Facebook Pixel

Замах на Шефіра, конфлікт із Разумковим і справжній Зеленський: інтерв'ю з адвокатом президента Качурою

Народний депутат від партії «Слуга народу» й політичний юрист Володимира Зеленського Олександр Качура поговорив із The Page про останні події в Україні, чутки про звільнення Дмитра Разумкова та роботу у Верховній Раді.

- Ви були досить успішним адвокатом. Чому вирішили піти в парламент, на більш оплачувану роботу?

- Це було одне з найскладніших рішень у житті. Можна просто говорити про те, які погані закони, а можна йти і вносити зміни — і це складний шлях.

Я повірив Зеленському й побачив, що він насправді якісно відрізняється від інших політиків. Який він на екрані, такий і в кабінеті — мене це підкупило.

Telegram Logo
Олександр Качура і Володимир Зеленський (фото: Facebook Качура)

Олександр Качура і Володимир Зеленський (фото: Facebook Качура)

- Які настрої у фракції після замаху на Шефіра? Депутати не бояться за своє життя?

- Депутати точно хочуть справедливості. Коли на члена команди роблять такий напад — це згуртовує. Замах точно не призвів до деморалізації — ймовірніше, послужив приводом для мобілізації всієї команди.

Сергій Шефір — дуже проста й незагрозлива людина, він миротворець. Завжди знаходить вихід з усіх конфліктних ситуацій, і це не та людина, котра могла піти з кимось на таку конфронтацію, яка призвела б до таких крайніх заходів. Тому я схиляюся до варіанту, що це спроба тиску на президента.

Тепер слідство має з'ясувати, хто стоїть за замахом. Але річ не тільки в Шефірі — це питання безпеки в країні. Якщо таке відбувається з першим помічником президента, то може статися й із будь-ким. Ми маємо зробити все, щоб на вулицях було безпечно.

- Законопроєкт про деолігархізацію — як ви вважаєте, над ним достатньо попрацювали, щоб ухвалювати його просто зараз?

- Цей законопроєкт передусім про взаємини влади та олігархічного капіталу, який намагається впливати на владу. На мою думку, один із найважливіших елементів закону — це необхідність декларувати зустрічі чиновників із представниками бізнесу. Таке є в США й у багатьох розвинених країнах.

Також важливою є категорична заборона фінансування політичних партій. А також питання незалежності медіа й заборона на участь у приватизації державних підприємств.

Олександр Качура (фото: Facebook Качура)

Олександр Качура (фото: Facebook Качура)

- Що пішло не так під час голосування за закон про олігархів?

- Це технічний момент — нічого страшного не сталося, і в регламенті чітко прописано, як це виправити. Це точно не призводить до необхідності переголосування.

Тепер ми чекаємо на висновок Венеціанської комісії, і взагалі є ще пів року на те, щоб цей законопроєкт набув чинності, і є невеликий запас часу, щоб удосконалити текст.

Однак я виступав за те, щоб заслухати представників усіх партій. Багато депутатів хотіли озвучити свої правки. Але фракція й комітет вирішили інакше. Я був готовий працювати і три, і чотири, і п'ять, і десять годин — скільки потрібно до кінця розгляду питання, але щоб усі могли висловитися. Але вирішили, що це може розбалансувати законопроєкт. У такому разі потрібно було знайти баланс.

- За податковий законопроєкт 5600 також голосуватимете постатейно?

- Ні, за 5600 ми зібрали необхідну кількість підписів і запустили спецпроцедуру. Кожна фракція зможе подати п'ять правок, які для них є важливими, і поставити їх на голосування.

Загалом, я вважаю, що після внесення правок закон можна ухвалювати. Але в тих, хто не голосував за закон про олігархів, інша думка. Проте я впевнений, що він набере достатню кількість голосів.

А от якби в законі залишилася норма про 18% податку на придбання квартири або про ПДВ на придбання нерухомості, я був би проти. Після того як у 2014 — 2015 рр. впала банківська система, у людей фактично залишилася одна можливість зберегти гроші — вкладати у квадратні метри. І я вважаю, що в жодному разі не можна підвищувати оподаткування в цій сфері — це погано позначиться на економіці загалом.

- Як ви вважаєте, чи можлива зміна спікера парламенту найближчим часом? Як ви оцінюєте роботу Дмитра Разумкова на цій посаді? Чи є вже кандидатура для його заміни?

- Чи можуть зняти Разумкова? Гадаю, що можливо взагалі все.

Важливо розуміти, що зміниться зі зміною спікера? Для звичайних людей головним є те, який результат приносить парламент, а не те, хто його очолює.

Мені шкода, що цей конфлікт став публічним, бо Разумков був першим номером у списку «Слуги народу».

Ми збираємо фракцію в Трускавці, щоб визначитися й заслухати аргументи керівництва фракції щодо заяви про збір підписів за відставку Разумкова. Я хотів би почути дискусію й тоді вирішу, чи голосуватиму, але, гадаю, що конкретно з підписами проблеми не буде. Так, я не виключаю, що відставка — це один зі сценаріїв розвитку подій.

- А якщо станеться відставка, це крісло займатиме Стефанчук?

- Будемо визначатися. Але спочатку потрібно визначитися з питанням відставки.

Якщо чесно, мені гірко за цим спостерігати, адже виборці голосували за команду загалом, і не хотілося б, щоб такі історії виходили на поверхню. Вони тільки грають на руку нашим опонентам.

- Кого з міністрів можуть відправити у відставку?

- Деякі міністри, про яких ходили чутки про відставку, можуть піти. Але далеко не всі.

- Бійки в Раді. Як ви вважаєте, чи зможуть в українському парламенті обійтися без з'ясування стосунків із кулаками, як у випадку бійки на трибуні Миколи Тищенка й Гео Лероса? І чи отримали нардепи, які брали участь у подібних інцидентах, хоча б одне стягнення чи штраф?

- Бійки — це в нас традиційна розвага парламентарів. Я, звісно, проти такого способу з'ясування взаємин між членами різних фракцій. Це псує нашу репутацію, це використовує проти нас російська пропаганда.

Щодо штрафів, то в нас за такі правопорушення вони взагалі не передбачені. Після останньої бійки ми звернулися до регламентного комітету, щоб на п'ять днів усунути депутатів, які брали участь у бійці. Але, наскільки мені відомо, комітет не ухвалив жодного рішення — голоси розділилися 50 на 50.

І хоча я засуджую дії (Миколи — The Page) Тищенка, як і вся наша фракція, але голова Ради мав би вимкнути мікрофон (Гео — The Page) Леросу, коли він почав виступати не на тему.

На жаль, це не єдиний випадок — приблизно 80% виступів у парламенті не стосуються суті питання, яке обговорюється. Так не має бути.

Олександр Качура (фото з особистого архіву)

Олександр Качура (фото з особистого архіву)

- Останнім часом РНБО активно займається всім — від контрабанди до блокування телеканалів. Орган не перевищує своїх повноважень?

- Питання не в тому, що зараз РНБО активно працює, а в тому, що раніше РНБО була органом, куди людей відправляли на політичну пенсію. Колишніх губернаторів, міністрів і депутатів призначали туди, щоб вони відчували себе при ділі.

За Зеленського РНБО виконує функції, які на неї покладено, і використовує доступні їй інструменти практично на 100%.

- Ви працюєте в парламентському комітеті, який, зокрема, займається проблемами забудовників. Які проблеми в цій сфері ви вважаєте найбільш актуальними?

- Найпоширеніша проблема — це те, що багато хто починає будувати без документів. Ми в комітеті ухвалили закон, що передбачає єдиний реєстр усіх майнових прав, який вестиме міністерство. До нього забудовник вноситиме дані про кількість квадратних метрів і квартир, усі дозволи на будівництво. І тільки після цього можна буде продавати майнові права.

Договір між мешканцем і забудовником реєструватиметься в базі — отже, одну квартиру можна буде продати лише один раз. Це назавжди розв'яже проблему шахрайських схем із продажем однієї квартири різним людям.

Коментарі

Всі новини