Facebook Pixel

Інновації в компанії: з чого починати?

Наталія Ковальова
Керівник торгового майданчика Zakupki.Prom.ua

Напевно, немає бізнесу, який хоча б раз не замислювався над тим, що потрібно змінити внутрішні процеси. Причому підштовхує до цього необов'язково якийсь непростий період у житті компанії. Навпаки. Такі ідеї часто приходять, коли все стабільно.

Але трансформувати те, що і так добре працює, набагато складніше. Проте технології не стоять на місці, і ті, хто хоче утримати клієнтів, повинні змінюватися. З чого ж починати впровадження інновацій?


Заразити ідеєю. Аби впровадити якийсь новий підхід практично в усіх компаніях, потрібно продати ідею стейкхолдерам. Але як це зробити? Адже далеко не завжди надихаючого монологу ідеолога змін достатньо. Тому набагато ефективніше залучити стейкхолдерів до процесу прийняття рішень.

QuoteУ відповідальної особи мають бути повноваження вимагати від усіх учасників процесу виконання поставлених завдань в обумовлені терміни.

Наприклад, провести воркшоп за методикою дизайн-мислення. Вона передбачає візуалізацію бізнес-процесу, наприклад, за допомогою стікерів та визначення проблемних ділянок. Під час воркшопу робоча група розробить спільне рішення, завдяки якому всі зрозуміють цінність змін і будуть зацікавлені в результаті.

Призначити відповідального. В ідеалі це має бути людина, яка щиро вірить в ідею і горить нею. Такий лідер зможе рухати процес вперед і якісно реалізовувати задумане. Але одного лише бажання замало. Тому у відповідальної особи повинні бути ще й повноваження вимагати від усіх учасників процесу виконання поставлених завдань в обумовлені терміни.

Крім того, у нього має бути доступ до всіх необхідних ресурсів. А їх краще заздалегідь обговорити і запланувати ті технології або допомогу фахівців, які можуть знадобитися в процесі, аби уникнути неприємних сюрпризів.

Створити робочу групу. До неї обов'язково повинні увійти стейкхолдери компанії і голови департаментів. Також можна залучити співробітників-волонтерів, які першими погодяться тестувати нові інструменти. Важливо не забувати про регулярні синхронізації між учасниками робочої групи.

Вони допоможуть усім бути в курсі справи і розуміти, на якій стадії знаходиться процес підготовки до впровадження, а потім імплементації. І добре на таких зустрічах обговорювати не тільки завдання і проблеми, а й святкувати невеликі перемоги.

Починати з малого. Якщо заплановані зміни є масштабними і можуть кардинально змінити звичні процеси в компанії, то варто діяти поетапно. Тобто починати з малого, а не намагатися перебудувати все і одразу. Для початку добре вибрати якийсь мікропроцес і спробувати трансформувати його.

QuoteБудь-яка трансформація — це стресовий період для всієї компанії.

На невеликій «ділянці» всі проблеми і труднощі, які можуть виникнути, стануть помітнішими. Крім того, це дасть розуміння того, чи запрацює інновація так, як планувалося, і чи виправдає очікування результат. Якщо все пройде успішно, то можна буде масштабуватися.

Розмовляти з колективом. Якщо після впровадження інновацій просто віддати співробітникам новий інструмент для роботи — бунту не уникнути. Бесіди допоможуть знизити рівень стресу колективу і пояснити цінність змін до того, як вони будуть імплементовані. Кожен співробітник повинен розуміти, для чого потрібні конкретно йому заплановані інновації, яким чином вони полегшать його життя і які плани на майбутнє.

Останнє є дуже важливим, аби люди не думали, що їх хочуть замінити. Тому обов'язково потрібно продемонструвати результат на прикладі відділу-першопрохідника. Причому краще, аби самі працівники розповіли про те, як спростилися їхні робочі процеси.

Впровадження змін практично ніколи не проходить швидко і безболісно. Адже будь-яка трансформація — це стресовий період для всієї компанії. Тому чим ретельнішою буде підготовка до імплементації нових інструментів, тим легше пройде весь процес.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора