Кожний третій українець відчуває втому та тривогу Фото: з відкритих джерел
37% українців відчувають втому та вигорання, тоді як у Європі так стверджують 20% людей, а у світі — 18%.
Про це свідчать дані комплексного соціологічного дослідження Pace Panel, яке Publicis Groupe Ukraine провела разом із Factum Group Ukraine.
Українці відчувають втому, тривогу і вигорання
У порівнянні з 2022 роком показник втоми українців зріс майже удвічі — на 15%, тоді він становив 22%. Найбільше тиск відчувають люди віком 25-34 роки.
Також зростає рівень тривожності, проте не так різко, як утома.
35% українців стверджують, що відчувають тривогу. Найбільше схильна до цього молодь віком 16-24 роки (41%), а зі збільшенням віку зменшується і рівень неспокою: 25-34 (38%), 35-44 (36%), 45-54 (33%) і 55-64 (29%).
Цікаво, що так само сильно тривожаться у Європі (34%), тоді як у світі в середньому хвилюється 24% людей.
Якщо у 2020-му аж 66% українців визнавали свою вразливість і потребу в психологічній підтримці, а 28% були готові говорити про своє ментальне здоров’я, то натепер їхня кількість різко впала до 27% і 19%.
У цьому випадку ми також спостерігаємо велику різницю у ставленні залежно від віку: молодь 16-24 роки (28%) на противагу старшим людям 55-64 роки (13%) більш схильна працювати над своєю менталкою.
Внаслідок цього на 8% знизився фокус уваги українців на кар’єрі. А для людей у віковій категорії 25-34 роки, яка відчуває втому найбільше, аж на 11%.
Попри те, що українці не особливо прагнуть розповідати про свою менталку, все більше соціально відповідальних компаній розвивають внутрішні системи підтримки ментального здоров’я своїх команд.
Які найбільш поширені варіанти підтримки ментального здоров’я використовують українці
- корпоративний психолог;
- лекції щодо психічної самопідтримки;
- групові заняття з йоги чи медитації;
- регулярні one-to-one зустрічі;
- заохочування працівників до відпусток тощо.
Українці шукають енергію у невеликих радощах — відвідуванні концертів (воно зросло аж на 8% — до 20%) та шопінгу.
Що купують українці під час шопінгу
- одяг (67%);
- сумки (40%), ювелірні вироби (26%);
- ґаджети, ноутбуки (19%);
- смарт-годинники (21%).
Українці також продовжують активно донатити та волонтерити (83%).
У дослідженні взяло участь 3200 респондентів, що відображають все населення України в містах 10К+ віком 16-64 роки (крім тимчасово окупованих територій).
Це 4-та хвиля дослідження, репрезентативна за віком та статтю з широкою географією (як великі, так і маленькі міста), що проводилась онлайн у вересні 2023 року. Перша, друга та третя хвилі відбулись у 2019, 2020 та 2022 рр.
Фотогалерея
Кожний третій українець відчуває втому та тривогу Фото: з відкритих джерел