І що цікаво і навіть трохи незвично – не тільки в Україні. Саме в цей день, 18 вересня, Porsche Macan BEV так само стартує в Європі, тобто ми отримали новинку не через місяць, не через два, і не через рік, як то часто трапляється останнім часом (після масштабного вторгнення русні), а в той самий день. Тут, певно, заслуга більше не Porsche, а українського імпортера, але – виявляється, можна і так.
Проте, є і суттєва відмінність від європейського ринку, але тут можна лише радіти. В Європі з появою електричного Macan продажі бензинової версії згортаються. А от у нас до 2026 року вони будуть існувати паралельно. Ми не те щоб всім серцем за бензиновий Macan (хоч насправді так, всім), але в цьому випадку можливість вибору – здається, це добре.
Якщо це правда, це прорив
Але зараз – про новинку. В дизайні він зберіг усі риси попередньої ітерації Macan, і було б дивно, якщо б ні – бо своєю чергою оновлений 2021 року Macan зберіг всі риси, притаманні «оригіналу», а той побудований з ін'єкцією ДНК Porsche, і так далі, і так далі. Одним словом, Porsche – не той бренд, де варто міняти дизайн кардинально, про яку модель ми б не говорили. Проте відрізнити новий Macan від паралельно існуючого з ДВЗ не складно – нові форми бамперів, вперше на моделі – розділені фари, нові задні ліхтарі і ще багато маленьких змін.
Звісно, оновився і салон – тут просто тотальне панування цифрових технологій, зрозуміло, тепер немає важеля КПП, тільки маленький джойстик, і навіть в базових моделях не буде аналогових приладів – тільки дисплеї, тільки хардкор. Їх аж три: той, що вижив панель приладів, центральний, і окремо – для переднього пасажира. Причому на відміну від такого монітора в інших моделях (де він є звісно), тут, по першому досвіду, він повнофункціональний.
Але набагато цікавіше, що проекційний дисплей тепер працює як доповнена реальність, тобто зображення водій бачить не на склі, а як би попереду автомобіля, і саме головне – начебто обіцяна підтримка навігаційних підказок не тільки з власної навігації, а й з Apple Car Play чи Android Auto. Якщо це правда – це прорив.
Більше тисячі «ньютонів»
Porsche Macan BEV існує в чотирьох основних іпостасях – це якщо не рахувати приблизно мільйон варіацій кастомізації та індивідуалізації. Отже, базовий Macan має 360 к.с., 563 Нм крутного моменту, «сотню» набирає за 5,7 с і на одній зарядці має проїжджати 641 км. Вартість – 74 900 євро. Початок непоганий, і це ми не про ціну, а про показники. Але йдемо далі.
Macan 4, який теоретично має бути найпопулярнішім з електро-Маканів, це вже 408 к.с., 650 Нм, 5,2 с до 100 км/год, 612 км запас ходу і – 78 100 євро.
Macan 4S, наполовину безбаштовий, тобто між просто Macan і Macan Turbo, але вже маючий показники майже як у нового 911. 4,1 с до «сотні», 516 к.с., 820 Нм, 601 км на одній зарядці, 84 400 євро.
І нарешті вже згаданий Macan Turbo – тут увага. 639 конячок, 3,3 с до першої сотні (всього, якщо що, можна 260 км/год), і саме вражаюче – 1130 Нм моменту. Бережіть шию. І з усім цим Macan Turbo (так, ми теж не знаємо до чого «турбо» на електромобілі, просто така традиція та й все) має проїхати на одній зарядці 590 км.
Це, звісно, ціни «від», бо там де «до» – має стояти значок нескінченності. Наприклад, пневмопідвіска входить у вартість Turbo, але опція для просто Macan і так далі, ну і можливість замовити з заводу свій особистий колір – це ж певно теж недешеве задоволення. Чи воно тепер того варте – питання, бо в новому Macan з’явилася можливість більш глибокої і доступної індивідуалізації – замість напису з підсвіткою "Porsche" на підголівниках можна написати щось своє. Наприклад, ім’я. А на пасажирському сидінні – інше ім’я. Ну щоб навіть думки не було щось змінити.
У всіх версій – однакові передні двигуни, однакові трансмісії – передача у всіх тільки одна, але різні передаточні числа, від версії до версії міняється тільки задній двигун. Батарея теж у всіх однакова на 100 кВт. Підвіска теж майже однакова, але як сказано вище, може бути пневмо, а у топових версій ще й вперше на моделі — поворотні задні колеса.
Два анонси: один несподіваний
В перший день офіційної появи в Україні імпортер провів тренінг для журналістів, який затягнувся майже на дві години – і це було дійсно дві години цікавої інформації. Якщо для вас вона так само цікава – чекайте вже повноцінний тест автомобіля з оцінками та враженнями на власному досвіді, ну і з рештою технічних подробиць. Він обов’язково буде.
P.S. Під час фотосесії Macan на стоянці Winner в кадр неочікувано потрапив новий Porsche 911, про появу якого в Україні поки навіть новин не було. Не менш цікаво за Macan, але – це вже зовсім інша історія. Чекайте.