Українські коворкінгові компанії виходять на ринок Європи. Після Часопису про такий намір заявили Creative States та Platforma.
Співзасновник коворкінг-мережі Platforma Катерина Горіна повідомила журналісту , що їхня компанія розглядає для виходу країни Балтії. Коворкінг від Platforma вже відкрито у Львові, і наступного року буде відкрито в Одесі. Деталі про країни Балтії Горіна поки що не уточнює.
Коворкінг «Часопис» і компанія rent24 в травні цього року заявили про відкриття бізнесу у Варшаві, на території старого заводу.

Creative States Іллі Кенігштейна, у яких сьогодні є дві локації в Києві та в стадії запуску ще дві локації (у Києві та Дніпрі), планують розширитися на ринок Західної Європи. Ілля Кенігштейн розповів журналісту в ексклюзивному коментарі, що це може бути Німеччина.
Чому українські компанії вважають, що в ЄС на них чекає успіх? Адже зовсім нещодавно одна з найбільших у світі коворкінгових мереж WeWork відклала довгоочікуване IPO на невизначений строк, а FT написала про можливе скорочення і персоналу, і частини кількість офісів компанії. Тим часом українські компанії вважають, що кейс WeWork не вплине на їхній ринок.
«Ми бачимо, що на ринку Балтії та ЄС, який нас цікавить, ще немає нашого формату коворкінгу. Наприклад, коли ми виходили на ринок Києва, то стали першими, хто запропонував коворкінг в бізнес-форматі. У світі коворкінги вже конкурують не один з одним, а з офісними центрами», — пояснює Горіна.
Розмір інвестицій може становити до декількох мільйонів доларів. Так, у rent24 раніше заявляли про те, що розмір інвестицій у простір у Варшаві може скласти до $4 млн.
Зараз на ринку України працюють кілька мережевих коворкінгів, зокрема rent24 (Часопис), Регус, Lift99, New Work Labs, Platforma та інші.
За оцінкою експертів ринку, вартість інвестицій у коворкінг у Києві складає до 650-700 доларів за метр квадратний – за умови мінімального розміру коворкінгу до 2000 метрів. В той час як в ЄС ці інвестиції менші – через інакший формат роботи офісної нерухомості. Тож сьогодні в Києві орендарю потрібно буде інвестувати близько 500-700 доларів, щоб зробити ремонт і наповнити приміщення меблями. У ЄС орендодавець сам інвестує цю суму, тобто найчастіше там здається вже відремонтоване за рахунок власника приміщення.
«В Україні самі коворкінгові оператори інвестують в ремонт. А на ринках ЄС частину витрат на ремонт несуть на собі власники офісних центрів, тому там інвестиції можуть бути меншими, ніж в Україні», — говорить Руслан Кавацюк, СЕО Часопис Європа.