Facebook Pixel

Фейки в мережі: як видалити неправдиву інформацію

Дар'я Кастіна
Юристка компанії BEadvisors
Фото: S. Hermann & F. Richter/Pixabay

Фото: S. Hermann & F. Richter/Pixabay

У сучасному світі, коли будь-який користувач мережі інтернет може стати автором блогу або статті щодо будь-якої компанії або проєкту, дати коментар або висловити свою думку щодо нього, дуже часто почали з'являтися статті, які навмисне викривлюють інформацію про фізичну особу, компанію, її діяльність, взаємодії з клієнтами тощо

Ведуться сплановані інформаційні атаки. Такі інформаційні атаки нерідко спрямовані на IT-проєкти та їхніх представників із метою нашкодити репутації компанії або свідомо спрямовані на вимагання грошей за видалення такої публікації.

Тому в інтернеті захист честі, гідності та ділової репутації став актуальним. Що ж потрібно зробити для захисту своїх прав?

1

Кому скаржитися

1). Адміністрації сайту. Адміністрація сайту може видалити матеріал тільки в разі:

  • а) якщо його публікують користувачі;
  • б) вона не зацікавлена в його розміщенні та бачить юридичні ризики.

2). Хостинг-провайдеру, що обслуговує сайт, на якому розміщений матеріал, що порушує права. Хостинг-провайдер може відмовити в наданні послуг власнику сайту, якщо він порушує умови правил використання хостинг-провайдера, і відключити сайт.

3). Доменному реєстратору. Доменний реєстратор внаслідок власної перевірки може блокувати, відмовити, скасувати, призупинити або змінити будь-яку реєстрацію доменного імені в зв'язку зі скаргою, в якій містяться законні факти порушення політики використання доменного імені.

4). Пошуковій системі через форму зворотного зв'язку, з метою видалення посилання на матеріал із пошуку. Пошукові системи в разі направлення правомірних скарг можуть виключити матеріали з результатів пошуку (але сам сайт не буде видалений з інтернету).

2

На що посилатися

  • Умови використання сервісу (Правила користування). Найчастіше умови користування сайтом, хостингом, доменним реєстратором або пошуковою системою містять положення наступного характеру.

Якщо на сайті містяться матеріали, які паплюжать честь, гідність і ділову репутацію особи або містять наклеп — такому користувачеві може бути відмовлено в наданні послуг, із усіма наслідками, що випливають.

  • Норми законодавства та судову практику. Ділова репутація юридичної особи є немайновим благом і охороняється законом.

Іншими словами, потрібно підтвердити законність своїх вимог посиланням на нормативно-правові акти.

3

Куди направляти скаргу

Здебільшого сайти, хостинги та доменні реєстратори мають або спеціальну пошту для скарг, або спеціальну форму.

Пошуковими системами (Google/Яндекс) створена спеціальна форма «Запит на видалення контенту, який порушує норми законодавства», для заповнення якої потрібно вказати:

  • URL матеріалів, які ймовірно порушують законодавство;
  • вказати точні витяги з тексту, який розміщений на зазначених сторінках і ймовірно порушує права;
  • привести аргументи.