Я не в захваті від західного менеджменту, який присутній в Україні і з яким мені довелося зіткнутися. Віддаю перевагу самостійно зрощувати своїх співробітників до топ-менеджерів.
До складу групи «ТАС» входить близько сотні компаній, її бізнес-інтереси охоплюють сільське господарство, промисловий блок і фінансовий сектор. В ній працює близько 20 тис. чоловік на всіх підприємствах. Щороку група направляє кількох співробітників отримувати МВА-освіту. Керівний склад — це люди, які працюють у групі протягом 10 – 15 років, навчалися в західних бізнес-школах і продовжують працювати з нами.
Коли я був головою правління Swedbank, то стикався із західним стилем управління, і я не в захваті від нього. Фахівці з дипломами закордонних університетів, які приїхали працювати до Україну з інших держав, не ефективніші за українців. Вони не знають специфіки країни. Багатьом не вистачає агресивності.

Іноземних фахівців добре залучати для зовнішніх консультацій. Наприклад, коли ми виробляли транспортну стратегію для однієї зі своїх компаній, консультував групу Deutsche Bank. Тому що для реалізації цього проекту потрібно було розуміння європейського та китайського ринків. Спільно з ними ми і розробили стратегію.
Найняти іноземного фахівця коштує мінімум удвічі дорожче, аніж українського працівника. Однак українці ефективніші в області продажів та менеджменту, коштують вони дешевше, а працюють краще. Тому компанії легше виростити своїх фахівців, аніж перекуповувати їх з-за кордону.
У нашій групі специфічна система оплати. Практично всі керівники компаній є партнерами. У нас є співробітники, які отримують більше, аніж західні фахівці. Але це зароблені гроші. Їхній заробіток залежить від результатів роботи. Якщо компанія у чистому прибутку, то і топ-менеджери заробляють більше. Принаймні так відбувається у фінсекторі. Людина, яка працює в нашій групі у фінансовому секторі або в продажах на топ-позиції, може претендувати на $10 – 15 тис. А якщо він перший керівник, то і на частку в бізнесі.
Тож набагато вигідніше вирощувати кадри самим, а не перекуповувати їх за велику ціну у чужих зарубіжних компаній.