Напевно, не залишилося сфер, на яких би не позначився минулий рік. Тому напередодні сезонного попиту на покупку житла розбираємося, які тренди 2020-го продовжать бути актуальними та що варто враховувати продавцеві, щоб зробити свою пропозицію привабливішою.
Що змінив 2020
Минулий рік серйозно вплинув на те, яке значення ми надаємо своєму житлу. Раніше це було місце, де ми швидше ночували та проводили вихідні. Але в окремі місяці минулого та навіть цьогоріч наші будинки та квартири стали місцем перебування 24/7, де потрібно жити, працювати, забезпечувати дистанційне навчання дітям тощо. У багатьох українських сімей з'явилася суттєва мотивація до того, щоб почати жити окремо або розширити житлоплощу.
Ринок закономірно відреагував підвищенням цін. За нашими даними, після коливань під час локдауну до кінця року вартість однокімнатних квартир зросла приблизно на 6%, дво- і трикімнатних — на 5% і 4% відповідно.
Але водночас істотно зросла пропозиція серед «одиничок» і «двійок» — до четвертого кварталу оголошень про продаж додалося на 31% і 36% відповідно, тоді як охочих продати трикімнатні квартири стало більше лише на 3%.
Мешканці квартир у багатоповерхівках під час локдаунов виявилися замкненими у своїх квадратних метрах. На відміну від жителів приватного сектора. Тому український ринок нерухомості, особливо у великих містах, пережив стрибок інтересу до житла в передмістях, у приватних будинках — і для купівлі, і для оренди.
Під час першого локдауну помітно зросла кількість людей, які відгукувалися на оголошення про купівлю будинків в околицях міст. Це помітно майже у всіх передмістях «мільйонників».
Найбільше цікавилися житлом за містом жителі Києва — вони майже на 70% частіше стали відгукуватися на подібні оголошення. Пізніше протягом року інтерес тримався на перш взятому рівні. Логічно, що попит на будинки відбився й на їхній вартості — так, уже у 2 кварталі 2020-го ціна заміського житла виросла майже для всіх типів нерухомості також у всіх регіонах.
Після коливань минулого року та напередодні нового сезону в 2021 році багато хто вперше зіткнеться з підготовкою житла до продажу. Для успішної та швидкої угоди їм буде корисно знати низку певних правил.
Покупець любить очима
Загалом минулий рік не вплинув на правила складання оголошень. Як і раніше, людина спочатку дивиться на «обгортку». Тому фото та текст оголошення мають вирішальне значення для того, щоб вас помітили.
Обов'язково додавайте побільше докладних і красивих знімків. За нашими даними, пропозиції з двома та більше світлинами отримують на 12,3% більше відгуків, ніж із одним фото. Подбайте про порядок і чистоту житла, перш ніж його відзняти.
Постарайтеся зробити фото з природним хорошим світлом, щоб знімки не були тьмяними. Можна навіть звернутися за допомогою до професійного фотографа. Завантажуючи зображення, стежте за їхньою правильною орієнтацією, щоб не змушувати потенційного покупця крутити головою в спробі їх розглянути.
Після того як ви звернули увагу покупця, потрібно дати йому максимум корисних деталей без «води». Текст оголошення не повинен бути «продаваним» або «смачним» — ці підходи застаріли.
Краще перерахуйте докладно, якщо продаєте житло з меблями та ремонтом, що саме отримає майбутній господар. Розкажіть про інфраструктуру поблизу — від паркінгів до шкіл і лікарень. Чесно поділіться, який транспорт доступний поруч, як швидко можна дістатися до центру або міста.
За два локдауни багато хто навчився працювати, вчитися і купувати онлайн. Тому хороший інтернет, сусідство з відділенням пошти або покриття району службами доставки тепер цілком можна вважати цінним бонусом житла. Це теж варто згадати в тексті оголошення.
Все найкраще — на перегляді
Коли «знайомство» відбулося, настає черга перегляду. Тут ваше завдання — допомогти покупцеві відчути себе як вдома. Тому «стерильність» приміщення, немов у ньому ніхто не живе, вам не на руку. А ось дрібниці, на зразок декору на полицях, фруктів на кухонному столі або подушок на дивані у вітальні додадуть простору затишку.
Цінність житла можна істотно підвищити, «прокачавши» для віддаленої роботи.
Хоча це не означає, що будинок потрібно показувати «як є». В Україні вже кілька років як влаштувався тренд хоум стейджингу, тобто створення «вітрини» вдома. Це іноді передбачає повноцінний ремонт, оновлення меблів, освітлення та декору. Такий підхід, хоч і вимагає додаткових зусиль добре відбивається на вартості житла та швидкості укладання угоди.
Звичайно, не в усіх є час і ресурси на це. Тому прибирання та лагодження тих самих зламаних дверцят на кухні — це найменше, що ви можете зробити для потенційного покупця. Деякі досвідчені рієлтори рекомендують при підготовці до перегляду житла прибрати «сліди» проживання тварин і навіть дітей.
Тваринки та діти — безсумнівно, важлива частина нашого життя, однак додає трохи хаосу. Щонайменше краще прибрати іграшки або хоча б навести в них лад. У випадку з тваринами, зокрема, перед переглядом, варто прибрати з дому (наскільки це можливо) їхню шерсть і запах.
Озираючись на тренди, які поставив 2020 рік, цінність житла можна істотно підвищити, «прокачавши» його, наприклад, для віддаленої роботи: подбати про звукоізоляцію, забезпечити хороший Wi-Fi тощо. Але вже ці поради допоможуть створити більш ефектне перше враження та прокласти шлях до угоди.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора