Які топменеджери бувають

керівник київського офісу Pedersen & Partners

Систематизація – важлива річ, яка дозволяє оцінити, як саме протікає процес, як працюють люди і якими можуть бути наслідки цієї роботи.

У своїй колонці я спробую систематизувати топ-менеджерів з-поміж найбільш представлених в Україні. З моєї точки зору, є кілька основних типів керівників.

Перший – так званий «наглядач». Це керівник, якого поставили стежити за тим, щоб все працювало, щоб ніхто не крав більше за дозволене, щоб були досягнуті поставлені цілі. Не дивуйтеся моїм словам щодо крадіжки — часто цей процес контрольований. Наприклад, один знайомий власник бізнесу говорив: у мене закладено на такого роду процеси 4% втрат від обороту. Якщо втрати не більші, то ми працюємо з прибутком і розвиваємося. «Наглядач» спостерігає за компанією, контролює її. Як правило, хороші топ-менеджери-«наглядачі» виростають з фінансистів або фінансистів-контролерів, тобто тих, хто вміє рахувати гроші.

Один мінус – цей тип топменеджерів не займається інноваціями. Сьогодні світ так швидко розвивається, так швидко рухається вперед, що навіть якщо ти стабільно стоїш на місці, то в цей час всі тікають вперед. Тому в довгостроковій перспективі «наглядач» не здатний зберегти позиції компанії.

Другий тип – так звані проектні менеджери. Це люди, які зазвичай не досягають мети. Я б їх назвав бізнес-спринтерами. Вони можуть спритно бігти, можуть повести за собою, можуть організувати роботу, але їм дуже швидко все набридає. Коли критична стадія проекту пройдена, як тільки проект стане стабільним, процеси запрацюють і не буде ніяких великих викликів, спринтер вже не зацікавлений.

Коли ми знаходимо таких людей під конкретні завдання, я відразу проговорюю з власниками бізнесу, що ми повинні розуміти, що це на півтора-два роки. Після проектного менеджера керувати компанією може зайти «наглядач».

Третій тип менеджерів – це системні будівельники. Це люди, які будують довгі й великі проекти. У них є унікальна особливість знаходити нову, внутрішню мотивацію, щоб підтримувати у команди бажання рухатися вперед. Це боксери, які готуються до бою, виходять на піку форми, проводять бій, потім відпочивають. І потім знову і знову домовляються про новий бій.

Нарешті, є ще четвертий тип топ-менеджерів – «будівельники замків з піску». Це люди, які дуже класно себе продають, люди, які себе дуже класно вміють презентувати. Зазвичай, це працює з такими власниками-пасіонаріями, які живуть своїм бізнесом і швидко надихаються ідеями.

Такий менеджер проводить масштабну презентацію для власника, і той після неї вже не хоче нічого чути й знати. У нього нульова об’єктивність оцінки, йому просто подобається людина. Потім проходить рік-два, і власник бізнесу розуміє, що у «будівельника замків з піску» нічого не вийде. Але, на жаль, вже пізно — час згаяно.

Ефективність вашого бізнесу залежить від того, наскільки ви змогли оцінити, який з трьох перших видів топ-менеджерів вам потрібен на даному етапі розвитку вашого бізнесу. А потім треба знайти таку кандидатуру, відсіявши четвертий варіант.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page