Facebook Pixel

Ілон Маск купує Twitter. Придбання стане найбільшою M&A-угодою в Вig tech

Цієї п’ятниці, 28 жовтня має бути закрито угоду щодо придбання Twitter. Утім, схоже, що це буде формальністю. У реальності все вирішено, а Маск уже «облаштовується» в штаб-квартирі Twitter, квиток до якої коштував йому $44 млрд. До речі, це рекордна сума навіть для Вig tech (хоча більша її частина, звісно, гроші банків, а не Маска).

The Page зібрало подробиці про найбільші M&A-угоди у сфері Вig tech за минулі роки (повний перелік найбільших M&A-угод за останні 15 років тут). А також дані про те, що сталося з поглинутами активами та що чекає в цьому сенсі на Twitter.

ТОП-5 найбільших угод M&A у Вig tech. Інфогарфіка: The Page

ТОП-5 найбільших угод M&A у Вig tech. Інфогарфіка: The Page

Купівля Twitter

$44 млрд (2022 рік, угода на стадії підготовки)

  • Соціальна мережа, сервіс мікроблогів
  • Покупець: Ілон Маск
  • Продавець: Twitter Inc.
  • Капіталізація: $40,4 млрд

Історія з продажем «щебетуна» не залишає перші шпальти протягом останнього року. Фаундерам Twitter — Джеку Дорсі, Ноа Глассe, Бізу Стоуну та Еванcу Вільямсу — вдалося створити з елементарних речей справжнє диво, яке, до речі, може стати (у разі ухвали угоди з Маском) ще й найдорожчою угодою M&A у Big tech.

Офіційно Маск планує досягти 600 млн монетизованих користувачів у 2025 році та 931 млн — до 2028-го (натепер їх майже 200 млн). Дохід компанії до 2028 року Маск планує збільшити в понад п'ять разів — до $26,4 млрд (половина доходу — від передплати, решта — від реклами). Для порівняння: нині з $1,19 млрд річної виручки 90% дає реклама. Маск також уже оголосив про плани скоротити штат Twitter на 75%.

Пʼятниця — крайній строк, коли Маск має закрити угоду з придбання Twitter за $44 млрд.

Quote«Я хочу, щоб Twitter охопив максимальну кількість людей не лише в країні, але й у світі, — сказав Маск про свої плани щодо платформи на зустрічі зі співробітниками компанії в червні. — Китай практично живе у WeChat, бо він дуже зручний і корисний у повсякденному житті. І якщо ми зможемо цього досягти з Twitter, це буде величезним успіхом».

Купівля Slack

$27,7 млрд (2020 рік)

  • Корпоративний месенджер, ПЗ для спільної роботи
  • Покупець: Salesforce
  • Продавець: Slack Technologies
  • Капіталізація: не розраховується.

Корпоративний месенджер Slaсk було створено майже випадково як інструмент спілкування команди розробників ігор. Але «вбивця корпоративної пошти та Skype» (як його назвали пізніше) вже в день тестування зібрав аудиторію в кількості 8 тис. зареєстрованих користувачів і став найбільш швидкорослим застосунком в історії. У 2019 році під час лістингу загальна капіталізація компанії Slack Technologies становила $23,2 млрд. Для розробника CRM-систем Salesforce придбання Slaсk стало ще одним кроком у конкуренції з Microsoft: аудиторія сервісу становить приблизно 1,1 млн користувачів, до того ж переважно з IT-індустрії.

Купівля LinkedIn

$26,2 млрд (2016 рік)

  • Соціальна мережа
  • Покупець: Microsoft
  • Продавець: LinkedIn
  • Капіталізація: не розраховується.

LinkedIn зʼявилася у 2003 році як звичайна соціальна мережа. Згодом її перепрофілювали в мережу для пошуку та встановлення ділових контактів. Користувачі мережі представляють 150 галузей бізнесу з 200 країн. У такий спосіб LinkedIn уникає або майже уникає головних мережевих хвороб — випадковості контактів, агресивності користувачів тощо, адже це платформа для спілкування професіоналів за обраними напрямами. Щоправда, Microsoft придбала (за рекордну для корпорації суму) дані про контакти, вподобання тощо 750 млн зареєстрованих користувачів, які використовуються в сервісах компанії.

Купівля WhatsApp

$22 млрд (2014 рік)

  • Месенджер
  • Покупець: Facebook Inс. (тепер Meta Inс.)
  • Продавець: WhatsApp Inc.
  • Капіталізація: не розраховується.

Продаж культового сервісу миттєвого обміну повідомленнями WhatsApp довго був новиною №1 у світі. За умовами угоди Meta заплатила $4 млрд грішми, $12 млрд — акціями компанії, ще $3 млрд — акціями з додатковими умовами. З огляду на коливання курсу акцій за час, поки готувалася угода, остаточна ринкова сума вийшла на $22 млрд. Придбання WhatsApp із першого дня дало змогу суттєво доповнити базу даних компанії й безпосередньо збільшити прибуток — зокрема коштом більш точного таргетування реклами.

Купівля Figma

$20 млрд (2022 рік, триває оформлення)

  • Розробник ПЗ інтерфейсів
  • Покупець: Adobe
  • Продавець: Figma
  • Капіталізація: приблизно $10 млрд (оцінка на травень 2021 року).

Компанія Figma надає онлайн-сервіси для розроблення інтерфейсів із можливістю організації спільної роботи в режимі реального часу. Сервіс доступний за передплатою (передбачений безплатний тарифний план для одного користувача). Використовується для докладного розроблення дизайну інтерфейсів мобільних застосунків, вебсайтів, корпоративних порталів.

Від самого початку компанія йде шляхом монетизації продуктів і не може похвалитися великою аудиторією (1 млн зареєстрованих користувачів). Утім, це не завадило їй отримати високу ціну від Adobe.

Подякувати 🎉