1+1 = 100. Як українські бізнеси кооперуються у війну

Фаундерка PR-агенції BECOME та нон-профіт проєкту UA business Global

Підприємці об'єднуються у важкі часи

Повномасштабна війна в Україні підсвітила цікавий тренд у бізнесі – бажання ситуативно та креативно встановлювати партнерства, про які раніше й не думали, об’єднуватись та ставати частиною спільнот. Фраза «жити тут і зараз» стала девізом усіх українців, і підприємці переносять її у свої бізнеси. Немає часу довго думати, аналізувати, зважувати за та проти. Потрібно діяти. Підприємці швидко роблять колаборації, відкривають нові напрямки, запускають спільні бізнеси. І сотні історій власників малих та середніх бізнесів підтверджують – у складні часи розвиватись, заробляти, ставати успішними, відомими легше разом.

Розвиток спільнот під час війни

Ключовий тренд у діловій комунікації у війну – причетність до спільнот. Ділові ком'юніті, бізнес-клуби, асоціації, звісно, існували й до війни. Але якщо раніше в спільнотах обговорювали, як делегувати задачі та «вийти з операційки», то зараз учасники спілкуються в режимі запобігання економічній катастрофі.

Змістився й формат спілкування з офлайну в онлайн, зумовила це міграція українців по країні та за кордон.

У березні команда волонтерів запустила UA business Global. Проєкт стартував як освітня підтримка для українських підприємців, які хочуть вийти на світовий ринок. А зараз це спільнота з 2000 підприємців, де можна не тільки отримати нові знання для масштабування та розвитку бізнесу, а й знайти партнерів, підрядників, клієнтів.

У перші дні війни запустились «Креативні сили України». Це креативна армія, яка дає відсіч російській агресії та пропаганді на інформаційному фронті: створюються відео, статті, пости, креативи, що допомагають боротися з російською пропагандою та розповідати світові правду про війну в Україні. Зараз спільнота об'єднує близько 30 тисяч діджитал-фахівців. Всередині спільноти проходять марафони для підтримки українських креативників – це допомагає спеціалістам віднаходити внутрішню рівновагу, щоб розвиватися та працювати.

Ростуть і професійні спільноти. Наприклад, у війну запустилось Ukrainian Digital Community. Мета – зібрати найбільшу спільноту діджитальників України.

Бізнес-клуби також набули нової ролі. Багато з них з початком повномасштабної війни стали волонтерськими штабами та активно збирали гроші на військову, гуманітарну, медичну допомогу.

Так, учасники BOARD (1200+ підприємців) за 100 днів війни зібрали лише гуманітарну допомогу майже на 4 млн євро.

Деякі клуби почали активну експансію за кордон. Young Business club відкрив філіал у Португалії, Big Money club – в Польщі. Це дозволяє привертати до України ще більше уваги, об’єднувати українців за кордоном та збирати благодійну допомогу.

Змінилося й саме ставлення до бізнес-клубів – вони стали місцем надійності та підтримки. Підприємці тепер тут не лише обмінюються інформацією із бізнес-сфери, а й прагнуть створювати колаборації, щоб розділити витрати, об'єднати логістичні ланцюжки, віддати частину свого персоналу під аутстафінг.

Під час війни люди активніше кооперуються

Тренд дійшов до того, що об'єднуються не лише люди у спільноти, а й спільноти між собою. 104 бізнес-асоціації об'єдналися у коаліцію з метою лобіювання інтересів бізнесу у владі, й це дає результати. Чого тільки варта гучна петиція про усунення Данила Гетьманцева з посади секретаря Нацради Відновлення та податкового комітету Верховної Ради. Петиція зібрала майже 18 000 підписів.

Чому люди об'єднуються у війну: погляд UA business Global

Американські вчені ще у розпал COVID-19 провели дослідження та вивчили вплив глобальної кризи на поведінку людей та їхню готовність кооперуватись. Результати показали, що 75% людей готові співпрацювати один з одним за умов кризи. Навіть з тими, кого до кризи вони не розглядали як потенційного партнера. Люди кооперуються, щоб не просто разом пережити складну ситуацію, а спільними зусиллями створити умови для зростання та розвитку.

Людина за своєю природою має потребу бути причетними до якоїсь спільноти. А війна змусила нас підходити до цього креативно та діяльно.

Підприємці винаходять нові бізнес-моделі, шукають нестандартні способи розвиватися та заробляти в умовах війни. Спільно це робити легше. Партнерства – це можливість розділити відповідальність та задачі, отримати підтримку та швидше рухатися до мети. У той самий час різні колаборації створюються зараз не з метою заробити, а заради значного соціального ефекту та підняття морального духу. Саме такий ефект зробив розпроданий у нуль тираж браслетів із металу «Азовсталі», як символ незламності.

У профільних спільнот інша природа. Підприємці тут обмінюються нішевою інформацією (а джерела інформації зараз мають бути максимально trusty), що сприяє зростанню бізнесу. В UA business Global було проведено опитування і 69% підприємців відповіли, що, ставши частиною ком'юніті, вони здобувають знання та знайомства, які допомагають розвивати бізнес.

Підприємці рухають економіку країни вперед попри складні умови. А партнерства, кооперації, ком'юніті в цьому допомагають і дозволяють досягати неймовірних результатів.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора