Перші фото нового Toyota Land Cruiser Prado викликали шквал обговорень: аж надто сильно змінився його дизайн – тож, звісно, відразу знайшлися його палкі прихильники та відверті хейтери. Але нарешті у нас з’явилася можливість оцінити автомобіль «вживу»: офіційний імпортер Toyota в Україні оголосив старт продаж (з 1 листопада цього року) та надав можливість ознайомчого тест-драйву новинки. Тож спішу поділитися особистими враженнями.

Без Edition
Перше знайомство – на жаль – стало і першим розчаруванням. Ні-ні, не через дизайн в цілому. Річ у тім, що всі ці ламання списів точилися навколо фото автомобіля у версії First Edition: це той самий Prado з круглими фарами. Він буде в Україні, але… Це лімітована версія, і всі екземпляри, що дісталися Україні, вже продані. Існує ще 1958 Edition, з такими точно круглими очима, але – тільки для американського ринку, тож такої в нас точно не буде. Отже, забуваємо про ці варіанти і роздивляємось саме Toyota Land Cruiser Prado, зі звичайними фарами, які можуть відрізнятися тільки технологіями – LED або матричні.

Я іду до джерел
Проте, незважаючи на відсутність такої яскравої деталі, виглядає новий Prado все одно чудово. Тут у нас трошки розійшлися погляди з деякими колегами, бо мені саме цей варіант здається більш брутальним та дорослим, ніж відверто застарілий попередній, тоді як дехто з журналістів бачить відверту брутальність у попередньому. Що ж, маскулінність у кожного своя, але мені новий дизайн подобається. Так, не спорю, дуже схоже на Land Rover Defender, але не в конкретних елементах, а в стилістиці, проте якщо брати сегмент загально – там багато схожих між собою моделей, а в такому стилі згадується той самий Defender, Mercedes G-класу, тепер – Lexus GX да Ford Bronco. І то, останнього у нас офіційно немає, та й на вторинному ринку одиничні екземпляри. Тому я можу тільки вітати нове бачення позашляхового дизайну. А наскільки в цілому поціновувачі Toyota Land Cruiser Prado готові прийняти нову стилістику – покажуть продажі. Впевнений, вони будуть точно не меншими, ніж у попередніх поколіннях. А до речі, за весь час присутності на нашому ринку – з 2004 року – в Україні було продано 25 700 Toyota Land Cruiser Prado. Більше продається тільки RAV4.

Зрозуміло, японці не могли не підвести під новий вигляд і нову філософію. Вона проста: «Повернення до джерел». Слоган трохи двоякий, бо тоді виходить, що попереднє покоління – це відходження від джерел, але мається на увазі ще більший акцент на вічних цінностях Prado – надійність, існування поза часом та брутальність, і пряме запозичення елементів дизайну від легендарних версій Prado – наприклад, колісні арки мають нагадувати дизайн FJ40. Нагадують? Нагадують.
Окрім змін в дизайні, щодо концепції екстер’єру хотілося б відмітити і ще одне цікаве та потужне рішення – бампер нового Prado складається з трьох частин, і в разі якихось неприємностей вам не треба міняти його повністю – можна частинами. Далекоглядно.
Хапай на ходу
Інтер’єр – теж повністю новий, і тут варто акцентуватися, як на мене, на двох речах. Перше – загальна «горизонтальна» архітектура салону. З одного боку – це виглядає гарно і у водія (власника?) створюється відчуття більшого простору. Хоча, звісно, тут і так не тісно. А головне – змінюється оглядовість. Навіть лінію вікон зробили нижче, лобове скло більш вертикальне, і тут маю запевнити – і на трасі, і на бездоріжжі – все навколо видно просто чудово. Хоча на бездоріжжі було цікаво спостерігати за рухом і через оновлені камери, але про це згодом.

Друга важлива річ – велика кількість фізичних перемикачів, кнопок, верньєрів. Prado – насамперед позашляховик, а значить, все має бути розраховано на їзду максимально нерівними дорогами або взагалі без них. І хай скаже кожен, хто хоч трохи їздив бездоріжжям: а чи легко попасти пальцями в тач-скрин екран, коли у тебе машина підлітає на пів метра вгору? Тут же набагато простіше вхопити саме фізичний перемикач у будь-яких умовах.
В Україну будуть постачатися лише п’ятимісні версії, і скажу правду: виглядає задній ряд сидінь адекватно, але як там на ньому – зручно чи ні – не знаю, у нас були дві години на знайомство з авто і не хотілось витрачати ні хвилини на ці дрібниці. Та певно добре. Буде більш довгий тест – перевіримо. Проте встиг глянути на задні двері – так, вони відкриваються вгору, а не в бік. Нарешті.

База і основа
Щодо техніки – ну зрозуміло, що це, як і має бути, рамний позашляховик, і рама тут така сама, як в Toyota Land Cruiser 300. Тому зрозуміло, що Prado трошки підріс – на 85 мм витягнувся в довжину, а база стала більша на 60 мм ( тепер – 2850 мм). По висоті додалося 40 мм.
Передня підвіска фактично залишилась такою самою, як в попередника, але все ж таки модернізована і полегшена, а артикуляція передніх коліс збільшилась на 2 см. У автомобіля з KDSS – розмиканням стабілізатора – додалося аж 5 см.

Задня підвіска теж майже така, як була, а от що змінилося сильно – так це керування, бо на Toyota Land Cruiser Prado вперше в історії з’явився електронний посилювач керма. І це помітно – кермо набагато легше на малих швидкостях і на бездоріжжі, і наливається зусиллям (помірно) на трасі.
Я знаю, дизель буде
Залишився майже тим самим і дизельний двигун – проте він тепер відповідає нормам Євро 6 та через новий турбонагнітач і ще низку доопрацювань поводить себе більш чемно, обіцяючи більший крутний момент вже на малих обертах. Тут у нас буде 205 к.с. та 500 Нм крутного моменту.
А от бензиновий 2,4-літровий турбодвигун, що прийшов на заміну 4-літровому, – це дійсно новинка. І саме такі автомобілі були у нас на тесті. Цікаво, що новий та попередній мотори, попри різницю в об’ємі, мають абсолютно однакову потужність – 282 к.с. А ось обертальний момент у попередника був 387 Нм, а у нового агрегата – аж 430 Нм, ну майже як у дизеля. Ну і в минулому поколінні Toyota Land Cruiser Prado агрегатувався 6-діапазонним автоматом, а тепер це 8-ступенева АКП.

Частина тесту проходила на звичайних дорогах, на досить рівному асфальті, тож тут можу сказати тільки таке. Двигуна – вистачає, і мені, як прихильнику саме дизельних моторів на позашляховиках, здається, вперше сподобався саме бензин. Хоча дизельних версій не було – тож порівняти не вийшло, треба буде зробити це за нагоди. Тягне чудово, на високих обертах мотор чутно, але не надто гучно, роботу автомата взагалі не помітно.
М’яко стеле
Автомобіль дуже м’який, це трошки напружує на крутих віражах, і навіть перемикання режимів (їх тут три – Eco, Normal, Sport) не рятує ситуацію. З іншого боку – той непофарбований лежачій поліцейський, який я не помітив на під’їзді до нього, насправді так і залишився непоміченим. Які б не були там вибоїни чи ями – все з’їдається підвіскою на раз. З ергономікою теж все чудово, мені було все зрозуміло і зручно, наче я вже давно ганяю саме на Prado. Так, забувся сказати – звісно, є і Android Auto, і Apple Car Play, працює все без проводів, центральний монітор – 12.3 дюйма, навігація та налаштування авто – все без проблем. Панель приладів – теж 12.3 дюйма, хоча у версіях, що простіше, монітор, що виконує роль панелі приладів, 7-дюймовий, а центральний має діагональ 9 дюймів. І там не буде акустики JBL, як у нас. Тож ми слухали не звук мотора, а чудової якості музику.

Головне — тут
Але недовго, бо організатори підготували чудовий позашляховий полігон, де я нарешті згадав, для чого взагалі люди купують Toyota Land Cruiser Prado. У нового Prado кліренс 215 мм, кут в’їзду – 31 градус, з’їзду – 22 градуси. Але це не головне. Головне – тут є всі необхідні атрибути позашляховика: понижуючий ряд передач, блокування центрального диференціалу, блокування заднього диференціалу, вже загадана KDSS, DAC (система допомоги при спуску з гори) та CRAWL (підтримання постійної швидкості при русі бездоріжжям), тобто вся зброя для подолання справжнього безкомпромісного бездоріжжя.

І зі всіма задачами Toyota Land Cruiser Prado впорався граючи, хоча відверто кажучи, на боковому схилі, коли комп’ютер показує крен 30 градусів, було трошки лячно. На інших перепонах – ні. Все як треба. Навпаки, було дуже цікаво спостерігати за тим, що там відбувається під колесами, через нові камери з більш чіткою картинкою Multi-Terrain Monitоr: системи, що демонструє вигляд ґрунту як би скрізь автомобіль. Система блокування диференціалу була змінена з електромеханічної на електромагнітну, і DAC, і CRAWL суттєво оновлені – але тут треба або більше часу, щоб відчути зміни, або – їх взагалі неможливо відчути простому смертному. Головне – це відчуття того, що новий Prado – це не тільки комфорт та драйв, це один з небагатьох справжніх позашляховиків, який може забратися дуже далеко… і повернутися звідти.

Скільки коштує таке відчуття? Стартова версія – це дизельний Prado в оснащені Elegance за 2 397 950 грн. Цікаво, що і найдорожча версія – це теж дизель, Premium за 2 925 300 грн. Між ними – Prestige вартістю 2 626 800 грн. А от бензинового Elegance немає, тут можуть бути тільки дві верхні комплектації, відповідно за 2 469 590 та 2 768 090 грн. Чим відрізняються між собою версії – не буду зловживати вашою увагою і розписувати всі прайси. Якщо новий Toyota Land Cruiser Prado вас дійсно зацікавив як потенційне придбання – все одно без детального вивчення комплектацій не обійтися. Хоча – це той автомобіль, який інколи купують не тільки не читаючи, а й не глядячи.