Сила екстрабрендів. Чому клієнти важливіші за тренди

Юрій Коротких
digital-експерт

3 червня Тім Кук, CEO Apple, презентував оновлений Mac Pro. За зовнішню схожість системного блоку з теркою для овочів інтернет-тролі завалили соцмережі мемамі. Проте ціна на цю «терку» стартує від $ 4 тис. І її будуть купувати. Просто тому що це Apple. Чому так?

Чому якийсь суперпрокаченний ASUS буде роками продаватися на OLX, а десятирічний Mac куплять на наступний день? А чому столик з IKEA ніколи не зламається? Чому є Porshe і решта автомашин? І чому ваші джинси Levis будуть доношувати правнуки? І справа не в тому, що товари реально не ламаються, не псуються і не зношуються. Вся справа у відчуттях, суб’єктивної реальності і прилучення до чогось великого. Це міць і сила Блакитного Океану, де мешкають екстрабренди.

Погоня за трендами і модними хайп — доля молодих. Старожили або виходять на пенсію або відкривають друге дихання і починають кокетувати зі споживачем, як моложава старенька жіночка в фіолетовій перуці. У чому ж полягає феномен екстрабрендів? Вони вічно молоді. Їм досить змінити легкий аксесуар і вони знову тінейджери. Енергійні, зухвалі, амбітні. Екстрабрендам не треба лягати під ніж пластичного маркетингу або накачувати себе ботексом з піару. Вони завжди свіжі.

Щоб купити останній iPhone XS українцеві з середньостатистичним рівнем доходу треба відпрацювати 137 робочих днів. Проте ціновий фільтр тільки додає привілейованості і не важливо пересуваєшся ти в спортивному кабріолеті або на трамваї. Адепти яблучної продукції зараховують себе до особливоїкасти небожителів з вишуканим смаком. Вони не такі як всі. Це і є сформована брендом свідомість.

Бренди, як люди. Народжуються і вмирають. За перші 3 місяці 2019 року в Україні було зареєстровано 1320 нових підприємств. Тобто майже по 14 новонароджених бізнесів кожен день і це без урахування неофіційних стартапів і аутсорсингу. Заповітна мрія найамбітніших з них — стати екстрабрендом, щоб товар продавав себе сам. За кожним екстрабрендом стоять творці — екстралюді зі своєю історією успіху, і що більш важливіше, історіями неуспіху. І тут слід зробити акцент на історії. Жоден екстрабренд не світиться в одну мить ксеноновою лампочкою. Це довгий процес розжарювання. Але головний секрет харизми цих Доріанів Греїв в тому, що вони неймовірно точно б’ють по потребам своєї цільової аудиторії. Вони дають те, що від них хочуть отримати.

Глибоке розуміння клієнтів на ментальному рівні, а не тільки цифрами з Big Data набагато більш цінніше, мінливих трендів. Зростіть своїх фанатів, навчіть і розпорошіть їх у містах, селах та соціальних мережах. Вони охоче стануть євангелістами вашого бренду, перетворюючи його в екстрабренд. І тоді вам більше не потрібно буде ганятися за трендами.

Зараз в світі налічується більше 900 мільйонів айфонів. Незважаючи на всі злети і падіння, злетів у компанії все-таки більше. Час, коли вони ганялися за трендами пройшло. Вони самі стали трендом і можуть дозволити ставити майже будь-який цінник. І в цьому сила екстрабрендов.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини

Київський метрополітен введе обмеження з 1 червня

Адміністрація Київського метрополітену введе обмеження на прохід в станції з 1 червня для дотримання соціальної дистанції.

Українці істотно скоротили споживання імпортних товарів — НБУ

Значне скорочення імпорту призвело до утворення профіциту поточного рахунку, який в січні-квітні 2020 року склав $1,8 млрд, в порівнянні з дефіцитом $242 млн за аналогічний період минулого року.

Зеленський оприлюднив декларацію про доходи і витрати за 2019 рік

Президент Володимир Зеленський оприлюднив декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2019 рік.