Консультанти з Deutsche Bahn будуть надавати свої послуги для менеджменту «Укрзалізниці», також можливо, що вони будуть притягнуті до управління компанією на певному етапі. Про це прем'єр-міністр Олексій Гончарук сказав в ефірі програми «Свобода слова Савіка Шустера».
«Зараз ми працюємо над текстом стратегічної угоди, яка буде складатися з багатьох раундів. На першому етапі у нас будуть німецькі консультанти, вони будуть консультувати наш менеджмент або на певному етапі будуть залучені до управління. Мова йде не про те, що ми віддаємо або навіть передаємо в концесію», – сказав прем'єр.
Він додав, що зараз німецькі колеги консультують українську компанію у невеликих окремих проектах. Детальніше розповісти про це співробітництво він зможе на початку лютого.
Сторони підписали перший документ 22 січня в Давосі. І хоча це був лише меморандум про саме загальне взаєморозуміння, Гончарук поспішив сказати, що УЗ передадуть німцям в управління на 10 років. Це повідомлення було швидко спростовано.
Стали говорити, що Deutsche Bahn з урядом України та УЗ опрацьовують питання стратегічного партнерства.
Німецька сторона повідомила, що інженерно-консалтингова компанія DB Engineering & Consulting, яка представляє Deutsche Bahn, планує взяти в консалтингове управління УЗ. При цьому вказують, що DB Engineering & Consulting орієнтована на проекти для розвитку інфраструктури та пасажирського транспорту. Вона буде надавати підтримку УЗ «з питань підприємницької та технічної діяльності».
Також повідомляється, що на початку лютого 2020 року член правління DB, відповідальний за питання інфраструктури, Рональд Пофалла і представники українського уряду підпишуть у Києві меморандум про стратегічне партнерство, в якому будуть визначені подальші деталі співпраці.
Альфред Кох, колишній віцепрем'єр уряду РФ, який нині живе в Німеччині, написав у Facebook: «Deutsche Bahn – це повні імпотенти. Вони німецькі дороги розвалили, тепер візьмуться за українські. DB – найгірший оператор в Європі. Хоч би погуглили, що у DB відбувається. Волосся б стало дибки».
У 2019 році Institut Quotas провів дослідження. Опитали 1000 осіб, які подорожували з Deutsche Bahn у попередні шість місяців. Клієнти оцінили роботу компанії на «задовільно». Дві найбільші проблеми – дуже висока ціна на квитки і непунктуальність.
За словами користувачів, потяги регулярно спізнюються. Вони можуть затримуватися як на годину або дві, так і на 10-15 хвилин. Затримки завжди анонсуються, але це не скасовує того, що вони відбуваються регулярно з-за проблем на залізничних коліях. Що стосується цін, то переміщатися всередині країни на літаку частіше буває дешевше, ніж на поїзді.