
Фото: S. Hermann & F. Richter/Pixabay
У сучасному світі, коли будь-який користувач мережі інтернет може стати автором блогу або статті щодо будь-якої компанії або проєкту, дати коментар або висловити свою думку щодо нього, дуже часто почали з'являтися статті, які навмисне викривлюють інформацію про фізичну особу, компанію, її діяльність, взаємодії з клієнтами тощо
Ведуться сплановані інформаційні атаки. Такі інформаційні атаки нерідко спрямовані на IT-проєкти та їхніх представників із метою нашкодити репутації компанії або свідомо спрямовані на вимагання грошей за видалення такої публікації.
Тому в інтернеті захист честі, гідності та ділової репутації став актуальним. Що ж потрібно зробити для захисту своїх прав?
Кому скаржитися
1). Адміністрації сайту. Адміністрація сайту може видалити матеріал тільки в разі:
- а) якщо його публікують користувачі;
- б) вона не зацікавлена в його розміщенні та бачить юридичні ризики.
2). Хостинг-провайдеру, що обслуговує сайт, на якому розміщений матеріал, що порушує права. Хостинг-провайдер може відмовити в наданні послуг власнику сайту, якщо він порушує умови правил використання хостинг-провайдера, і відключити сайт.
3). Доменному реєстратору. Доменний реєстратор внаслідок власної перевірки може блокувати, відмовити, скасувати, призупинити або змінити будь-яку реєстрацію доменного імені в зв'язку зі скаргою, в якій містяться законні факти порушення політики використання доменного імені.
4). Пошуковій системі через форму зворотного зв'язку, з метою видалення посилання на матеріал із пошуку. Пошукові системи в разі направлення правомірних скарг можуть виключити матеріали з результатів пошуку (але сам сайт не буде видалений з інтернету).
На що посилатися
- Умови використання сервісу (Правила користування). Найчастіше умови користування сайтом, хостингом, доменним реєстратором або пошуковою системою містять положення наступного характеру.
Якщо на сайті містяться матеріали, які паплюжать честь, гідність і ділову репутацію особи або містять наклеп — такому користувачеві може бути відмовлено в наданні послуг, із усіма наслідками, що випливають.
- Норми законодавства та судову практику. Ділова репутація юридичної особи є немайновим благом і охороняється законом.
Іншими словами, потрібно підтвердити законність своїх вимог посиланням на нормативно-правові акти.
Куди направляти скаргу
Здебільшого сайти, хостинги та доменні реєстратори мають або спеціальну пошту для скарг, або спеціальну форму.
Пошуковими системами (Google/Яндекс) створена спеціальна форма «Запит на видалення контенту, який порушує норми законодавства», для заповнення якої потрібно вказати:
- URL матеріалів, які ймовірно порушують законодавство;
- вказати точні витяги з тексту, який розміщений на зазначених сторінках і ймовірно порушує права;
- привести аргументи.