Facebook Pixel

Чотири практичні поради про створення ефективного контенту для власників бізнесу

Ірина Сігарьова
Власниця студії контенту та комунікацій Content Bar

За даними великого дослідження Gradus Research, один з головних споживчих трендів серед покупців — репутація бренду. Кожен другий з опитаних користувачів платформи звертає особливу увагу на бренд під час здійснення покупок. При цьому 72% з них обирають українські бренди.

Інтернет — головний канал продажів у 2024 році. Кожен бізнес намагається зайняти «вільне» місце та звернути на себе увагу потенційних клієнтів. У цьому їм допомагає контент: фото, відео, тексти. Проте які інструменти використовувати, як створювати унікальний контент та яка підготовка потрібна для ефективної роботи? Про це розповідають досвідчені підприємці.

Уважно слухайте своїх клієнтів

«Аналізуйте цільову аудиторію», «проводьте опитування», «вивчайте болі клієнтів» — ці фрази чує кожен підприємець. Часом здається, що вони звучать з кожної праски. Але про ефективність цього інструменту та подальші дії мало хто розповідає.

Для ефективної роботи над контентом потрібно не просто аналізувати аудиторію та вивчати її болі, а потім ще використовувати ці висновки. Контент має базуватись на тому, що цікаво вашій аудиторії, що в неї болить, про що вона хвилюється. Якщо концентруватись на цій інформації, то і проблем з пошуком ідей для контенту не буде.

Quote«Ми нічого не вигадуємо, а просто відповідаємо на питання людей, показуємо, який паркет насправді та як можна ним користуватись. Наприклад, просто сьогодні наші майстри їдуть до клієнта, щоб видалити зеленку з паркету. Що ми будемо робити? Звичайно демонструвати це. Ще в нас певний час питали про сумісність фломастерів і паркету. Ми якнайшвидше зробили відео, у якому показали, що наш продукт дружній до дитячої творчості. А одна клієнтка поділилась страхом, що біла підлога зіпсується: раптом на неї впадуть продукти чи ложка із залишками борщу. І ми знову зробили контент про це», — розповідає Вікторія Редчик, власниця бренду Levens.

Вивчайте платформу, на якій будете публікувати контент

Instagram, Facebook, TikTok, LinkedIn, власний сайт — всі ці платформи мають свої правила та алгоритми. Для ефективного та успішного просування компанії чи соло-діяльності варто вивчати ці закони. Інакше є шанс створювати контент «в стіл» та програти битву за увагу користувачів.

Quote«Ми багато розповідали про наших учасників і презентували їх, ділилися кейсами, бо в основі комунікаційної стратегії лежало лUDCство (тобто люди, хто в спільноті). Проте соцмережам не цікаві історії інших людей, якщо кажемо про клієнтів компанії, а не особисті бренди. Їм подобається або корисна і якісна інформація, або смішна, або суперечлива. Завдяки цьому інсайту зараз на одному reels можемо зібрати 15-20 000 переглядів» — згадує співзасновниця професійної онлайн-спільноти українських digital-спеціалістів та власників агенцій Ukrainian Digital Community, Мирослава Ткачук.

Для початку дізнайтеся базові правила «гри» на платформі, аудиторію, яку ви можете там зачепити, а потім слідкуйте за оновленнями. Наприклад, у квітні 2024-го відбулися зміни в алгоритмі Instagram, які відкривають «вільну дорогу» для молодих та унікальних авторів контенту, тому всім фанатам збільшувати охоплення мемами чи перепостингом милих відео котиків доведеться або закривати діяльність, або створювати власну контент-стратегію, а потім інвестувати у виробництво контенту.

Будьте готові втратити все

Звучить голосно, проте саме ця думка допоможе рухатися далі. Щойно ви збільшуєте важливість контенту чи інших інструментів маркетингу або продажів, з'являється напруга, перфекціонізм та синдром самозванця. Якого б розміру не був ваш бізнес, яку б репутацію ви не мали, але ці психологічні «стопори» наздоганяють всіх. І це я кажу з власного досвіду спілкування як із соло-спеціалістами, так і з власниками бізнесу з мільйонними оборотами.

Quote«Я зараз працюю за правилом: не заходжу в проєкт, якщо не готова втратити ці кошти. Наприклад, минулого року виставка в Болоньї коштувала нам 40 000 євро. І ми не отримали результату. Неприємно було. Так. Але якщо сидіти і плакати, то в бізнесі нічого не вийде. Краще не починати проєкт, якщо не готовий втратити все. Виходить, з одного боку, потрібно робити максимум і мотивувати команду. Але з іншого, бути готовим до найгіршого сценарію», — ділиться досвідом Марина Кандзюба, власниця Marie Fresh Cosmetics.

Будьте відкритими та щирими

В онлайн-просторі, особливо у соціальних мережах, цінується відкритість людини та бізнесу. Розповідайте про ваш досвід: успіхи та невдачі. Люди люблять спостерігати за власниками бізнесу та процесом створення продуктів. Це дає їм відчуття приналежності до чогось секретного, особливого та ексклюзивного, адже вони знають таку інформацію, яку не знають інші.

Quote«Якось я звернула увагу на людей, у яких я купую. Часто було неважливо, що саме, я просто купувала. Мені подобається, як спеціаліст думає, як живе, що в нього відбувається, як він з цим справляється, що в нього виходить та не виходить. Для мене в цій темі чи в цьому напрямку вона, ця людина, стає рольовою моделлю. Завдяки моїй відкритості в контенті люди побачили в мені теж рольову модель, і продажі відбулися самі собою», — Ольга Бондар, коуч, підприємець у темі дизайну.

Для простішого розкриття себе та бізнесу пропишіть сенси, які бажаєте транслювати аудиторії, щоб вони підвищували довіру до вашого бренду. Не вигадуйте те, чого немає. Знайдіть підтвердження кожній тезі, а потім розширюйте це повноцінними дописами чи відео.

Контент — це швидкоплинний інструмент. Він має бути настільки хорошим, щоб ваша проявленність була стабільною та якісною. Контент — це інструмент щоденної комунікації з наявними та потенційними клієнтами. Те, що ви говорите вашій аудиторії, впливає на її висновки та довіру, а також підштовхує до рішення прийти саме до вас. Якісний контент-фундамент допоможе масштабувати бізнес та зайняти «своє» місце на ринку.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]