Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новинки авторинку
Сьогодні в нашій країні офіційно стартували продажі одного з кращих представницьких седанів людства — третього покоління Bentley Flying Spur.
Втім, саме з номенклатурою поколінь мимоволі виникає недомовленість. Бо нова «Летюча Шпора» (саме так перекладається Flying Spur ) не просто замінює попередню однойменну модель. Ні, тут все непросто: новинка наділена одночасно титанічної місією — стати наступником, замінником незаперечного флагмана британської марки, неповторного патріарха Mulsanne.
Як не намагалися англійці, на гроші хазяйської Volkswagen Group роками зберігаючи у виробництві Mulsanne, цього динозавра сучасної індустрії, але витрати на його «штучне дихання» знехтували всі резонні рамки. Кожен проданий Mulsanne давно приносив «Фольксвагену» очевидний мінус, який свідомо приймається.
Але подальша адаптація до посилених вимог законодавства стародавнього шасі, не уніфікованого з жодним іншим автомобілем VW Group, й античного мотора V8, що сягає корінням 50-х років, вимагала безглуздо колосальних вкладень. Mulsanne став би просто дорогоцінним. Хоча й так він коштував позахмарно — від 400 до 600 тис. євро. До речі, в Україні поки що не проданий такий дорогий примірник Mulsanne W. O. Mulliner (один зі 100 штук «прощальної серії» легенди, присвяченої 100-річчю марки).
Цьогоріч «Мамонта Mulsanne » все ж таки засудять до вимирання. А його імператорське місце в ієрархії Bentley лягло на молоді «кістки» New Flying Spur.
Перше, що заявляє про його «правонаступництво», — гігантська «палацова» решітка облицювання радіатора. Така раніше дозволялася тільки Його Величності Mulsanne. У цьому — радикальна відмінність нового Flying Spur як від його прямого попередника, так і від родової лінійки Continental. З нею він ділить всі основні «життєві соки». Наприклад, фари та ліхтарі однакові з купе/кабріолетом Continental GT/C.
Механіка теж ідентична з ними, як і платформа — передова MSB, якою з Bentley поділилася Porsche Panamera. Топовий 6-літровий мотор W12 Biturbo — поки що єдиний агрегат Flying Spur. Його 635 к. с. надають 2,5-тонному «членовозу» динаміку суперкара: з місця до «сотні» за 3,8 секунди.
Звісно, Flying Spur — найдовший із сімейства Continental, понад 5,3 метра. На відміну від усіх без винятку представницьких седанів (включно з «Роллс-Ройсами»), що представлені зі стандартною та збільшеною довжиною, «членовоз» Bentley виготовляється тільки з однією колісною базою, найбільшою з можливих. Причому вона стала ще більш розтягнутою — на чималі 13 см. Тому саме тут Bentley вирішив вперше у своїй історії застосувати технологію, яка сьогодні поширена на Premium-моделях.
Йдеться про поворотні задні колеса, які справляють воістину чудодійний ефект на маневреність машини. У поєднанні з активним повним приводом (конструкції та доопрацювання Porsche ) та активними електричними стабілізаторами поперечної стійкості це робить «Летючу Шпору» феноменально керованою для її габаритів. Ультимативну плавність ходу забезпечує нове покоління пневмопідвіски з трикамерними пневмоподушками на кожному колесі.
Так! Попри абсолютно нову платформу, модель не змогла уникнути печального, але непорушного «обов'язку VW» (а також майже всіх німецьких брендів): рами дверей та їхніх вікон взято від автомобіля-попередника. Це візуально значно применшує новизну силуету. Зате цей «оптимізаційний ембріон VW» дозволив компенсувати витрати на всі численні технологічні нововведення в роздрібному ціннику.
Жодних «палацових розцінок» з бутності Mulsanne до New Flying Spur не перейде: він залишається зі звичними тарифами ери Bentley by Volkswagen. Верховий варіант W12 обходиться приблизно в 300 тис. євро. Подальше зниження замашок моделі полегшить і прайс-лист: 8-циліндровий варіант 4.0 Biturbo опиниться в рамках 250 тис., а запланований пізніше Plug-In гібрид з мотором V6 зможе довести ціну до нижчої за «двісті».
Незалежно від мотора, клієнту дозволяється скільки завгодно потурати примхам фараонської індивідуальної обробки салону. Саме в цій сфері «лещата економії Фольксвагена» стискають замовників Bentley найменшою мірою. І саме за рахунок безоглядної персоніфікації інтер'єру New Flying Spur можна наблизити до рівня покійного Mulsanne — як ментально, так і фінансово.
Новий Flying Spur — дійсно захмарно досконалий розкішний супер-седан. Саме тому, зважаючи на всі його фізичні принади, новинці можна, життєво важливо, необхідно добути доленосну «шпаргалку» — як сконцентрувати в собі незрозумілий духовний потенціал аристократизму та дистильованого снобізму, якими розпоряджався Mulsanne, що залишив для Flying Spur свій трон ватажка Bentley.