Facebook Pixel

1300 магазинів «Аврора» в Україні та мільярди виторгу: як мережа мультимаркетів обійшла конкурентів

Поки бізнес-гравці українського ритейлу зазнають збитків, закриваються або працюють у нульовому балансі, «Аврора», мережа мультимаркетів формату one dollar store, у 2023-му вийшла на ринок Європейського Союзу і за кілька місяців відкрила в Румунії вже 6 магазинів.

В Україні кількість торгових точок мережі перевищила 1300, а виручка за 2023-й зросла до 27 млрд грн.

У 2024-му український ритейлер з Полтави планує перевершити показники минулого року, довести мережу в Румунії до 50 магазинів та продовжувати підкорювати ринок Європи.

Як полтавські бізнесмени досягнули таких результатів, The Page розповів Тарас Панасенко, співзасновник мережі «Аврора».

img-6414.jpeg

2023 рік для компанії став особливо значущим – «Аврора» зайшла на румунський ринок. Перший магазин був відкритий у місті Сучава, поблизу прикордонних населених пунктів Чернівецької області, а це сприяє хорошій логістиці.

«Це було найуспішніше відкриття з моменту існування «Аврори». Понад 1000 клієнтів! Стільки гостей «Аврори» можу пригадати хіба що на відкритті 1000-го магазину у Івано-Франківську. До кінця року ми мали в Румунії вже 6 торгових точок», – говорить Тарас Панасенко.

У січні 2024 року компанія запустила в Румунії власний розподільчий центр на заміну послугам оператора 3pl.

Аврора в Румунії,

Аврора в Румунії,

Аврора в Румунії

Аврора в Румунії

Аврора в Румунії

Аврора в Румунії

Аврора в Румунії, Thumb Аврора в Румунії Thumb Аврора в Румунії Thumb

«Аврора» почалась з торгового столику на ринку

«Початок нашої торговельної діяльності був досить скромним. Разом з Левом Жиденком ми спробували цей концепт, організувавши першу торгову точку в селищі Опішня на Полтавщині. Це був простий розкладний стіл на ринку, з якого я і продавав різноманітні дрібнички, необхідні для господарства. У процесі цієї першої спроби зрозумів, що стояти і чекати на клієнтів – справа утопічна і не принесе результатів. Щоб привернути увагу, потрібно було цікаво рекламувати та просувати товари. Тоді обсяги продажу зростають в рази», – згадує Тарас Панасенко.

Наступним етапом партнери відкрили невеликий магазин на 40 кв. м на міському ринку в Полтаві.

Quote«Лев виступав як інвестор, а у мене була роль концептуального та executive директора, який втілював ідеї в життя. Окрім цього, я був водієм, вантажником, закупівельником та касиром водночас», – розповідає Панасенко.

Бізнесмени одразу вирішили не обмежуватися маленькими цілями, а зробити великий бізнес, який позитивно впливатиме на суспільство.

Кількість магазинів поступово збільшувалася і масштабувалася – з малих населених пунктів на великі міста.

Quote«Такий підхід дозволив нам зробити успішний та стабільний бізнес», – вважає Панасенко.
Команда одного з перших магазинів Аврора

Команда одного з перших магазинів Аврора

Команда одного з перших магазинів Аврора Thumb

«Як ви яхту назвете, так вона і попливе»

Перші магазини майбутнього мультимаркету називалися «Хватай», проте для розвитку мережі ця назва виявилася невідповідною. Тому власники свідомо вирішили перейменувати і обрати ім´я «Аврора».

Quote«Ця назва символізує яскраву богиню вранішньої зорі й швидко запам'ятовується. Ще ми відчували паралель з великими компаніями – Apple та Amazon, які також починаються з літери «А», – підкреслює співзасновник мережі.

Жовто-червоні кольори для брендингу партнери також обрали самі, не залучаючи агенцій – фінансові можливості були обмеженими.

Quote«Ми розпочинали у скромному гаражі, але вірили в свою ідею», – каже бізнесмен.
Аврора

Аврора

Аврора Thumb

Мережа «Аврора» створювалася за концепцією «доларових» американських магазинів

Quote«Загалом це концепція американських магазинів one dollar store, яких там більше, ніж «МакДоналдсів». Коли я відвідував Америку студентом по програмі Work & Travel, подібні магазини буквально рятували, оскільки достатньо грошей не було. Тоді й народилася ідея створити подібну мережу в Україні», – пояснює Панасенко.

«Аврора» в селах, містах та мегаполісах

Наразі мережа мультимаркетів «Аврора» налічує 1306 магазинів по всій Україні, за винятком тимчасово окупованих територій. Тарас Панасенко зазначив, що впродовж останніх місяців активно розвивають свою присутність у Києві та на заході України.

Quote«Активно працюємо над створенням торгової мережі в Закарпатській та Івано-франківській областях», – говорить Тарас Панасенко.

В компанії офіційно працевлаштовані близько 11 тис. працівників, які отримують повністю «білу» заробітну плату.

Quote«Ми не платимо зарплат в конвертах. Це одна з ключових та принципових складових нашого бізнесу, оскільки ми ставимо великі вимоги до якості та прозорості ділової діяльності», – підкреслює підприємець.

Команда підтримує українських виробників: 15 з них вже почали експортувати товари для «Аврори» в ЄС.

Наприкінці 2023 року компанія відкрила у Львові перший власний розподільчий центр. Він уже майже укомплектований персоналом і виходить на плановий обсяг обробки товарів.

У мережі є у оперуванні ще два розподільчі центри – у Києві та Вінниці.

Quote«Це означає, що ми можемо ефективніше організовувати доставку товарів до магазинів, що суттєво скорочує час», – пояснює бізнесмен.
Аврора в різних містах і містечках

Аврора в різних містах і містечках

Аврора в різних містах і містечках Thumb

Як «Аврора» бореться за визнання серед київських конкурентів

Перші кроки підкорення Києва партнери зробили ще у 2010 році. Тоді успіху завадила висока вартість оренди та невелика впізнаваність бренду на тлі локальних конкурентів. Тому мережа повільно набирала популярності в столиці.

Quote«Наповну «розсмакували» «Аврору» в столиці після 2022 року. Наразі Київ має гарні результати, там функціонує понад 70 магазинів. Тож ми продовжуємо інвестувати та розвивати мережу у столиці», – каже співзасновник компанії.

Магазини «Аврори» не припиняли роботу навіть 24 лютого 2022 року. Напередодні повномасштабного вторгнення команда топ-менеджерів «Аврори» створила «штаб безпеки», де розробляла сценарії можливих подій та відповідних дій. Також проводили зустрічі у віртуальному форматі зі всіма співробітниками, де пояснювали аналіз ситуації та його розуміння.

Тарас Панасенко зазначив, що найбільш вразило те, що жоден топ-менеджер «не випав» і команда зуміла зберегти стабільність. Окрім цього, приємно здивувало те, що більшість співробітників прийшли на роботу 24 лютого. Також несподіванкою стала наявність інтернету і зв'язку.

Quote«Працювати для мільйонів споживачів, забезпечувати їх усіма необхідними товарами та утримувати ціни на попередньому рівні – стало головним нашим пріоритетом. Ще однією ключовою ціллю стало збереження робочих місць для наших співробітників. Залишити родини наших колег без заробітку у період війни ми просто не мали права», – каже Тарас Панасенко.

Скільки «Аврора» втратила через російську агресію та як повертається на деокуповані території

З 24 лютого 2022 року компанія втратила близько 150 магазинів. За попередніми підрахунками, збитки сягнули 250 млн грн. Частина приміщень була зруйнована або пошкоджена. Зокрема, у Харкові через пряме влучання ворожої ракети все згоріло вщент. На щастя, ніхто не постраждав.

Наразі офіційно втраченими Панасенко називає близько ста магазинів на окупованих територіях.

У Донецькій області із 24 магазинів «Аврора» працює один у місті Білозерське. Решта були або зруйновані, або закриті.

Магазини в окупованих Маріуполі, Мелітополі, Сєвєродонецьку були розграбовані. У Маріуполі в «Аврорі» росіяни облаштували свою торгову точку і почепили вивіску «Автозапчастини».

Quote«Ми віримо в ЗСУ і в те, що це тимчасово, і ми знову повернемося до наших українських міст», – каже Панасенко.
Аврора в Очакові

Аврора в Очакові

Аврора в Очакові

Аврора в Очакові

Аврора в Харкові

Аврора в Харкові

Аврора в Харкові

Аврора в Харкові

Аврора в Бородянці

Аврора в Бородянці

Аврора в різних містах і містечках

Аврора в різних містах і містечках

Аврора в різних містах і містечках

Аврора в різних містах і містечках

Аврора в різних містах і містечках

Аврора в різних містах і містечках

Аврора в Очакові Thumb Аврора в Очакові Thumb Аврора в Харкові Thumb Аврора в Харкові Thumb Аврора в Бородянці Thumb Аврора в різних містах і містечках Thumb Аврора в різних містах і містечках Thumb Аврора в різних містах і містечках Thumb

Після деокупації «Аврора» поверталася в міста та селища. Відновили роботу:

  • на Донеччині – 16 магазинів у звільнених містах, останній – у місті Селидове;
  • у Херсонській області – 7 торгових точок;
  • на Харківщині – 5, у Балаклії, Шевченковому, Ізюмі, Боровій;
  • у Чернігівській області – вся мережа;
  • на Сумщині – всі магазини.

«Одними з перших ми розпочали роботу у Херсоні. Там дивовижним чином вдалося зберегти весь товар. Власники приміщення законсервували його, щоб не проникли окупанти. Проте, на жаль, були й такі недобросовісні орендодавці, які використали ситуацію з рашистами і незаконно перепродали весь наш товар», – коментує Панасенко.

Він не вважає вибір компанії відновлювати роботу ризикованим чи надто передчасним.

Quote«Рішення базується насамперед не на економічній вигоді, а на соціальних зобовʼязаннях забезпечувати українців товарами першої необхідності та базовими продуктами», – додає Тарас.

Він нагадав, що магазини компанії працювали за допомогою генераторів та при свічках під час блекаутів.

Quote«Внески на підтримку ЗСУ склали понад 200 млн грн. З першого дня великої війни наша команда активно допомагає усіма необхідними товарами, і військові говорили: «Аврора – наша паличка-виручалочка». Ми створили безліч спільних проєктів із фондами «Повернись живим», «Землячки», Червоним хрестом, UNITED24 тощо. Останній наш проєкт із фондом «Повернись живим» називається «Збережемо майбутнє зараз» – ми зібрали 10 млн грн на розмінування України», – каже підприємець.

«Аврора» планує відкривати новий магазин кожні 14 годин

Компанія планує продовжити експансію в Україні та за кордоном.

«Наразі увага сфокусована на міжнародній експансії, зокрема на розвитку румунського напрямку. Розглядаємо можливість масштабування в Молдові та інших країнах Східної і Центральної Європи», – каже Панасенко.

У 2024-му «Аврора» планує збільшити прибуток на 40%. Сума інвестицій в Україні має перевищити 500 млн грн, створивши понад 3,5 тис. нових робочих місць. Розвиток мережі дозволить довести суму податків до 5 млрд грн.

З нефінансових цілей – покращити інклюзивність приміщень та магазинів компанії, створюючи безбар’єрний простір.

«Аврора» готується стати найкращим роботодавцем в ритейлі. В планах – створити нові програми у власному корпоративному центрі навчання.

Нещодавно компанія позбулась усіх російськомовних книжок в корпоративній бібліотеці.

Quote«Викорінюємо залишки примусової радянської русифікації. Нехай цей архаїзм залишиться назавжди у минулому», – підсумовує Тарас Панасенко.
Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉