Генеральна адміністрація митниці Китайської Народної Республіки заборонила компаніям купувати нафту з вмістом органічної хлориду, що перевищує російський стандарт у 10 частин на мільйон (ppm). Деякі партії вантажу мали 100 – 200 проміле. Покупці в Піднебесній відмовилися від придбання забрудненої сировини, змусивши швейцарсько-нідерландського трейдера Vitol Group відправити вантаж назад до Європи.
Про це повідомили п’ять торгових представників, передає Reuters.
«Понад 1 млн тонн на суму близько $500 млн залишаються без даху над головою, зигзагами переміщуючись між Європою та Азією», — повідомило агентство.

За даними Reuters, покупці намагаються продати нафту навіть зі знижками 10 – 15% за барель.
«Я не готовий ризикувати нашим обладнанням тільки через дешеву нафту», — сказав трейдер з нафтопереробного заводу в Північній Азії.
Агентство пише, що через два місяці після виявлення забруднення нафти вдалося продати менше половини обсягу сировини, завантаженої на танкери.
Співрозмовник Reuters, покупець нафти з Росії зазначив, що забруднену сировину часто неможливо продати, попри обіцяну «Транснафтою» виплату компенсації виробникам.
«Роснафта», «Сургутнафтогаз» і казахська компанія повинні компенсувати закордонним покупцям кошти за забруднену нафту, в тому числі нафтотрейдерам Vitol Group, Glencore, Trafigura і нафтовим компаніям Total, Shell, BP, Eni і PKN Orlen.
«Були великі надії на те, що Китай та Індія візьмуть великий шматок брудної нафти, оскільки щонайменше 800 тис. тонн стали відправлятися з Європи до Азії, але надії не виправдалися», — пише агентство.
Зараз танкер Suezmax Chios I, який перевозив сировину для переробника з Китаю, повертається до Європи і не має кінцевого покупця. Sonangol Rangel, який перевозив 140 тис. тонн забрудненої нафти для китайського переробника Bora Group, направляється для зберігання вантажу близько Малакки. Amyntas з 270 тис. тонн відправився до Сінгапуру замість Китаю.
Поки що митниця Китаю дозволила імпортувати нафту лише корпорації Sinopec, оскільки та закупила її в квітні, ще до появи новин про забруднення.
Лише деякі компанії в Європі вирішили переробляти забруднену нафту в обсязі 600 тис.тонн, зокрема, іспанська Repsol, шведська Preem і фінська Neste Oil. Перед переробкою забруднену сировину доводиться розбавляти чистою нафтою.
Контекст
- Росія — лідер з постачання нафти в Китай, у 2018 році вона поставила туди 71,5 млн тонн. Китай імпортує нафту з Росії трубопроводом через Казахстан і морським транспортом.
- 24 червня чеський нафтопереробний завод Unipetrol через забруднення хлоридами припинив брати нафту з трубопроводу «Дружба», яким сировина надходить з Росії.
- 19 червня на один день «Транснефть» припиняла прокачування нафти через її забруднення хлорорганікою.
- У квітні «Белнафтехім» поскаржився на погану якість нафти з Росії, що поставляється трубопроводом, і потім призупинив транзит російської сировини до Європи. Пізніше «Транснафта» заявила, що сировину, яка експортується, навмисне забруднили хлорорганичними сполуками.
- Білоруський «Мозирський НПЗ» захотів отримати від «Роснефти» $155 млн компенсації втрат від поставок забрудненої нафти, а польський переробник Orlen вимагає $450 тис. за її недопоставку в квітні.
- Нафтопровід «Дружба» з Росії розділений в Білорусі на дві гілки. Північна — веде до Польщі і Німеччини, південна — до України, Угорщини, Словаччини та Чехії.