CRM-системи та автоматизація продажів: як діджиталізувати свій бізнес та скільки це коштує

Діджіталізація бізнесу. Фото: pixabay

З початком пандемії коронавірусу світ поступово перейшов у онлайн-простір. У період локдаунів і повторних хвиль COVID-19 усе більш актуальним стає розширення бізнесу ще й у площину інтернету.

Водночас малий та середній бізнес не так сильно пристосований до таких вимог сучасного світу, як великі компанії. Однак дедалі необхіднішою стає діджиталізація.

The Page розбиралося, як покращити бізнес за допомогою нових технологій.

Автоматизація та цифровізація бізнесу

Загалом цифровізація бізнесу має на меті покращення клієнтського досвіду користування послугами та збільшення ефективності роботи компанії.

Важко собі уявити сучасний бізнес з доставки їжі, в якому неможливо слідкувати за маршрутом кур'єра у застосунку. Це все наслідки діджиталізації, які покращують не тільки досвід користування послугою для клієнта, а й підвищують конкуренцію серед бізнесу.

Завдяки впровадженню нових технологій можна:

  • вдосконалити якість послуги або продукту;
  • автоматизувати виробництво й інші внутрішні процеси компанії;
  • покращити внутрішню та зовнішню комунікацію;
  • підвищити конкурентоспроможність;
  • спростити роботу з даними;
  • підвищити лояльність клієнтів.

Інструменти автоматизації бізнесу

Головними помічниками у цьому стануть CRM-системи та чат-боти. Боти, наприклад, зможуть автоматично відповідати на запитання клієнтів. Вони можуть працювати на елементарному штучному інтелекті, який, крім відповідей на запитання, може ще й аналізувати досить великий пласт питань. Це також допоможе покращити якість послуг і товарів.

Крім того, варто подбати про зручний застосунок, адже більшість користувачів використовують саме смартфони для серфінгу в інтернеті та замовленні товарів.

Також не зайвим стане й автоматизація процесу замовлення клієнтом товарів.

Взагалі, зважаючи на коронавірус та перехід бізнесу в онлайн, варто подбати про інтернет-магазин, якщо у вас бізнес пов'язаний із продажами.

Для перших етапів діджиталізації достатньо створити або модернізувати сайт в інтернет-магазин продукції з особистими кабінетами кожного клієнта.

Так, клієнт зможе бачити на сайті ціни зі своєю знижкою. Згодом він обирає товар, а після формування та підтвердження замовлення воно з'являється у CRM менеджера, який відправляє покупцеві рахунок на оплату та відповідає у месенджері на запитання.

CRM сайту веде замовлення по стадіях, а менеджер лише контролює їхнє виконання. Зокрема у системі є й налаштований скрипт, який автоматично відправлятиме клієнтам листи на пошту, спонукаючи їх на нові покупки.

Крім того, CRM дозволяє подивитися звіт по будь-якому клієнту в різних зрізах, або ж сформувати загальний звіт про продажі.

Впровадження таких систем підвищує ефективність продажів, а більш просунуті версії навіть можуть спрогнозувати прибуток та робити бухгалтерські розрахунки.

Однак, щоб впровадити CRM, доведеться виконати декілька умов:

  • уніфікувати клієнтську базу;
  • опрацювати воронку продажів;
  • підключити IP-телефонію;
  • синхронізувати канали комунікації.

Крім того, доведеться навчити співробітників працювати з новими технологіями.

Вартість CRM-систем

В середньому впровадження CRM-системи в Україні коштує від 25 до 75 тис. грн. Однак усе залежатиме від функціоналу, який потрібен для конкретного бізнесу.

Крім того, ціна залежатиме й від виду ліцензії такої системи:

  • безстрокова ліцензія — оплачується один раз, однак у більшості випадків передбачає доплату за спец. послуги;
  • підписка — це тимчасова ліцензія, яка діятиме в залежності від строку, за який заплатила компанія. Однак перевагою є індивідуальні умови, які включають або виключають ті чи інші послуги;
  • ліцензія на копію програмного забезпечення — розробник надає покупцеві копію CRM-системи для установки на власний сервер, іноді користувач сам може доопрацювати або модифікувати її.

Типи CRM-систем

Для різних галузей необхідні різні системи, які зможуть покрити потреби бізнесу. Саме тому існує низка CRM, які можуть цифровізувати будь-який бізнес.

Операційні CRM

Більшість існуючих рішень саме такого типу. Вони спрощують комунікацію між клієнтом та постачальником послуг. Також вони можуть систематизувати дані про заявки та угоди, самі виставляють рахунки, нагадують передзвонити клієнтові і можуть самі відправити йому sms-повідомлення.

Аналітичні CRM

Аналітичні системи не тільки фіксують взаємодію з клієнтом, а й допомагають простежити закономірності в продажах. Це дозволяє прослідкувати в онлайн-режимі за тим, клієнти з яких джерел купують найчастіше, на якому етапі зривається більшість угод та як розподілені клієнти по воронці продажів.

Мета аналітичних CRM — це аналіз накопиченої інформації про клієнтів і продажі для вибудовування більш ефективної стратегії.

Комбіновані CRM-системи

Найпопулярнішими в останні роки стали програми, що поєднують в собі елементи різних типів CRM. В основному це операційні CRM із набором аналітичних функцій. Крім того, вони мають можливість спілкування з клієнтами завдяки інтеграції з сайтом, месенджерами та соцмережами.

Читати на The Page