Під впливом цифрових технологій маркетинговий ландшафт наразі зазнає усе кардинальніших змін. Диджитал-спеціалісти фокусуються на завданнях стратегічного рівня, а рутинну роботу прагнуть оптимізувати. Це дає змогу реалізовувати масштабні рекламні кампанії і водночас знаходити персоналізований підхід до кожного користувача. Розберемо детальніше ці й інші важливі тренди PPC-маркетингу поточного року, які допоможуть будь-якому бізнесу досягати своїх цілей ефективніше.
Тренд №1. ШІ-інструменти використовуються для реалізації маркетингових цілей на всіх етапах воронки — від планування до креативів
Інструменти на базі штучного інтелекту стають невід'ємними помічниками в роботі як PPC-відділу, так і інших команд маркетингу. Усе тому, що підвищують окупність маркетингових активностей і водночас зменшують витрати на рекламу.
Наприклад, ChatGPT та Google Gemini підійдуть для створення стратегій просування, генерування семантики, аналізу конкурентів, дослідження споживацької поведінки і трендів у пошукових запитах, написання копі або скриптів для відео. Сервіси Leonardo AI, Midjourney, DALL·E тощо будуть корисними у генеруванні зображень для рекламних креативів. У написанні текстів стане в пригоді Jasper.ai, в роботі з презентаціями – Beautiful.ai. А для створення контенту можна послуговуватися інструментами компанії Writesonic.
Навіть в рекламних сервісах уже можна скористатися ШІ-технологіями. Приміром, Copilot від Microsoft Advertising Platform – «розумний помічник», який полегшує роботу з рекламним кабінетом. З його допомогою можна запустити і налаштовувати кампанії, аналізувати пошукові тренди, генерувати зображення та тексти для оголошень.
Різноманітні ШІ-інструменти підсилюють та прискорюють роботу маркетологів. Однак спеціалісти зобов'язані перевіряти будь-які ідеї, згенеровані ШІ, на релевантність для бізнесу та його цільової аудиторії. А також мають обов'язково доопрацьовувати їх під конкретні задачі та параметри запланованих маркетингових кампаній.
Тренд №2. Google та Meta збільшують автоматизацію рекламних кампаній, мінімізуючи контроль спеціалістів за налаштуваннями
Найбільші рекламні платформи активно розвивають автоматизовані типи кампаній, засновані на алгоритмах і штучному інтелекті. Так, Google Ads поступово перенаправляє трафік у Performance Max та Demand Gen, а Meta Ads Manager – в Advantage+. В основі цих систем закладені прогнозні моделі та аналіз споживацьких сигналів. Їхня поява докорінно змінює роль диджитал-спеціаліста в управлінні рекламними кампаніями.
Ще декілька років тому маркетологи налаштовували всі параметри ad campaigns вручну, а отже – мали багато впливу та контролю над сетапом. Сьогодні спеціалістам достатньо надати автоматизованій системі лише потрібну інформацію для запуску кампанії (налаштувати аудиторії, якісний трекінг подій на сайті та окреслити мету). Далі система самостійно підбиратиме параметри, кому, що і коли показувати, аби виконати поставлене завдання. Варто зазначити, що бюджет кампанії виставляє і регулює спеціаліст.
За замовчуванням, автоматизована рекламна кампанія має значно ширший доступ до даних, ніж людина. Вона охоплює і використовує максимальний інвентар в частині аудиторій, плейсментів, креативів. І також по максимуму персоналізує подачу рекламного повідомлення. Тож її ефективність у порівнянні з ручними налаштуваннями є незрівнянно вищою.
Серед недоліків автоматизованих кампаній – контроль маркетологів зведений до мінімуму. У спеціаліста залишається небагато налаштувань, на які він може впливати під час перебігу кампанії, якщо системі не вистачає даних для виконання цілі та отримання бажаного результату. Тому ключовий наразі виклик для диджитал-маркетологів полягає в тому, щоб давати автоматизованій системі якісні дані, завдяки яким вдасться досягти найкращих результатів.
Очевидно, що автоматизовані рекламні платформи продовжать набирати популярності, і тренд на їх використання лише зростатиме. Ось кілька порад, як з ними працювати найефективніше:
- Чітко визначте мету рекламної кампанії. Важливо, аби подія, яка обирається як мета, була зрозумілою, коректно відстежувалася та мала достатню кількість спрацювань для оптимізації кампанії.
- Використовуйте точні описи та якісні зображення для продуктів у Merchant Center.
- Завантажуйте в систему заздалегідь продумані дані про аудиторію. Чим точнішими будуть дані, тим точніше алгоритм буде шукати потенційних клієнтів.
Наведу приклад. Фахівець прагне збільшити продажі з мобільних пристроїв. Замість того, щоб налаштовувати систему показів на всю базу клієнтів продукту, він фокусується на тих користувачах, які зробили покупку продукту з мобільних пристроїв. Це підвищує ймовірність того, що потенційні клієнти помітять рекламу та придбають продукт.
Тренд №3. Зростає потреба у відповідальному й уважному використанні ШІ-технологій
Разом з можливостями використання технологій штучного інтелекту супроводжується певними ризиками. Відповідно, важливо підвищувати власну обізнаність щодо них і вживати конкретні заходи для їх мінімізації.
З міркувань кібербезпеки і захисту приватних даних у роботі з ШІ-сервісами краще не вказувати конфіденційну інформацію. Таку як бюджети кампаній, доходи чи інші відомості, захищені NDA.
Також будь-яку інформацію, створену нейромережами або чатботами, обов'язково потрібно перевіряти на предмет правдивості й актуальності. Це стосується і текстів, і зображень, і відео. АІ-сервіси у своїх дисклеймерах зазначають, що їхній контент може містити неточності та має підлягати ретельному фактчекінгу.
Під час роботи в автоматизованих системах Google та Meta бажано детально аналізувати всі автоматичні рекомендації системи. Як-от, пропозиції щодо збільшення бюджету кампанії, коригування таргетингу чи застосування автоматично згенерованих текстів оголошень. Деякі з цих порад можуть бути або неактуальними для бізнесу, або поки що недостатньо відтестованими, щоб приносити обіцяні результати.
На додачу слід стежити за ефективністю рекламних кампаній, і першочергово – за якістю трафіка, який забезпечують автоматизовані системи. Приміром, широка відповідність ключового слова може призвести до показу реклами за нерелевантними запитами. У підсумку це може негативно позначитися на показниках ефективності. Те саме стосується і дисплей-реклами – тут важливо стежити за тим, на яких платформах показується реклама. Зауважу, що кампанії PMax в Google Ads досі активно розвиваються, тому їхня ефективність може бути нестабільною. Її можна підвищити, якщо використовувати більш точні сигнали та тестувати інструментарій, наприклад, Search themes.
Тренд №4. Посилюється захист персональних даних
У 2016 році з’явилися Правила конфіденційних даних, покликані формувати безпечне інтернет-середовище. Зокрема, йдеться про GDPR для Європейського Союзу. Ці правила зобов'язали бізнес надійно захищати дані своїх користувачів, а також – встановити чіткі механізми отримання згоди щодо передачі їхніх персональних даних. Кожна відмова користувача від збору та обробки персональних даних збільшувала складність і вартість маркетингових кампаній.
Тоді Google запропонував маркетологам низку рішень, які зробили можливою екологічну роботу з даними. Серед них – Enhanced conversion та Consent mode. Вони дозволяють маркетологам збирати більше необхідної інформації про користувачів, не порушуючи їхніх прав. І заразом компенсувати прогалини в даних, необхідних для ефективної роботи.
Зараз сферу захисту персональних даних знову очікують зміни. З січня 2024 року Google Chrome почав обмежувати third-party cookies для 1% браузерів (30 млн людей). Уже до кінця року компанія планує скасувати їх для всіх своїх користувачів. Іншими словами, сторонні сервіси, що використовують third-party cookies для збору інформації про відвідувачів вебсайтів, тепер зможуть це робити в обмеженому форматі. Будь-яка зібрана інформація буде агрегованою і узагальненою.
Скасування third-party cookies неминуче позначиться на роботі маркетологів. По-перше, спеціалісти будуть обмежені в таргетуванні реклами на конкретні сегменти аудиторій. По-друге, стане складніше атрибутувати конверсії та оптимізувати рекламні кампанії. А отже, знову погіршиться точність налаштувань і збільшаться витрати на рекламу.
Наведу кілька рекомендацій, як можна підготуватися до цих змін сьогодні:
- Виконати рекомендації Google Developers. Провести аудит щодо використання third-party cookies та пройти тест на breakage. Це допоможе виявити помилки або збої у роботі сайту.
- Налаштувати додаткові сервіси для збереження конфіденційності. Приміром, під час роботи з Meta (який збирає інформацію через піксель) варто активувати First-Party Cookies трекінг. Додатково можна підключити відстеження через Conversion API. Conversion API дає можливість надсилати Meta повніші та точніші дані про конверсію, що призводить до покращення результатів рекламних кампаній.
Тренд №5. Збільшується кількість відеореклами
За дослідженням Statista, щорічне зростання відеореклами становить 6.04%. Зокрема, збільшується популярність відеострімінгових платформ і коротких відеоформатів. Крім того, користувачі все частіше надають перевагу відео у форматі short-form – Reels, Shorts, TikTok. Це підтверджують і дані Statista, які фіксують зростання долі short-form відео на ринку. Очікується, що витрати брендів на створення Reels, Shorts та подібних форматів щороку зростатимуть на 10,04%.
Загалом у 2024 році витрати на відеорекламу можуть досягнути рекордних 191,3 мільярда доларів США. Маркетологи та креатори буквально борються за увагу кожного клієнта, пропонуючи їм унікальний відеоконтент. Натомість тривалість концентрації уваги користувачів стабільно падає і нині становить 8,25 секунди.
Тому короткі відео, чіткий фокус на перших секундах креативу та використання технік залучення уваги – ось ключові механіки, які привернуть увагу аудиторії та не дадуть злити бюджет.
Тренд №6. Mobile first та оптимізація реклами під мобільні девайси
Тренд не новий, але важливий з огляду на постійне збільшення кількості користувачів мобільних пристроїв. Станом на цей січень 59,01% усього вебсайт-трафіка припадає на користувачів мобільних пристроїв. Для порівняння, у 2015 році цей показник становив 37,2%.
Враховуючи загальну тенденцію до збільшення обсягів мобільної реклами, потрібно максимально адаптувати свою маркетинг-стратегію під мобільні пристрої. Це може бути як окрема воронка для взаємодії користувачів із сайтом, так і загальна адаптація контенту та стратегії під мобільний трафік.
При оптимізації реклами під мобільний формат варто звернути увагу на метрику Conversion Rate – чи відповідає CR бенчмаркам у ніші. Якщо ні, то це можна виправити за допомогою таких кроків:
- Проаналізувати, наскільки швидко завантажується сайт з мобільних пристроїв. Тут у пригоді стане сервіс PageSpeed Insights.
- Провести аналіз мобільної версії сайту. Перевірити, наскільки зрозуміло подана інформація, чи оптимізований чекаут, чи доступні зручні для мобільних пристроїв способи оплати (можливо, є сенс інтегрувати Google Pay/Apple Pay) тощо.
- Визначити «вікно» конверсії продукту чи послуги. Якщо на прийняття рішення про покупку потрібен час і користувач не готовий купувати прямо зараз, потрібні додаткові активації. Це може бути лідогенерація, додаткова знижка, ремаркетинг або будь-який інший інструмент, який сприятиме покупці.
Короткий підсумок
Автоматизація маркетингу продовжить набирати стрімких обертів у поточному році. Використання технологій заощадить час та оптимізує виконання трудомістких завдань. Водночас людський фактор не зникне і залишиться вагомим. Диджитал-спеціалістам слід першочергово фокусуватися на якісній роботі з даними та контролі автоматизації, що дозволить досягати максимальних результатів від рекламних кампаній та виконувати поставлені бізнес-цілі.