Арешт українським судом літаків Ан-124 – 100 «Руслан» може створити серйозні проблеми для російської групи компаній «Волга-Дніпро», пише російська газета «Коммерсантъ».
Рішення направлено до 40 держав, у тому числі в ЄС та США. Останнi є найбільшим ринком авіакомпанії, куди вона ввозить продукцiю, в тому числі двигуни GE для літаків Boeing.
Компанія також перевозить космічні супутники в Китаї, США, країнах ЄС, а в цілому здійснює перевезення також у країнах Латинської Америки, Африки і Південно-Східної Азії. Літаки Ан-124 – 100 «Руслан» компанiï «Волга-Дніпро», крім Ульяновська («Авіастар-СП»), обслуговуються також на виробничому майданчику AMTES в аеропорту Лейпциг/Галле і в місті Шарджа в ОАЕ. Таким чином, техобслуговування за кордоном може виявитися під загрозою.

Крім цього, через арешт літаків компанія втратить значну частину виручки у галузi чартерних перевезень, вважає глава Infomost Борис Рибак. Він також припускає, що рішення судів третіх країн можуть значною мірою залежати від позиції місцевої авіавлади.
Тим часом, в команiï «Волга-Дніпро» заявили, що не отримували офіційних повідомлень про заборону експлуатації літаків Ан-124 – 100, при цьому додали, що у разі отримання такої інформації будуть захищати свої інтереси. В «Росавіації» не прокоментували ситуацію.
Співрозмовники видання на ринку перевезень припускають, що дії «Антонова» обумовлені конкуренцією з «Волга-Дніпро»: виробникові належить вантажна компанія «Антонівські авіалінії», яка також експлуатує «Руслани» і працює на тому ж ринку, що і російський перевізник.
Адвокат Forward Legal Олександр Філатов зазначає, що виконання рішення районного суду Києва на території третіх країн залежить від наявності в України міжнародних угод з цими країнами про допомогу у кримінальних справах. Наприклад, Європейська конвенція про правову допомогу дозволяє зробити такий арешт. Але навіть за відсутності угод рішення може бути виконано виходячи з міжнародного принципу взаємності.
Партнер НАФКО Павло Iккерт вважає, що «суди третіх країн можуть не погодитися з позицією українського судового органу та відмовити у видачі виконавчого листа».
Контекст
- 28 травня Подільський районний суд Києва заарештував і заборонив експлуатацію п’яти цивільних транспортних літаків Ан-124 – 100 російської авіакомпанії «Волга-Дніпро».
- Претензії «Антонова» і українських силовиків стосуються підтримання льотної придатності літаків. «Антонов» як утримувач сертифіката типу Ан-124 зобов’язаний надавати авторський супровід в експлуатації літаків та їхнього ремонту. Але після приєднання Криму до Росії у 2014 році авіавлада двох країн припинила співпрацю, а експлуатація вироблених на Україні судів продовжилася. «Антонов» виступав проти передачі його функцій іншим компаніям, стверджуючи, що це суперечить стандартам ICAO, правилами України, РФ, ЄС і США. Також виробник погрожував зняти з себе відповідальність за безпеку польотів літаків «Ан» на міжнародних лініях.
- Пізніше «Росавiацiя» видала сертифікат на зміну типової конструкції «Русланів» німецькiй компанії AMTES GmbH, що входить до групи компаній «Волга-Дніпро». Як стверджувала російська влада, видача сертифіката пов’язана з тим, що «Антонов» систематично затримував допуск літаків до відпрацювання чергового етапу вже призначеного ресурсу та терміну служби і необґрунтовано завищував вартість послуг.
- «Антонов» оцінює свої фінансові втрати від переходу права на нагляд до AMTES GmbH у $3 – 6 млн щорічно.
- Ан-124 – 100 «Руслан» – найбільший серійний вантажний літак у світі, «Волга-Дніпро» Олексія Ісайкіна – найбільший в світі експлуатант цих лiтакiв.