Facebook Pixel

Українська мова – це мова поваги

Анна Горбенко
власниця бренда Healthy Tradition

15 лютого The Page припинив наповнювати російську версію сайту. Продовжуємо розповідати про ЗМІ та бізнеси, які вчинили так само.

Під брендом Healthy Tradition в Україні продається безглютенова випічка, органічні фрукти та овочі та інші корисні смаколики. Власниця бренда Анна Горбенко розповіла The Page про досвід переведення комунікації з клієнтами на українську.

Сайт бренда з’явився в 2016 році як сайт-візитка, а з 2019 року перетворився на магазин. Компанія обрала e-commerce платформу Shopify, щоб продавати на експорт, але виявилось, що її розробники не налаштували на ній українську мову.

Технічні складнощі переходу на українську в HealthyTradition

Ми хотіли підтримувати декілька мовних версій на сайті: українську, російську та англійську. Але виявилося, що це питання технічно реалізувати не так просто, адже Shopify не мав можливості автоматичного перекладу всіх своїх розділів на українську мову. Потрібно було вкладати додатковий фінансовий ресурс та залучати IT-експертів з Shopify, яких в Україні на той час практично не було.

Раніше російська не асоціювалась з агресією

Сайт для нас тоді був не основним джерелом доходу, тож ми вирішили відкласти мовне питання. Вирішили обрати тільки одну мову, якою говорила більшість нашої аудиторії та співробітників, – російську. Тоді ми не надавали мові такого значення, як зараз, і не асоціювали мову з воєнною агресією, адже ми всі були двомовними.

У той же час наша комунікація в соцмережах велася українською мовою, а пакування було двомовним – українською та англійською, адже ми їздили на виставки та готувалися експортувати.

Ковід відклав мовне питання

В 2020 році прийшла пандемія ковіду, і фокус уваги змінився на втримання продажів та команди. В 2021 році ми вже звільняли людей, різали витрати, переїздили до іншого приміщення, шукали нових партнерів, – було не до сайту.

Остаточна відмова від російської на сайті HealthyTradition

На початку 2022 року, щойно ситуація з пандемією стабілізувалася, прийшло рішення оновити наш сайт, бо на нього тепер була вся надія у відновленні продаж компанії. Повномасштабна війна, що прийшла у лютому 2022 року, завадила швидко закінчити цю роботу і перенесла її на невизначений строк. Оновити сайт змогли тільки влітку водночас із набуттям чинності закону про використання української мови на інтернет-ресурсах компаній в Україні. А на цей час уже було зрозуміло, що ніякої російської мови бути не може. Бо українська – це мова поваги до наших покупців та партнерів, до нашої країни.

Щоб подолати всі технічні питання на сайті, довелося створити сайт заново. І це я робила самотужки, з повною відсутністю знань про створення сайтів, бо ресурсу на зовнішню допомогу не було. Адже сила бажання і віри в наш бренд сильніша за труднощі. Зате тепер на нашому сайті є і українська, і англійська мови, як я і планувала з самого початку. І я дуже задоволена.

Поки що ми робимо помилки в нашій комунікації українською, але тільки постійна практика вдосконалить наше мовлення.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора