Проблема нелегально завезених товарів загострюється з року в рік. Найбільше від неї страждає легальний бізнес, який працює в Україні.
Частка контрабандної побутової техніки на українському ринку одна з найбільших. За даними компаній-членів Європейської Бізнес Асоціації, минулого року обсяг фальсифікованої або нелегально ввезеної побутової техніки та електроніки за окремим категоріям сягав від 50% до 70% ($300 – 400 млн).
Контрабанда негативно впливає на українську економіку. Річ в тім, що, по-перше, контрабандисти уникають митного оформлення товарів і, відповідно, не сплачують обов’язкові платежі до бюджету. Від цього страждають всі громадяни, які залежать від його видаткової частини.

По-друге, товар, завезений контрабандним шляхом, призначався не для України, а для інших країн. Як наслідок, український ринок у виробників побутової техніки офіційно значиться як надзвичайно малий, а сусідні ринки мають величезну перевагу перед нами за розмірами.
Хоча ми розуміємо, що значна частина продукції з ринків сусідніх держав насправді ввозиться в Україну незаконним шляхом. Проте офіційно цього не визнають ані українські державні органи, ані закордонні виробники товару. Через це на мапі світової економіки наша країна – незначний споживач, і виробники на нього не звертають великої уваги.
Проте український ринок набагато масштабніший, українці купують набагато більше товарів. Якби вся продукція заїжджала в Україну легально, то її вартість була б нижчою за рахунок ефекту масштабу. Завжди, коли велика кількість людей споживає легальні товари, вони дешевшають. Проте зараз склалося так, що офіційні товари в магазинах за кордоном коштують навіть дешевше, ніж нелегально ввезений товар, який продається в Україні, головним чином, в інтернет-магазинах.
Якщо з контрабандою не боротися, частка нелегальних товарів лише збільшуватиметься, держбюджет продовжить втрачати великі кошті. Ба більше, контрабанда обернеться для України не лише фінансовими збитками, а й репутаційними втратами.
Тому вкрай необхідно розширювати легальний ринок – це покращить репутацію України як офіційного споживача побутової техніки на світовій мапі та змусить великих виробників більш серйозно розглядати ринок України. У результаті це призведе не лише до зниження цін на товари для українців. Завдяки цьому поставки товарів відбуватимуться з інструкціями українською мовою, адекватним постпродажним сервісом, з належним обслуговуванням споживачів в точках роздрібного продажу, а також іншими цікавими пропозиціями для споживача і держави.