Facebook Pixel

Фармацевтичний рекрутмент в Україні в умовах війни

Олена Куцоконь
керівниця відділу рекрутменту компанії Smart Solutions

Фармацевтичний ринок України – один із небагатьох бізнесових сегментів, який демонструє не лише здатність до відновлення у воєнних умовах, а й позитивну динаміку розвитку. Кілька перших місяців від початку війни фармацевтична галузь відчувала простій, але невдовзі почала адаптуватися до нових потреб ринку і перебудовуватися з урахуванням актуальних викликів.

Як фармацевтична галузь адаптувалася до великої війни

Виробництво було перенацілено на виготовлення препаратів першої необхідності, таких як кровоспинні, жарознижувальні та знеболювальні засоби. Закуплена наперед сировина стала у нагоді. Також допомогли налагоджені контакти з виробничими майданчиками в Європі.

Українці почали більше купувати українське, керуючись бажанням підтримати свого виробника, з одного боку, а з іншого – ціновим фактором. Крім цього, державна підтримка у вигляді спрощеної процедури реєстрації медичних препаратів також сприяла відновленню фармацевтичного бізнесу. І вже у жовтні-листопаді 2022 року галузь повернулася до показників 2021 року.

Проблеми рекрутменту у фармі

Рекрутмент у фармі має такі самі проблеми, як і у більшості інших українських галузях: кадровий голод (чоловіки на фронті, жінки за кордоном) та кваліфікація наявних кандидатів. Сьогодні фармацевтичний бізнес найбільш зацікавлений у бренд-менеджерах, маркетологах, закупівельниках. Розробляється нова продукція, яка потребує професійного просування на вітчизняному ринку. Актуальний експорт в азійський регіон також вимагає фахівців із налагодження продажів. Співпраця з іноземними постачальниками потребує якісної комунікації.

Специфіка рекрутингу у фармі полягає у вимозі більшості представників ринку бачити кандидатів на відкриті вакансії офлайн. Таким чином, частина якісних кадрів, яка знаходиться зараз за кордоном, автоматично випадає з поля розгляду. Працедавці – у силу особливостей галузі – не готові приймати людей без досвіду. Відтак, за справді досвідчених спеціалістів сьогодні триває відверта боротьба.

Майбутнє фармацевтичного ринку в Україні

Прогнозувати розвиток фармацевтичної галузі непросто, адже на майбутнє ринку впливає низка чинників (перебіг подій на фронті, державна політика, поведінка міжнародних гравців тощо). Однак, однозначно можна констатувати, що сьогодення фарми стабільне і динамічне.

Бізнес приносить прибуток і щедро ділиться ним із фронтом, забезпечуючи військових ліками. Крім цього, за оптимістичного сценарію можна передбачити зростання фармацевтичного ринку на 20-30%, а це – робочі місця, гідна заробітна плата і конкурентне професійне середовище.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора