З 1 червня 2025 року набудуть чинності нові правила переказів з банківських карток: для клієнтів з низьким і середнім ризиком ліміт знизять до 100 тис. грн на місяць (раніше — 150 тис. грн). Для високоризикових клієнтів залишиться обмеження у 50 тис. грн.
Банки вже зараз блокують картки за перевищення ліміту або за підозрілу активність. Щоб уникнути цього, клієнтам варто дотримуватись кількох простих правил.
Що робити у разі блокування рахунку?
Якщо транзакції не проходять або ви отримали повідомлення про блокування, негайно зверніться до банку — через додаток, гарячу лінію або відділення.

«Банк може попросити документи про походження коштів або пояснення щодо активності. Важливо співпрацювати — це не каральна процедура, а вимога закону», — пояснює Марина Павленко, провідна експертка з фінансового моніторингу Глобус Банку.
Якщо даних достатньо — рахунок розблокують. Якщо ж ні — банк може припинити співпрацю і закрити рахунок. У цьому разі залишок коштів перераховують на інший рахунок за реквізитами, наданими клієнтом. За переведення може стягуватись комісія.
Як убезпечити себе від блокування картки
- уважно ознайомитися з умовами обслуговування та тарифами;
- перевіряти ліміти переказів на сайті банку;
- чесно декларувати джерела і обсяги доходів;
- повідомити мету відкриття рахунку та типи очікуваних операцій;
- уникати сумнівних схем, міс-кодингу та операцій, що не відповідають суті діяльності.
Вчасне надання інформації та відкритість — найкращий спосіб уникнути блокування. У 90% випадків проблему вдається вирішити швидко, якщо клієнт співпрацює.
У 2024 році Держфінмоніторинг отримав 1,75 млн повідомлень про фінансові операції (на 23% більше, ніж у 2023). У першому кварталі 2025 року — вже 448 тис. У 99,5% випадків їх подають банки.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Grain Ukraine 2025: як змінюється маржинальність агросектору в новій реальності