73% клієнтів в B2B довіряють бізнес-лідерському контенту більше, ніж маркетинговим матеріалам. 60% готові платити преміум чек бізнесам та особистостям, що шерять такий контент. Це дані спільного дослідження компанії Edelman та LinkedIn у 2024. Результати показали, що інтелектуальне лідерство власника безпосередньо впливає на процес прийняття рішень про співпрацю з бізнесом. Як компаніям використовувати це для глобального розвитку та що ще допоможе будувати впізнаваність і довіру у світовому бізнес-середовищі? Ділюсь інструментами, про які говорили експерти з Genesis, Respeecher, Tech PR School, Sprint Business Club, UDC в рамках PR-серіаліті GLOBA.
Розвивайте персональний бренд власника
Люди довіряють людям і купують не у компаній, а саме у людей. Коли ви заходите на незнайомий ринок, цільова аудиторія має чітко розуміти, чому вам, як підприємцю, можна довіряти. Неважливо, як ви це називаєте – паблісіті, імідж чи персональний бренд. Важливо, як ви цим керуєте та який образ маєте в очах інших людей. Особистий бренд впливає на продажі, швидкість залучення інвестицій, пошук талантів, налагодження партнерств. Визначте, навіщо саме вам будувати персональний бренд. Коли відома чітка ціль, досягти її простіше.
Формула персонального бренду звучить так: «Знаю, довіряю, купую». Працюйте над впізнаваністю, що стимулює довіру та бажання стати вашим клієнтом. Використовуйте мову фактів і цифр, демонструйте успішні кейси клієнтів, розказуйте, де навчаєтесь та які профільні івенти відвідуєте. А також підсвічуйте отримання нагород та участь у рейтингах. Наприклад, в США та Японії це важливий показник успішності, і суспільство цих країн звертає увагу на подібне визнання.

Зафіксуйте набір фраз, якими будете представлятись в листуваннях, на заходах або в особистому спілкуванні. У всіх соцмережах поставте одну аватарку, щоб ваша впізнаваність зростала синхронно через всі платформи. Однаковий стиль постів, презентацій, комерційних пропозицій, слайдів під час публічних виступів – теж частина персонального бренду. Це камінчики, які формують впізнаваний візуальний код особистості, що допомагає запам'ятовуватися та підвищувати кредит довіри.
Будуйте репутацію
Ділиться Олександра Петруньок, PR-директорка Genesis
Нехтування репутацією може коштувати мільярдів євро. Саме стільки втратила компанія Volkswagen у 2015 році, коли маніпулювала даними щодо вихлопів у своїх автомобілях. Скандал в медіа отримав навіть власну назву «дизельгейт», а світові продажі бренду впали на 2%. Інший приклад – LEGO. Компанія системно вибудовує свій імідж і за шкалою оцінки репутації вже багато років поспіль займає першу сходинку. За даними RepTrak, LEGO очолив рейтинг і цьогоріч.
Будуйте репутацію з моменту заснування компанії, але не плутайте це з поняттям бренду. Бренд – те, що ви обіцяєте клієнту. Репутація – показник успішності виконання цієї обіцянки.
Репутація складається з бренду, ESG-стратегії та медіа-частини. Через бренд ви транслюєте свої цінності, демонструєте атрибути та відмінні риси від конкурентів. І чим більше репутація відповідає бренду, тим «здоровіша» компанія.
ESG-стратегія, як друга складова репутації, спрямована на створення користі для суспільства. Це про охорону довкілля, соціальну відповідальність та етичне управління. Сьогодні споживачі вимагають від брендів мати позицію стосовно соціальних тем. І відсутність чітко прокомунікованої позиції теж сприймається як позиція. Тому потрібно вибрати ESG-напрямки, які відповідають бренду, та регулярно комунікувати про нові й чинні ініціативи.
Третя складова репутації – взаємодія зі ЗМІ. У 70% випадків по тому, що про компанію пишуть у медіа сьогодні, залежить, як оцінюватимуть її репутацію в наступні 1-3 місяці. Активно комунікуйте про досягнення компанії та докладайте зусиль, щоб отримувати позитивні публікації про ваш бізнес у ЗМІ. Розповім далі, як цього досягти.
Публікуйтесь у світових медіа
Розказує Орися Хім'як, PR and communication у Respeecher.
Згадки в медіа – важлива частина PR-стратегії компанії. Взаємодія зі світовими ЗМІ допомагає вибудовувати довірливі стосунки з топовими гравцями ринку, інвесторами, потенційними клієнтами та співробітниками. Наявність згадок в глобальних Forbes, Bloomberg, Tech Crunch покращить ранжування у пошукових системах. Завдяки високій довірі Google до цих медіа згадки про компанію допоможуть оптимізувати сайт та збільшити його покази у пошукових результатах.
Перший контакт з журналістом – пітч, в ідеалі він не перевищує 200 слів. Досліджуйте, про що пише журналіст, та не марнуйте час нерелевантною інформацією. Якщо журналіст працює в темі health care, надсилаючи йому пітч про кризу на Уолл-Стріт, ви викличете лише роздратування. Про масові розсилки й мовні кліше взагалі забудьте. Переконайтеся, що перші рядки листа гіперперсоналізовані. Крім ім’я журналіста, зазначте, що ви ознайомлені з нішею, в якій він працює. Аби привернути увагу, вже у темі листа відобразіть заголовок майбутньої статті.
Щоб генерувати цікаві для світових медіа інфоприводи, фокусуйтеся на своїй унікальності. Креативні колаборації, соціальні проєкти, дослідження з конкретними цифрами або експертною аналітикою – те, що допоможе потрапити у відомі ЗМІ.
Головним каналом комунікації з журналістами залишається електронна пошта. Допоміжними варіантами можуть бути X і LinkedIn. Це улюблені соціальні мережі західних журналістів, на відміну від Facebook. І не забувайте про follow up, щоб нагати журналісту про свій запит, якщо відповіді на перше повідомлення не отримали. В соціальних мережах відстежити прочитане повідомлення просто, а при роботі з електронною поштою використовуйте додатки на кшталт MailTrack чи Yesware.
Формуйте нетворкінг
Про це говорять Юлія Петрик, засновниця Tech PR School та Віктор Домбовецький, засновник Sprint Business Club.
Щоб просувати бізнес, будуйте нетворкінг. І профільні івенти тут стануть у пригоді. Наприклад, міжнародна конференція – чудова можливість познайомитись з потенційними партнерами, інвесторами, постачальниками та розширити коло професійних контактів.
Щоб отримати максимум від профільного івенту, починайте готуватись заздалегідь. Визначте стратегічні цілі участі та закріпіть їх на папері. Так ви будете чітко розуміти, які ніші та географія заходів вас цікавлять, які контакти будуть найбільш цінними.
Під час конференції активно транслюйте свою участь. Використовуйте хештеги, дописи та прямі ефіри для залучення потенційних партнерів чи клієнтів, які теж можуть бути на цьому івенті. Після події проаналізуйте роботу команди, зберіть всі отримані контакти та заплануйте follow up. Нагадуйте про себе не раніше, ніж за тиждень після заходу – інформаційний шум стихне і повідомлення від вас не загубиться серед купи інших.
Для ефективного нетворкінгу зважайте на локальний культурний контекст та відповідно адаптуйте свою комунікацію. Модифікуйте самопрезентацію та використовуйте різні способи взаємодії: бізнес-івенти, конференції, профільні клуби, соціальні мережі, асоціації підприємців.
Нетворкінг – це системна робота, де важлива послідовність. Міцні ділові зв'язки допоможуть зробити бізнес не лише впізнаванішим, а й стійкішим до кризових періодів та знайти нові можливості для розвитку.
Розвивайте ком’юніті бренду
Розповідає Мирослава Ткачук, Co-founder & CEO Ukrainian Digital Community.
Будувати спільноту навколо бізнесу – це тренд. Ком’юніті може підсилити компанію та стати драйвером розвитку, зокрема й на глобальному ринку. Люди об'єднуються за спільними цілями та цінностями, у контексті бізнесу – це місце, де прихильники бренду активно взаємодіють. Ком’юніті дозволяє робити більше, аніж просто продавати – створюється міцний зв'язок з клієнтами, що допомагає підвищувати довіру до компанії.
Спільнота не обмежується географією та допомагає будувати міцні міжнародні зв'язки. Навіть якщо ваше ком'юніті складається з українців за кордоном, то вийти на контакти з іноземцями буде простіше завдяки активній взаємодії всередині спільноти. Ком`юніті бізнесу формує амбасадорів бренду, які будуть популяризувати компанію у своєму оточенні. А чим більше клієнтів знають і довіряють, тим дешевше бізнесу залучати нових і тим простіше знаходити партнерів.
Загалом, щоб успішно будувати міжнародний PR, важливо не лише активно вивчати тренди та контекст, а й бути гнучким в адаптації до змін. Відкритість, прозорість, готовність співпрацювати допоможуть українському бізнесу розповісти про себе всьому світу, побудувати довіру та досягти стратегічних цілей.