Хто, як не любляча жінка знає, який її чоловікові потрібен транспорт. Чи може він розсікати на двомісному кабріолеті або вже час пересідати на трирядний мінівен.

Renault Duster. Фото: Сергій Суховський
Renault Duster
Французи примудрилися побудувати Duster заново, зробивши його зручним у всіх сенсах і водночас зберігши пізнавану зовнішність та вражаючу всюдихідність. Так-так, під маскою типового псевдокросовера приховується справжній позашляховик. Точніше, модель виявилася «золотою серединою», увібравши все краще з обох класів. За відмінне поєднання практичності, прохідності та ціни йому прощали безліч огріхів: убоге оздоблення, незручну посадку, посередню шумоізоляцію, не кажучи вже про посередню керованість на асфальті та старий «автомат». Наразі Duster перетворився із усюдиходу- браконьєра на кросовер здорової людини – з адекватною ергономікою та цивільною керованістю.
Так, він помітно подорожчав – 399,9 — 574,4 тис. грн за Duster 1.5 dCi 4WD Zen – але тепер це не той робочий кінь регіонального прикажчика середньої ланки. Він став комфортнішим у всіх сенсах – від зручності сидіння до зручності керування. І водночас зберіг свої головні переваги: енергоємну підвіску та всюдихідну прохідність.
В умілих руках Duster може дуже багато. Мабуть, це єдиний кросовер, на якому на серйозному бездоріжжі можна влаштовуватися у кільватер повноцінним позашляховикам ВАЗ-2121 «Нива» та Suzuki Jimny. Тож у діапазоні 400 — 800 тис. грн повноцінної альтернативи «дастеру» як не було, так в найближчому майбутньому і не передбачається. Адже французи оновили кросовер значно більше, ніж підняли ціни.

CUPRA Formentor. Фото: CUPRA
CUPRA Formentor
VW протягом 6 років намагався домогтися прихильності від Alfa Romeo, щоб закрити емоційну нішу у своїй наддовгій лінійці брендів. Але отримавши остаточну відмову, закотив рукави та створив під крилом SEAT доступний суббренд для темпераментних водіїв. І якщо перші «купри» були просто «стероїдними» версіями SEAT Ateca та SEAT Leon, то Formentor – перша самостійна модель, яка не має аналогів у лінійці материнського бренду.
Купе-кросовер габаритно схожий з VW Tiguan і Audi Q3, оскільки побудований на тій самій глобальній платформі MQB, що відкрила моделі дорогу до таких «всефольксвагенівських» технологій, як трансмісія 4Drive, «робот» DSG і технологія електронного перемикання передач shift-by-wire. У нас паркетник пропонується з 2-літровими бензиновими та дизельними «турбочетвірками». Прайс-лист стартує з позначки 1,07 млн грн. До послуг поціновувачів швидкої їзди — адаптивна система управління підвіскою Dynamic Chassis Control (попередні пакети налаштувань Comfort, Offroad, Sport, Cupra та Individual), електронно-керовані амортизатори DCC, підрульові пелюстки та гальмівні механізми Brembo.

Hyundai Ioniq 5. Фото: Hyundai
Hyundai Ioniq 5
Рублена пластика, відеокамери заднього виду, «піксельна» світлотехніка, 20-дюймові диски – він виглядає як концепт-кар, що втік із токійського мотор-шоу. Хоча вже має український цінник 1,3 — 1,7 млн грн. Усередині «п'ятірка» якщо щось і нагадує, то, вочевидь, кокпіт космічного човника – з автомобільного там хіба що кермо. Інтер'єрники та компонувальники працювали над салоном як над «житловим простором» — зовсім як у випадку з BMW i3. За габаритами хетчбек міститься якраз між Tucson і Santa Fe, водночас просторіший і місткіший, ніж навіть флагманський Palisade. 3-метрова колісна база дає змогу розміститися в компакті з вільністю власника Mercedes S-Class, що звик їздити на задньому сидінні із закинутою одна на одну ногою з Financial Times в руках.
На відміну від решти електричок, Ioniq 5 вміє працювати як Powerbank. На вбудовані в його електромережу розетки (одна під диваном, інша — поруч із гніздом зарядки) подається до 3,6 кВт, що дає змогу «підкурити» інший автомобіль, підзарядити електрокар, освітити та обігріти будинок тощо.
Топове оснащення AWD має на увазі повнопривідну архітектуру (плюс електромотор спереду) і більш ємний акумулятор на 72,6 кВт/год. У такому вигляді сумарна віддача становитиме 235/306 к. с. та 605 Нм. Першу сотню «кеме» 306-сильна версія розмінює за 5,2 секунди, а ось до другої розкочегарити її вже не вийде — максимальна швидкість і 2WD, і AWD обмежена позначкою 185 км/год. На одній зарядці базова версія з акумулятором 72,6 може проїхати приблизно 470 — 480 км за циклом WLTP.

Bentley Bentayga Hybrid. Фото: Олександра Єршова
Bentley Bentayga Hybrid
Для таких елітарних виробників завжди був характерний якийсь консерватизм, нехай і дещо напускний. Насправді ж у плані технологій наразі Bentley «попереду всієї планети». Фейсліфтинг «бентейги» показав, якими будуть всі наступні моделі бренду: повністю цифровими, мультимедійними і максимально системними. І дуже екологічними.
Британці так відкалібрували свою гібридну систему, що на сьогодні вона серед найкращих у плані ефективності та, особливо, зручності експлуатації. Крім звичайних їздових налаштувань (Sport, Comfort і фірмовий Bentley-режим) передбачені одразу три електромобільні пресети. І якщо EV Drive і Hybrid Mode просто розставляють пріоритети драйву над економією і навпаки, то Hold Mode «букує» частину заряду для тих місць, де краще пересуватися електрикою. Наприклад, у downtown, медмістечком, вздовж навчальних закладів.
Але і це ще не все: Bentayga навчена запам'ятовувати подібні відрізки шляху і під час повторних проїздів ними без нагадування переходить на електротягу. Ціна «гібриду» також є незабутньою – від 7,3 млн грн. Але на сьогодні Bentley – мабуть, єдиний елітарний бренд, у якого є весь модельний ряд.