Мережа магазинів косметики EVA у 2023 році відкрила нові торгові точки, повернула кількість покупців до рівня 2021 року та збільшила товарообіг на 40% порівняно з 2022 роком.
Таким баченням поділилася виконавча директорка ТОВ «РУШ» (магазини EVA та інтернет-магазин EVA.UA) Ольга Шевченко.

EVA збільшила товарообіг на 40% та повернула всіх покупців у 2023
«Якщо у 2022-му зусилля компанії були спрямовані більше на збереження бізнесу, 2023-й став для неї роком розвитку. Ці результати дались нам дуже непросто. Але разом з усією країною ми набули тяжкого досвіду – навчились жити у війні та навіть в таких умовах за можливості рухатися вперед», – додала СЕО EVA.
У грудні мережа знову підтвердила звання «Ритейлер року в drogerie» від Асоціації ритейлерів України. Понад 30 млн грн за сприяння компанії та її клієнтів були спрямовані на соціальні та благодійні проєкти.
Як розширилася мережа магазинів EVA за 2023 рік
У 2023 році компанія відкрила 59 нових магазинів, більшість з яких були у дизайні «Жіноча енергія». На кінець 2023 року мережа налічувала 1061 торгову точку, з них 50 – у стилі «Жіноча енергія».
У вересні компанія презентувала «Центр здоров’я шкіри» з асортиментом дерматокосметики від провідних світових брендів у форматі shop-in-shop. На кінець 2023 року дві такі точки працювали у Дніпрі та Києві.
У грудні 2023 року компанія здійснила тестовий запуск магазину формату EVA Beauty в київському ТЦ Respublika Park.
«Перший місяць його роботи перевершив наші очікування. Проте результати обговорювати зарано. Магазин працює в тестовому режимі. Доопрацювання в ньому ще ведуться, і таким, як ми його задумали, він має стати до кінця першого півріччя», – зауважила Шевченко.
У 2024 році компанія планує відкрити ще близько 60 магазинів. Заплановані інвестиції в цей напрям становлять близько 200 млн грн.
Які додаткові сервіси надають в магазинах EVA
У 2023 році компанія EVA змінила назву свого сервісу ModiFace на VISUAL by EVA та вдосконалила його. Тепер це планшет з розширеною реальністю в магазині, де можна віртуально приміряти макіяж перед покупкою.
До списку брендів, що можна протестувати, додали популярний Patricia Ledo, продукція якої склала 27% від усіх тестувань. Планують додати ще один бренд, GlamBee.
Усього у 2023 році було проведено 145 277 сеансів VISUAL by EVA, близько 600 на день. Найбільше послугою користувалися у Києві, Вінниці та Дніпрі, особливо приміряли помади та тональні основи.
Також компанія постійно вдосконалює сервіси тестування шкіри та волосся для індивідуального підбору засобів догляду. Для цього вони встановлюють в магазинах ще краще обладнання.
На кінець 2023 року 1053 магазини мережі EVA мали Wi-Fi, яким скористалися понад 92 тис. разів.
Щоб уникнути черг у найбільш відвідуваних магазинах, EVA встановлює самообслуговувальні каси. Вже близько 100 таких кас запущено і планується додати стільки ж у 2024 році.
Які є власні торгові марки
У 2023 році EVA запустила 6 нових ВТМ і збільшила портфель private label компанії до 58 марок. Це понад 5000 SKU майже в усіх категоріях, представлених в асортименті мережі.
У 2024 році серед товарів ВТМ з’явились, зокрема, б’юті-гаджети, професійні гель-лаки та аромадифузори.
Загалом за рік було продано близько 110 млн одиниць товарів private label. Частка ВТМ у загальних продажах компанії становить 33,9% в натуральному вимірі, 22,8% – в грошовому.
Товари ВТМ отримали міжнародні відзнаки
На конкурсі дизайну пакування власних торгових марок Vertex Awards срібну нагороду в категорії BEAUTY здобула парфумована вода-унісекс Fabien Marche Alchimiste An02.
Очищувальні кульки для обличчя ABOUT face Anti-Pollution та крем-спрей для волосся 15 в 1 ABOUT hair Кератинове розгладження відзначено нагородами міжнародної виставки-конкурсу Private Label Manufactures Association 2023 International Salute to Excellence Awards.
EVA інвестує значні кошти у розвиток логістики
У Львові поряд із діючим складом ведеться будівництво нової черги на 9 тис. кв. м під e-commerce. Площу діючих складів у Броварах та Львові збільшують за рахунок впровадження мезонінів. У вересні запущений хаб e-com у Дніпрі.
«Ми максимально спрощуємо та автоматизуємо складські процеси, що прискорює проходження замовлень по логістичному ланцюгу», – зазначає Ольга Шевченко.
У 2024-му систему планується частково впровадити на складах e-com. Також у планах EVA – автоматизувати системи зберігання: впроваджувати AGV (Automated Guided Vehicle) та AS/RS (Automated Storage and Retrieval Systems).
У 2023 році після паузи відновлений проєкт побудови логістичного хабу в Одесі. Ведеться закупівля необхідних матеріалів та конструкцій, а також інші підготовчі роботи. Площа першої черги одеського хабу має сягнути 20 тис. кв. м. Будівельні роботи триватимуть у 2025-2026 рр.
Раніше повідомляв, що попередньо сума інвестицій в логістичну інфраструктуру у 2024 році може скласти до 1,3 млрд грн.