Facebook Pixel

Офіс vs коворкінг: чи впливає робочий простір на успіх бізнесу?

Андрій Карпюк
Засновник коворкінгу True Office, Stylus.ua і Custom Print

Коворкінгів стає все більше як у Києві, так і по всьому світу. І створюється враження, що офісів невдовзі зовсім не залишиться. Чи так це насправді? Кому можна сміливо займати шерінг-простори, а кому варто залишитися в корпоративних?


Для початку трохи історії. Перший коворкінг з'явився 2005 року в Сан-Франциско. У ті часи креативні й технічні фахівці почали масово переходити на фриланс і працювати на проєктній основі. Тоді ціни на нерухомість росли, і офіси ставали доступними лише великим компаніям.

Коворкінги зі свого боку запропонували підприємцям-початківцям формат партнерства, за якого можна отримати робоче місце з усією необхідною інфраструктурою в обмін на невеликі щомісячні членські внески. У них поступово почали збиратися молоді фахівці з абсолютно різних сфер і утворювати так звані «горизонтальні» спільноти, засновані на самоорганізації та взаємодопомозі.

Уже до 2014 року близько 300 тис. осіб працювали в 6 тис. коворкінгів по всьому світу, і тренд продовжує нарощувати популярність.

Коворкінг-культура і сучасні світові тенденції

Уся суть коворкінгу, на мою думку, полягає у створенні гнучкого типу ком'юніті. Коли рівні в умовах одного простору резиденти співпрацюють, обмінюються досвідом, реалізують спільні проєкти і разом зростають.

Ця ідея є дуже близькою до характерного для сучасності поняття «шерінг-економіка». Основним її принципом є доступ до спільного споживання і, як наслідок, готовність ділитися інструментами, житлом, подорожами, професійними навичками, інформацією, вільним часом, робочим простором і т.д.

Розділяти стало набагато зручніше і вигідніше, ніж володіти. І на цьому грунті зараз вибудовується величезна кількість сервісів. Візьмемо, приміром, всесвітньо відомий Airbnb. Тут же можна згадати і популярні нині екорухи. Люди проявляють свідомість щодо навколишнього середовища. Відповідно для багатьох стало важливим правильно «share» (розділити) і розподілити ресурси, необхідні одній людині.

Я хочу сказати, що всі ці тенденції яскраво свідчать про формування нового типу людей. Саме такі, як вони, а не простір з крутим дизайном, дорогими меблями та корпоративними самокатами відтворюють коворкінг-культуру.

Чи варто вважати, що поняття «офіс» себе вичерпало?

Одразу скажу, що це не так. Офіс-спейси продовжують бути актуальними для великих команд і компаній зі своєю внутрішньою корпоративною культурою. Коли власник бізнесу може дозволити собі не тільки приміщення на 30 осіб, але й організацію для них повноцінного адміністративного відділу.

Коворкінги ж найчастіше створюються на площі близько 4 тис. кв. м для 600 осіб, серед яких немає ієрархії. Якщо сюди потрапляє хтось трохи більший за інших, то одразу виникає домінування. А це вже кардинально суперечить базовим принципам коворкінг-структури партнерство у спільній роботі і рівність у загальному просторі.

Окремі фрилансери і команди до 20 людей — це те, що потрібно для коворкінгу. На таку цільову аудиторію повинна орієнтуватися і цінова політика спейсу. Адже якщо ти хочеш зібрати ком'юніті яскравих, неординарних, талановитих, готових рвати шаблони і перекроювати наш світ, потрібно створити для них відповідні умови. Дорогий лакшері-простір з високою орендною платою не для таких індивідуальностей. Вони віддають перевагу комфорту, свободі, спілкуванню з однодумцями.

Таким є опис ідеальних резидентів і мого коворкінг-спейсу. З ними можна ділитися досвідом, допомагати розвиватися, тут же вчитися в них нового. І кост, звичайно ж, я формую максимально прийнятний — від $150 до 250 на місяць за робоче місце з усіма його складовими (комуналка, інтернет, обладнання, клінінг, переговорки, снеки, кава, господарські товари тощо).

У порівнянні з середніми цінами за ідентичний пакет по Києву у нас виходить вдвічі менше. Коротше, розміщуючись і масштабуючись командою тут, ви суттєво заощаджуєте свій бюджет. А що ще важливіше — час, не переймаючись питаннями переїзду, покупки меблів і всього необхідного при найманні кожного нового співробітника.

І все ж: офіс чи коворкінг?

Усе залежить від ваших цілей.

Комфортне місце, затишний кабінет з кавоваркою і інтернетом, корпоративні обіди, щоденне прибирання в офісному приміщенні цього цілком достатньо для виконання своїх робочих обов'язків та реалізації бізнес-цілей.

Коворкінг же вибирають ті, хто мітить у щось інше для реалізації свого потенціалу. Він для людей, яким потрібно більше свободи. Орендуючи тут кілька квадратних метрів, вони претендують на цілий простір можливостей. Коли просто вийшовши перекусити до лобі, можна отримати юридичну консультацію, поради щодо контенту для своїх акаунтів у соцмережах або парочку технічних лайфхаків з організації онлайн-продажів.

QuoteКоворкінг — для людей, яким потрібно більше свободи.

Створюючи свій коворкінг, я приділяв особливу увагу зонам соціалізації, або клубним зонам, де можна зустрічатися, спілкуватися, відпочивати, перемикатися — пограти у «Мафію», наприклад — і паралельно отримати освітні плюшки. Таке собі правильне, продуктивне дозвілля.

Загалом наше ком'юніті будувалося таким чином, аби розмити стандартні межі між роботою та 19:00, коли можна бігти додому. Адже якщо робота тебе напружує — крутого результату досягти вкрай складно. Потрібно отримувати від процесу її виконання задоволення і круті емоції. Тільки так буде зростання і розвиток.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора