Facebook Pixel

Правила успішного делегування бізнесу: як налаштувати бізнес-процеси та сформувати команду лідерів

Тарас Гетманський
засновник і CEO каршерінга Getmancar

Делегувати бізнес і вийти з «операційки» — от про що мріє чимало підприємців. Але, на мою думку, з операційної частини вийти неможливо. Можливо по максимуму її делегувати і звести її навіть до декількох годин на місяць. Але не вийти. Про це ми поговорили з учасниками бізнес-марафону з делегування. І ось які поради я б дав тим людям, які хочуть успішно делегувати свій бізнес.

Встановити чіткі вимоги

Часто підприємці формулюють занадто загальні і розмиті вимоги до своєї команди. Наприклад, при пошуку працівників вказують: робота в офісі та виконання доручень керівника. А які саме доручення? Які навички потрібні? Який результат взагалі потрібен від працівника?

Від останнього питання взагалі потрібно відштовхуватися у постановці вимог до команди. Ви ж не наймаєте людину для того, аби вона працювала в офісі. Ви наймаєте її для закриття певних задач, досягнення результату. Тож чим більш вузькі вимоги до працівників та їх роботи ви сформулюєте, тим кращим та прицільнішим буде результат.

Налаштувати бізнес-процеси

В багатьох компаніях також бачив таку ситуацію, коли бізнес-процеси налаштовані доволі хаотично. І що робить у такому випадку управлінець? Є три варіанти.

  • Перший – він десь навчається, слухає лекції, читає книги, а потім йде впроваджувати це у своїй компанії. А потім раптово всі процеси, що були, ламаються. І тоді людина думає, що, можливо, цей спосіб розрахований не під той ринок, в якому її бізнес працює. Але насправді часто та теорія не працює на практиці через елементарну відсутність управлінських навичок і визначеного порядку ролей.
  • Другий шлях – це залучення сторонніх консультантів, наприклад, з Big Four. Консультанти приходять в компанію, налагоджують бізнес-процеси, і ніби й все працює. Але потім через декілька тижнів чи місяців, консультанти йдуть, і все повертається на свої місця. Часто так трапляється через те, що керівник не залучений у сам процес трансформації.
  • Є ще третій варіант – коли компанія залучає експерта, наприклад, у борд. Це найкраща опція. Тут в ідеалі такий експерт повинен бути практиком, який має не тільки позитивний досвід впровадження бізнес-процесів, а й, можливо, негативний. Аби розуміти, яких помилок краще не припускатися.
QuoteОднак залучення стороннього експерта для налагодження процесів буде результативним тільки за однієї умови. Власник бізнесу або топ-менеджер має бути ідейним натхненником цих змін. Якщо керівник розуміє цінність змін, тоді залучення такого експерта стане потужним каталізатором розвитку. Але якщо ці зміни йдуть в розріз з баченням керівника або він просто пасивно спостерігає, жодні зовнішні експерти не допоможуть.

Сформувати команду лідерів

І не в останню чергу в управлінця постає питання: «А кому делегувати?» Для цього потрібно сформувати команду лідерів.

Але проблема в тому, що багато підприємців не завжди розуміють, чи є у них справжні лідери в команді. Часто вони сприймають лідерами тих, хто просто добре виконує поставлені завдання, але не здатний керувати іншими.

Насправді ж лідерами є саме ті працівники, які здатні взяти на себе відповідальність за напрям, а не тільки добре виконувати поставлені «зверху» завдання. І тут вже ви самі вирішуєте: чи будете зрощувати ці кадри всередині команди, чи будете знаходити на ринку праці.

Саме такий підхід із трьох елементів дозволив і мені делегувати свій бізнес. Тож тепер мені не потрібно вручну контролювати всі процеси. Це питання вирішується буквально за 50 хв на тиждень – коли лідери всіх відділів по трьох країнах презентують свої результати, пропозиції та рішення.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]