Концерн Airbus хоче до 2035 року запустити в серію літак, який буде оснащений двигунами, що працюють на водні. Це повинен бути екологічно чистий літальний апарат.
Зараз представлені три конкуруючі концепції конструкції такого апарату, одна з яких буде реалізована.
«Це історичний момент для сектора комерційної авіації в цілому», — сказав генеральний директор Airbus Гійом Фори.

Ідея використовувати водень замість гасу в якості джерела енергії для авіаційних двигунів не нова, але її все ще складно втілити в життя. Для використання на літаках водень потрібен в рідкому стані, тому його потрібно зберігати при високому тиску, в баках з подвійними стінками, циліндричної або сферичної форми. До того ж і на землі повинна існувати відповідна інфраструктура
Перша концепція — це літак з турбовентиляторнимі двигунами, здатний перевозити від 120 до 200 пасажирів на маршрутах протяжністю до 3700 кілометрів. За розміром він трохи менше за нинішню базову модель A320neo, але розвиває ту ж швидкість — понад 800 км/ч. У кормовій частині літака, за герметичним перебиранням, розташований резервуар з воднем, а сопло у верхній частині стабілізатора служить для випуску газу в разі витоку.

Друга концепція — турбогвинтовий літак з повітряними гвинтами, які обертають модифіковані газові турбіни та електромотори. Електрику ж виробляють водневі паливні елементи. Крейсерська швидкість такого літака може досягати 600 км/год, що набагато більше, ніж у нинішніх гвинтових аналогів.

Третя концепція (на заголовному фото) — найбільш революційна. Крило і фюзеляж утворюють єдине аеродинамічне тіло. Така схема вважається оптимальною для розміщення баків з воднем.
Контекст. Експерименти з водневим паливом в авіації проводяться давно. Наприклад, ще в 1988 році в Радянському Союзі модифікували тримоторний авіалайнер Ту-154 таким чином, що правий двигун працював на водні. Літак назвали Ту-155.
Авіаційний водневий двигун не можна вважати на 100% екологічно чистим. Хоч при згорянні водню і не утворюється вуглекислий газ, але викидається багато парів води, які утворюють за літаком інверсійні сліди, які, як вважається, впливають на клімат. Так само утворюється і оксид азоту.
Але головне, що сам водень як паливо може вважатися екологічно чистим, якщо він буде проводитися за рахунок «зеленої» електроенергії, а не за рахунок спалювання вуглеводнів.