Від початку повномасштабного вторгнення собівартість будівництва житла зросла в середньому на 90-115% залежно від класу і продовжує зростати. Причини — не лише в ціні матеріалів, а й у системній нестачі кадрів і кризі постачання ключових позицій.
«Сьогодні на будівництві працює лише 40–50% працівників від довоєнного рівня. Частина виїхала або служить у ЗСУ. Бракує кваліфікованих зварювальників, кранівників, висотників, операторів спецтехніки — навіть звичайних різноробів не вистачає», — коментує Володимир Жигман, директор з будівництва групи компаній DIM.
За його словами, дефіцит робочої сили змушує компанії підвищувати зарплати, залучати підрядників з інших регіонів. Це напряму впливає на собівартість будівництва: від початку року в сегменті комфорт+ вона зросла на 17%, до $850-1000/кв. м.
Що ще здорожчало:
- Будматеріали. Помітно зросли бетон, гіпсокартон, штукатурка, плитка. Особливо відчутна нестача великогабаритного та флоат скла, металопрофілю і систем скління — у бізнес-класі це стає особливо відчутно.
- Фасади. У проєктах класу «комфорт» застосовується «мокрий фасад», у бізнес-сегменті — дорогі системи з керамограніту, а в окремих кейсах — натуральний камінь, як-от травертин. Ціни на них зросли на 25–40% за рік.
Середнє зростання цін на основні будматеріали в Україні з лютого 2022 р. по травень 2025 р. становить від 40 до 60%. Бетон здорожчав фактично вполовину, що пов'язано з підвищенням вартості палива, логістичними труднощами та зниженням виробничих потужностей до 30–40% від довоєнного рівня. Вартість гіпсокартону збільшилася на 35–45%. Причини включають здорожчання сировини та енергетичних витрат. Приблизно в цьому ж діапазоні спостерігається і зростання вартості штукатурки — 30–40%. Це зумовлено підвищенням цін на цемент і наповнювачі та збільшенням витрат на енергоносії. Плитка: зростання на 50–60%. Основні фактори — імпортозалежність, зростання вартості логістики та енергетичних ресурсів.

Фото надане партнером
Залежність від імпорту
Частка імпортних будматеріалів, за даними DIM, у середньостатистичному проєкті зросла фактично вдвічі: з 12–14% у 2021 році до 23% у 2023-му, і майже досягла 25% у 2024 році.
У 2024–2025 роках девелопери все більше покладаються на оптимізацію технічних рішень, розумне проєктування та прозору комунікацію з покупцем. У галузі, де собівартість уже впритул наближається до ринкової ціни, це стає питанням не лише прибутковості, а й виживання.
«Зростання собівартості стало новою нормою. Питання вже не в тому, чи буде дорожче, а в тому, як залишатись конкурентними, не втрачаючи якість і темп. Це зовсім інша гра, ніж була у 2021-му», — коментує молодший партнер групи компаній DIM Арсеній Насіковський.
За його словами, у 2025 році ключовими конкурентними перевагами для девелоперів стануть гнучкість у проєктуванні, прогнозування логістичних ризиків і системна робота з підрядниками.
«Ринок входить у фазу, де виграють не найбільші, а найефективніші», — резюмує Насіковський.
Матеріали, розміщені в рубриці «Новини компаній», є прес-релізами. Редакція не несе відповідальності за зміст розміщених в цій рубриці матеріалів.