Напевно, немає бізнесу, який хоча б раз не замислювався над тим, що потрібно змінити внутрішні процеси. Причому підштовхує до цього необов'язково якийсь непростий період у житті компанії. Навпаки. Такі ідеї часто приходять, коли все стабільно.
Але трансформувати те, що і так добре працює, набагато складніше. Проте технології не стоять на місці, і ті, хто хоче утримати клієнтів, повинні змінюватися. З чого ж починати впровадження інновацій?
Заразити ідеєю. Аби впровадити якийсь новий підхід практично в усіх компаніях, потрібно продати ідею стейкхолдерам. Але як це зробити? Адже далеко не завжди надихаючого монологу ідеолога змін достатньо. Тому набагато ефективніше залучити стейкхолдерів до процесу прийняття рішень.

У відповідальної особи мають бути повноваження вимагати від усіх учасників процесу виконання поставлених завдань в обумовлені терміни.
Наприклад, провести воркшоп за методикою дизайн-мислення. Вона передбачає візуалізацію бізнес-процесу, наприклад, за допомогою стікерів та визначення проблемних ділянок. Під час воркшопу робоча група розробить спільне рішення, завдяки якому всі зрозуміють цінність змін і будуть зацікавлені в результаті.
Призначити відповідального. В ідеалі це має бути людина, яка щиро вірить в ідею і горить нею. Такий лідер зможе рухати процес вперед і якісно реалізовувати задумане. Але одного лише бажання замало. Тому у відповідальної особи повинні бути ще й повноваження вимагати від усіх учасників процесу виконання поставлених завдань в обумовлені терміни.
Крім того, у нього має бути доступ до всіх необхідних ресурсів. А їх краще заздалегідь обговорити і запланувати ті технології або допомогу фахівців, які можуть знадобитися в процесі, аби уникнути неприємних сюрпризів.
Створити робочу групу. До неї обов'язково повинні увійти стейкхолдери компанії і голови департаментів. Також можна залучити співробітників-волонтерів, які першими погодяться тестувати нові інструменти. Важливо не забувати про регулярні синхронізації між учасниками робочої групи.
Вони допоможуть усім бути в курсі справи і розуміти, на якій стадії знаходиться процес підготовки до впровадження, а потім імплементації. І добре на таких зустрічах обговорювати не тільки завдання і проблеми, а й святкувати невеликі перемоги.
Починати з малого. Якщо заплановані зміни є масштабними і можуть кардинально змінити звичні процеси в компанії, то варто діяти поетапно. Тобто починати з малого, а не намагатися перебудувати все і одразу. Для початку добре вибрати якийсь мікропроцес і спробувати трансформувати його.
Будь-яка трансформація — це стресовий період для всієї компанії.
На невеликій «ділянці» всі проблеми і труднощі, які можуть виникнути, стануть помітнішими. Крім того, це дасть розуміння того, чи запрацює інновація так, як планувалося, і чи виправдає очікування результат. Якщо все пройде успішно, то можна буде масштабуватися.
Розмовляти з колективом. Якщо після впровадження інновацій просто віддати співробітникам новий інструмент для роботи — бунту не уникнути. Бесіди допоможуть знизити рівень стресу колективу і пояснити цінність змін до того, як вони будуть імплементовані. Кожен співробітник повинен розуміти, для чого потрібні конкретно йому заплановані інновації, яким чином вони полегшать його життя і які плани на майбутнє.
- Читайте також: Бізнес у хмарах: чотири тренди в онлайн-сервісах цього року
Останнє є дуже важливим, аби люди не думали, що їх хочуть замінити. Тому обов'язково потрібно продемонструвати результат на прикладі відділу-першопрохідника. Причому краще, аби самі працівники розповіли про те, як спростилися їхні робочі процеси.
Впровадження змін практично ніколи не проходить швидко і безболісно. Адже будь-яка трансформація — це стресовий період для всієї компанії. Тому чим ретельнішою буде підготовка до імплементації нових інструментів, тим легше пройде весь процес.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора