Німецький лоукост-оператор автобусних перевезень Flix Bus з 19 серпня запускає три нові міжнародні маршрути з Києва – до Варшави та Вроцлава (Польша), а також до Праги (Чехія). Рейси виконуватимуться спільно з українським перевізником Gunsel.
Про це на пресконференції в Києві оголосили керуючий директор Flix Bus у Польщі та Україні Міхал Леман та генеральний директор Gunsel Group Зекі Кочак, передає кореспондент .
Щоденно курсуватиме автобус за маршрутом Київ-Варшава (через Люблін), а також тричі на тиждень Київ-Вроцлав (через Житомир, Рівне, Львів, Краків, Катовіце) та Київ-Прага (через Житомир, Рівне, Львів і Градец Кралове). Далі на пересадочних хабах у Варшаві, Кракові, Вроцлаві та Празі пасажири можуть продовжити свою поїдку до інших міст по всій Європі.

У кожному автобусі Gunsel виділяє 15 місць для пасажирів Flix Bus. Як уточнив Леман, на вже діючих маршрутах у компанії «майже повна» заповненість салону.
У зв’язку з запуском нових маршрутів компанія оголосила акційний розпродаж – з 13 по 15 серпня всі квитки на спільні маршрути можна придбати за ціною 5 євро. Вони поширюватимуться на поїздки з 19 серпня до 30 листопада.
Gunsel стала першою саме українською компанією, з якою почав працювати Flix Bus. Перемовини з ними тривали протягом 4-5 місяців, що є достатньо швидко. З початку роботи FlixBus в Україні у 2017 році рейси виконує німецький перевізник Euroclub.
Зараз Flix Bus веде переговори ще з десятком перевізників в Україні і розраховує, що до кінця року будуть підписані декілька нових домовленостей, уточнив Леман у коментарі . Під час пошуку нових партнерів FlixBus розділяє інвестиції перевізника в оновлення парку автобусів. Найближчим часом планується запустити рейси з Одеси, Харкова, Дніпра.
Загалом ринок транспортних пасажирських перевезень України керівник німецького автобусного лоукостера назвав дуже фрагментованим та непрозорим.
Компанія фокусуватиметься не на заповненості автобусів пасажирами, а на кілометражі. Протягом наступних 1,5 року німецький перевізник планує розширити мережу маршрутів в Україні, щоб збільшити «пробіг» до близько 30 млн км, як це було свого часу в Польщі.
У перспективі, після 2020 року, компанія збирається розширити присутність в Україні, запустивши новий для себе формат Flix Car (аналогічний до існуючого в Україні сервісу каршерінгу Bla Bla Car).
У свою чергу міністр інфраструктури Володимир Омелян зазначив, що зараз є чіткий тренд до більшої затребуваності автобусних перевезень, хоча проблема в наявності пропозиції поки що залишається. Прихід такого гравця як Flix Bus стане тригером для українських перевізників, щоб почати інвестувати в оновлення свого парку.
«Компанії, які зрозуміють це зараз, у перспективі отримають ринок. Будуть поглинання та об’єднання, у підсумку залишиться 2-3, максимум 5 великих перевізників. Це правильний шлях для підвищення конкурентності, якості сервісу», — вважає Омелян.
Щоб прискорити цей процес, правильно було б знизити податки при закупівлі автобусів іноземного виробництва українськими перевізниками, додав міністр. Або домовитися з великими компаніями на зразок Mersedes або Neoplan про часткове виробництва в Україні. Певні напрацювання за цим напрямком вже є, пропозиції будуть передані новому уряду та Верховній Раді, зазначив Омелян.
Flix Bus – німецький лоукостер автобусних перевезень, заснований у 2013 році. Працює у Європі та США. Компанія працює за моделлю партнерства з автобусними регіональними перевізниками, які надають свої автобуси і документи на маршрути, а FlixBus займається продажами, маркетингом та управлінням графіками. Також у компанії є й свої власні автобуси.
В Україну Flix Bus зайшов у 2017 році, на сьогодні компанія здійснює щоденні перевезення до Німеччини, Польщі, Угорщини та Австрії. Рейси здійснюються за допомогою перевізника «Євроклуб».
Gunsel Group працює в Україні з 1997 року та обслуговує 14 внутрішніх та 5 міжнародних напрямків. Її власником є громадянин Туреччини Селамі Гюнер, його сім'я займається не тільки пасажирськими, але також і вантажними та експрес-перевезеннями у Німеччині, Польщі та Чехії.