Штучний інтелект, віртуальна реальність, доповнена реальність — це вже не тренди, а частина сучасності та майбутнє. Зараз точно не пік їхнього розвитку. Тож компаніям та спеціалістам є сенс впроваджувати їх для масштабування та удосконалення продуктів.
А що ж буде в тренді у 2025 році? Куди бігти? Що дивитись та на чому тримати фокус?
Світові та українські тренди відрізняються. Можна дивитись дослідження від Depositphotos чи Trend hunter. Проте наскільки вони актуальні для України? Спостереженнями та думками щодо трендів у контенті та комунікації у 2025 році поділилась Ірина Сігарьова, засновниця студії контенту та комунікацій Content Bar.
У листопаді Gradus Research опублікувала дослідження щодо медіаспоживання українців протягом 2024 року. Мене найбільше зацікавила інформація про соціальні мережі: «72% опитаних протягом останнього тижня використовували Facebook, а 61% — Instagram. Такі мережі є важливою платформою не тільки для новин, а й для соціальної взаємодії та самовираження».
Довгий час вважалося, що соціальні мережі — місце для розваг. Зараз же вони отримують нові завдання — самовираження та взаємодія. Це підводить нас до першого важливого тренду:
Сенси, сенси, сенси
TikTok розпочав еру вірусних розважальних відео, які заполонили інші соцмережі. Усі майданчики адаптувалися під короткі ролики та максимально просували цей формат. Проте зараз я спостерігаю зацікавленість людей у компаніях та спеціалістах зі змістом.
Люди не хочуть пустих розваг. Аудиторія прискіпливіше ставиться до підписок та спостерігає лише за тими, хто несе цінність та користь. У розваг теж є користь, але її зручніше отримувати через YouTube-шоу.
Instagram, TikTok, Facebook, Threads, X будуть транслювати вашу позицію, комунікаційні меседжі. Мета контенту — не просто тригерити людей, а пояснювати, чому саме ваш продукт вартий уваги.
Наприклад, платформа стокового контенту Depositphotos одним із трендів 2025 року назвала «ГІПЕРСЕНТИМЕНТАЛІЗМ». У ньому митці створюють теплі та чуттєві образи, щоб підкреслити прості моменти життя. Українські компанії можуть його круто використовувати. Точніше вони вже залучають аудиторію через емоційність і ностальгію — новорічна кампанія Нової пошти «Доставка казки до вашого міста».
Офлайн усьому голова!
Тренд кочує до нас зі світового маркетингу, проте українці особливо відчувають нестачу звичайного людського життя. Ми організовуємо великі та малі ком'юніті, збираємо однодумців та чесно обговорюємо те, що хвилює чи подобається.
У 2025 році офлайн-заходи, живі зустрічі бізнесу з клієнтами, умовні «клуби за інтересами» будуть на піку. Поміркуйте, які активності для ваших клієнтів можете зробити.
Наприклад, один з клієнтів моєї студії контенту та комунікацій БФ «Янголи хвостиків» обрав своєю перевагою — «розважати собачників». Неочікувано, правда? Проте ви точно знаєте, як зараз складно збирати донати, як люди втомилися від постійних зборів. А тут ще й специфіка — допомога тваринам. Наче не так актуально, як збори для військових. Тому ми вирішили проводити благозаходи, на яких збираємо донати, спілкуємося з собачниками на цікаві теми, залучаємо їх в активності та даруємо подарунки. У грудні організували третій захід і плануємо івенти на 2025-й. Соцмережі для нас як рупор для розголосу — бути помітними, будувати партнерства та транслювати наші цінності.
До цього також підводиться тренд на омніканальність — коли бренд присутній і офлайн, і онлайн, у нього є різні товари, тому споживач може закрити одразу декілька запитів. Це ще можна назвати розвитком «у ширину». Яскравий представник цього тренду Rozetka. Вони комунікують з клієнтами всюди: у соцмережах, на сайтах, у інших компаніях, у власних офлайн-точках та інших магазинах.
Індивідуальність
У контенті цінним буде унікальне бачення людини, її проявлення. Блогери, інфлюенсери, експерти, компанії все більше будуть шукати власний стиль. Це спровоковано проявленістю молодого покоління. Зумери цінують новаторство, свободу самовираження, право голосу та щирість. Тому компаніям та спеціалістам варто шукати себе, свій стиль, свою форму вираження, щоб працювати не з усіма, а зі своєю аудиторією.
Не соцмережі єдині
Як і у всьому світі, в Україні продовжують розвиватись і сайти. Більшість із них має лише україномовну версію або укр- і англомовну. До речі, агенція Promodo провела аналіз та підтвердила, що кількість запитів українською зростає: понад 30% з 341 000 запитів написані рідною мовою. Якщо у вас є сайт, ви ще встигаєте проінвестувати в оптимізацію майданчика та зібрати вершки. З власного досвіду знаю — одна якісно написання стаття може декілька років приносити трафік на сайт та генерувати продажі.
А от Forbes Advisor у власному дослідженні виявив, що 81% людей використовують Google для пошуку ресторанів і барів. Також шукають місцеві послуги, наприклад, ремонт автомобілів або клінінг-служби. Тож мастхев для локальних компаній — мати точку на карті та сайт із ключовою інформацією.
Контент та комунікація — не аксіома. Вони не сталі та не мають бути завжди однаковими. Експериментуйте, шукайте рішення, які найефективніше посилять ваш бізнес та залучать аудиторію потенційних клієнтів, а не просто привернуть увагу.