Соціальна відповідальність бізнесу в умовах пандемії

Катерина Білоруська
Президент міжнародного благодійного фонду Parimatch Foundation

Криза загострила проблеми медицини та згуртувала небайдужих, які готові допомагати розв'язувати ці проблеми. Сьогодні соціальна відповідальність стала як ніколи актуальною, і тенденція її популяризації — один із небагатьох позитивних наслідків епідемії.

Як бізнес допомагає країні переживати складний період і чому це вигідно передусім для нього?


Хто повинен підтримувати медицину в кризовий період — держава, бізнес чи фонди?

Очевидно, що насамперед підтримку повинна надавати держава. Але неповноцінним процес роблять і економічна ситуація в країні, і недосконалість системи охорони здоров'я.

Telegram Logo

Пандемія ще більше загострила ці проблеми. Брак апаратів ШВЛ відчувають столичні лікарні, а в регіонах ситуація близька до плачевної.

Зараз усі відчувають, що потрібно допомагати, це той момент, коли не можна стояти осторонь. Український бізнес один за іншим став робити свій внесок у боротьбу з поширенням вірусу.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Безумовно, активна соціальна позиція у важкі часи — величезний бонус до іміджу. Допомогу в боротьбі з COVID-19 зараз стоїть на першому плані, і вона залишить свій позитивний відбиток на репутації компанії.

Тут основний внесок може зробити великий бізнес, тому що малий і середній сам у категорії тих, хто намагається втриматися на плаву і кого треба підтримувати.

Чи має бізнес змінювати свій вектор КСВ

Кожен бізнес обирає якусь соціальну нішу для себе, це нормально і правильно. Фокус необхідний, адже не можна допомогти всім відразу: потрібно цілеспрямовано працювати з однією проблематикою, щоб у майбутньому отримати ефект від своєї діяльності і побачити результат.

Але коли відбувається така форс-мажорна ситуація, як зараз, то потрібно демонструвати гнучкість і правильно розставляти пріоритети, навіть на шкоду початковим планам і стратегіям.

Логічно всі сили та бюджети спрямувати на боротьбу з пандемією, тому що від цього залежать життя людей і добробут країни. Так проявляється соціальний внесок бізнесу в суспільство, а також турбота про своїх працівників, партнерів, споживачів.

Чи стане бізнес більш відповідальним після пандемії

Ніколи раніше в Україні не говорили так багато про КСВ: щодня в новинах можна почути про внесок бізнесменів у боротьбу з епідемією. І я сподіваюся, що кількість таких компаній ще зростатиме.

Адже саме зараз до багатьох приходить розуміння того, що таке соціальна відповідальність і в чому її цінність як для суспільства в складний період, так і для іміджу компанії в майбутньому.

Безумовно, криза буде відчутною для всіх без винятку, і допомагати країні пережити епідемію простіше тим компаніям, які і до цього міцно стояли на ногах. Тому я абсолютно не засуджую тих власників бізнесу, які вирішили утриматися від КСВ, адже у них може банально не вистачати коштів на операційну діяльність або виплату зарплат.

На мою думку, зберегти людям заробітну плату в такий важкий і кризовий період – це теж соціальна відповідальність компанії!

Але водночас зробити внесок реально і без великих бюджетів, адже цінність мають і навички: юридичні, дизайнерські, організаторські та багато інших. Наприклад, коли ми з фондом доставляли засоби індивідуального захисту для медиків у лікарні, у нас були труднощі з логістикою у місті.

Тут дуже виручили волонтери, які на своїх машинах разом зі співробітниками фонду розвозили речі лікарям, зустрічали посилки із ЗІЗ на пошті в інших містах, а потім доставляли їх в опорні лікарні.

Зараз багато людей хочуть допомогти у боротьбі з вірусом. Якщо у вашої компанії є люди, які готові допомагати, то можна зібратися у волонтерський чат і ділитися різними запитами на допомогу від медиків, фондів, організацій. Часто потрібна точкова підтримка, як-от оперативна доставка або розвезення.

Особистий кейс Parimatch Foundation

Епідемія спровокувала зміни в усіх сферах, і ми також потрапили під їхній вплив. У фонду Parimatch Foundation був готовий чіткий план на весь 2020: запуск нових програм, спортивні активності, фестивалі.

На жаль, нам довелося тимчасово заморозити частину проєктів, але, скажімо, виплати стипендій підопічним програми «Так, я можу!» не припинилися.

Це інклюзивний напрямок, спрямований як на надання рівних прав кожному, незалежно від фізичних можливостей, так і на спорт як інструмент соціалізації.

Загалом усі активності, які зараз на стопі через неможливість проведення групових занять, буде відновлено, щойно ситуація стабілізується. А поки що у нас є час, щоб підготуватися ще краще.

Ми переформатували деякі наші проєкти під онлайн-формат. В Instagram фонду ми раз на тиждень запускаємо онлайн-зарядку від Parimatch Foundation, де українські спортсмени разом зі своїми дітьми показують набір корисних вправ.

У наших передплатників з'явилася можливість займатися разом із зіркою спорту та залучати до процесу дітей. А якщо вони будуть робити цю зарядку три дні поспіль і викладуть відео в мережу, то отримають приємний подарунок від фонду.

Зважаючи на обставини, ми вже знаємо, що в Україні скоротять бюджетні виплати на потреби спорту, освіти та культури. Тенденція невтішна, але ситуація змушує вдаватися до таких заходів. Зате діяльність фонду буде більш актуальною після епідемії.

Школярі не хочуть відвідувати уроки фізкультуру, страждають від малорухливого способу життя, і це може призвести до великих проблем у майбутньому. Ми хочемо зробити свій внесок у цю сферу: працюємо з вчителями та батьками і вже готуємо програму підвищення кваліфікації вчителів фізкультури.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини