів у інтерв’ю The Page Олександр Елькін, засновник ГО «ЕдКемп Україна». — Тому можна зробити висновок, що заняття мистецтвом позитивно впливають на формування всієї палітри соціально-емоційних навичок. Відповідно, коли ми в середній школі не приділяємо увагу мистецтву, то втрачаємо набагато більше, ніж здається».

Елькін також додав, що вищезгадане дослідження виявило погіршення соціально-емоційних навичок по мірі дорослішання. Тобто 10-річні діти продемонстрували кращі результати, ніж 15-річні. Крім того, у дівчат в процесі дорослішання соціально-емоційні навички просідали сильніше, ніж у хлопців. І це, вочевидь, створює підґрунтя для проявів гендерної нерівності під час профорієнтації і постановки кар’єрних цілей.

Україна долучилась до ДоСЕН під час повномасштабного вторгнення і стала 15-ю країною світу, де проходить це дослідження. В Україні його має провести ГО «ЕдКемп Україна» спільно з Державною службою якості освіти за сприяння Міністерства освіти і науки України. Можливо, українське учнівство підтвердить вже виявлені за кордоном закономірності.

Quote«Мова йде про науково-предметне поле емоційного інтелекту, м'які навички, які називають компетенціями ХХІ століття. Їхній розвиток зумовлює рух до добробуту та індивідуального чи колективного благополуччя. Тому нам варто приділяти увагу не тільки когнітивній сфері, а й соціально-емоційній, у розвиток якої успішні країни багато інвестують саме через шкільну освіту», — підсумовує Олександр Елькін.

За словами Елькіна, мета цього дослідження — трансформація освітньої політики. Тобто на основі отриманих даних держава має зробити висновки і розробити алгоритми дій для покращення ситуації. Результати другої хвилі дослідження ДоСЕН, зокрема — по Україні, будуть оприлюднені в другому кварталі 2024 року.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉