BlaBlaCar залучив 100 млн євро інвестицій, які спрямує на розвиток компанії. Компанія також повідомила про досягнення прибутковості протягом останніх 24 місяців.
Мета компанії – розвивати мультимодальність платформи, що передбачає поєднання різних форматів спільних подорожей з розгалуженою карпулінговою мережею в усіх регіонах, де працює BlaBlaCar.
Таку модель вже реалізували у Франції, коли у 2019 році придбали компанію Ouibus. Це дозволило розширити мережу автобусних перевезень BlaBlaCar на всю Західну Європу. Водночас у Східній Європі та Бразилії завдяки придбанню Busfor і розвитку власного маркетплейсу BlaBlaCar очолила процес переходу автобусних перевезень з офлайну в онлайн.
«Завдяки цим 100 млн євро інвестицій ми зможемо реалізувати амбітну стратегію зростання, включно з кількома угодами зі злиття та поглинання (M&A), над якими ми працюємо зараз. Додаткове фінансування дозволить нам розвивати нові проєкти, заохочувати інновації та вивчати можливості для нових придбань. Постійні інновації та M&A допоможуть нам швидше стати лідерами на ринку», — коментує співзасновник і генеральний директор BlaBlaCar Ніколя Брюссон.
Рекордні показники у 2023 році та досягнення прибутковості BlaBlaCar
Ці інвестиції стали продовженням успішного 2023 року для компанії. 80 млн пасажирів скористалися послугами BlaBlaCar у 2023 році. Це на 23% більше, ніж роком раніше. Особливо помітне зростання на ринках, що розвиваються, як-от Індія та Бразилія, де темпи зростання вимірюються тризначними числами. Завдяки цьому Бразилія стала провідною країною BlaBlaCar за рівнем активності в карпулінгу у 2023 році.
В Україні кількість зареєстрованих користувачів у 2023 році склала майже 11 млн. Це найвищий показник серед країн Центральної та Східної Європи. Для порівняння: у Польщі близько 6 млн зареєстрованих користувачів, в Румунії — 1,5 млн.
Прибуток BlaBlaCar склав 253 млн євро, що на 29% більше, ніж у попередньому році. Уперше за 24 місяці компанія стала прибутковою і завершила 2023 рік з позитивним показником EBITDA, що стало початком нового етапу зростання.
Такі високі фінансові показники є результатом поступової монетизації нових ринків карпулінгу та реструктуризації автобусного бізнесу в країнах Західної Європи. Компанія також відзначає успіхи своєї мультимодальної стратегії, започаткованої у 2019 році, яка пропонує пасажирам привабливу цінову політику та поєднання різних видів транспорту.
Крім того, успіху BlaBlaCar сприяють інші фактори: високі ціни на енергоносії у поєднанні зі зростанням обізнаності про кліматичну кризу підвищили зацікавленість мандрівників у доступних рішеннях BlaBlaCar для спільних поїздок.