Facebook Pixel

Бур в пустелі. Новий світовий рекорд наземної швидкості

Видавець і головний редактор колекційного автомобільного альманаху Premiumcar Іван Веснін про новий світовий рекорд наземної швидкості.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Великі досягнення найчастіше народжуються в муках. Це якнайкраще стосується проєкту щодо встановлення нового світового рекорду швидкості «колісного транспортного засобу на поверхні Землі».

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Такий хитромудрий термін необхідний, оскільки, власне, «автомобілем» цей рекордний болід назвати проблематично. Йдеться про справжню «ракету на колесах». Точніше, з колесами, бо рекордний монстр – це ракетний фюзеляж довжиною 13,5 метрів, оснащений реактивним авіаційним двигуном Eurojet200, взятим від надзвукового винищувача Eurofighter Typhoon. Спорудження поставлено на чотири колеса і пересувається в горизонтальній площині, по земній тверді.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Офіційно цей «транспортний засіб», який назвали Bloodhound LSR, вважається автомобілем. Попри безглуздість та іронічність приналежності до «колісних» машин, з машинами рекордний «ракетний корабель» бодай якимось чином ріднить той факт, що двигун-реактор виготовлено маркою Rolls-Royce. І хоча сьогодні авіаційну гілку «Роллс-Ройса» відокремлено від автомобільної, проте все ж таки коріння однакове.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Попри всю вселенську крутизну, проєкт Bloodhound LSR летить до зірок абсолютного рекорду людства через важкі терни. Заради короткого відрізка рекордного заїзду велика дорога команда працює протягом багатьох років, тому утримати спонсорів всі ці роки очікування вкрай складно. Затія вже двічі опинялася в процедурі банкрутства. Однак застрільник ініціативи, колишній льотчик-винищувач, шибайголова англієць Енді Грін, не з тих, хто здається. Після кількох років, коли Bloodhound, роботи над яким стартували ще в 2008-му, вже списали з рахунків, Грін знайшов великого приватного інвестора.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

І ось наприкінці минулого року повстав з попелу «Шукач» (перекладається як Bloodhound) та вийшов на тренувальні заїзди південно-африканським висохлим озером Хакскінпан. Навіть відверто сирий «ракетовоз» розвинув 1011 км/ч. Рекордний величезний потенціал машини. Адже приблизна швидкість непринципово повільніша за чинний рекорд планети (1228 км/год), який теж встановлено Гріном у 1997-му на подібній «наземній ракеті» ThrustSCC.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Тепер протягом 2020-го окрилена команда Bloodhound поб'є черговий рубіж, який сам проситься, — 1300 км/ч. Як відразу зрозуміють начитані громадяни, це вже вище за звуковий бар'єр. Але Енді Гріну не звикати – він уже перевершував швидкість звуку на землі. Зважаючи на досвід пілота та його команди, запланований рубіж обов'язково впаде.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Однак Грін і його товариші не приховують, що не заспокояться, допоки не підкорять ту планку, яка по-чаклунськи гіпнотизує кожного (англо-американського) ентузіаста — 1000 миль за годину (1609 км/год). І хоча нинішній багатостраждальний Bloodhound спочатку було сконструйовано для того, щоб можна було залишатися на земляному покритті навіть з 1650 км/год, ці значення штурмувати їм буде вкрай проблематично. Адже з таким ритмом кожні нові 50 км/год перетворюються на важкий крок.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Парадоксально, що поки що основна проблема навіть не в наборі потрібної швидкості, а в уповільненні з неї. Для зупинки болід використовує зв'язку гальмівних авіаційних парашутів, і поки що вони жодного разу не підводили. Однак команда знає, що стовідсоткової гарантії їхнього розкриття немає. Саме тому колеса Bloodhound забезпечили звичайними автомобільними дисковими гальмами. Проблема тільки в тому, що натискати на педаль гальма тут можна лише до 300 км/год, інакше диски згорять за секунди.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Як би не крутили біля скроні «знавці», колектив Bloodhound поки що залишається єдиним, хто реально готовий до підкорення значень швидкості, які здаються сюрреалістичними. І достеменно знає, як це зробити. Розмірковувати про циферки легко, аж доки не усвідомиш, що навіть до найближчого «проміжного» рекорду в 1300 км/год Bloodhound, що важить в заправленому стані майже сім тонн, вистрілить з місця приблизно за 38 секунд. За цей час Bloodhound спалить близько 1000 літрів чистого авіаційного палива. А для фіксації рекорду потрібно зробити два заїзди – туди й назад, відразу, без перерви.

Фото: facebook / the bloodhound project

Фото: facebook / the bloodhound project

Власне, Енді Грін — єдиний «всесвітній божевільний», який кидає виклик фізиці, чим і є переміщення тлінним ґрунтом з фантастичними швидкостями. Bloodhound буде борознити різні пустелі та соляні озера світу, допоки невгамовний Грін не пробурить чергові статистичні позначки в «Книзі рекордів Гіннеса».

Подякувати 🎉