Facebook Pixel

Перебудова всього. Як під час пандемії банки перейдуть на віддалену роботу

Вадим Березовик
Керівник компанії «Профін Консалтинг»

Епідемія зробила дистанційне банківське обслуговування єдиним безпечним шляхом отримання фінансових послуг. Очевидно, що у виграші будуть банки, які інвестували в дистанційні канали.


Трендом останніх 10 років був перехід дедалі більшої кількості клієнтів на дистанційне обслуговування. Його ми й будемо спостерігати впродовж найближчих років. Причина цього в тому, що люди цінують свій час, з'явилося багато користувачів смартфонів. Ми маємо якісний інтернет. Маючи доступ до банківського рахунку за допомогою комп'ютера або телефона, людина вже не повинна регулярно відвідувати банк.

Читайте також: Рада ввела податкові пільги для бізнесу на час карантину

Й епідемія, і загальна тенденція переходу на кешлес стимулюють цей тренд, тому що багато функцій сьогодні в програмі — безкоштовні, а ось у відділенні за обслуговування потрібно платити комісію. Крім того, через пандемію частина банків просто скоротять кількість відкритих відділень.

Ми будемо бачити, що все більше масових клієнтів стануть переходити в режим дистанційного обслуговування, а складні продукти, які часто вимагають присутності у відділенні (VIP і Private банкінг), поєднуватимуться з дистанційними каналами.

QuoteЗараз відпадає необхідність у тісному контакті клієнта з банком.

Драйверами зростання кількості відділень було роздрібне кредитування. У 2000-2004 роках це були невеликі споживчі кредити, потім – картки, потім — автомобілі та іпотека. Під час продажу банку новому інвестору до уваги брали і частку ринку, і кількість відділень. Хоча спочатку відділення відкривалися банками не тільки під продаж, але й під обслуговування потоку роздрібних клієнтів — тих, хто хотів розмістити депозити.

Коли у 2008 році сталася міжнародна фінансова криза, то довелося закривати багато відділень, незважаючи на вкладені туди гроші. Кількість клієнтів, які обслуговувались у відділеннях, стрімко впала, банки перестали кредитувати, і багато відділень банків стали генерувати збитки. Тоді банки почали робити релокацію, укрупнення і так далі.

Зараз, коли багато клієнтів, особливо представники молодого покоління, використовують похід в банк тільки для ідентифікації, відпадає необхідність у тісному контакті клієнта з банком. Майже всі транзакції ти робиш дистанційно. Банки, які використовують bank ID, можуть використовувати ідентифікацію клієнта, проведену іншим банком, і це один з кроків.

До 2008 року відкриття відділення могло доходити за вартістю до мільйона доларів. Круті VIP-відділення на Хрещатику могли стільки коштувати під час купівлі нерухомості і після дуже гарного ремонту. І навряд чи ми знайдемо український банк, який за останні роки нічого не робив зі своїми відділеннями, не займався релокацією, укрупненням і так далі.

Зараз більшість відділень, які залишилися на ринку, операційно є прибутковими. Після пандемії ця картина прогнозовано може змінитися.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора