У четвер, 8 травня, набув чинності закон, який покладає на Держпродспоживслужбу нові повноваження — контроль за змістом вакансій. Тепер недобросовісні роботодавці можуть отримати штрафи у 80 тис. грн.
Про це повідомляє Work.ua.
Що відомо про нові повноваження Держпродспоживслужби
Компанія зазначає, що відтепер Держпродспоживслужба має повноваження відстежувати дотримання законодавства про рекламу в частині працевлаштування. Зокрема, під моніторинг потраплять всі оголошення, які публікують роботодавці чи рекрутингові агентства.
За словами відомства, фокусом уваги перевірок стануть:
- Дискримінація за віком, статтю, станом здоров’я, расою чи етнічним походженням. Work.ua пояснює, що йдеться про формулювання на кшталт «шукаємо кандидатів до 35 років», «молодий колектив», «наймаємо тільки чоловіків» тощо.
- Маніпуляції: перебільшення заробітної плати без уточнення умов, замовчування важливої інформації (до прикладу, нічні зміни чи випробувальний строк), використання нечітких або оманливих формулювань.

Держпродспоживслужба
Заступник голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор наголосив, що роботодавцям варто вже зараз переглянути свої оголошення та увідповіднити їх до вимог законодавства.
За його словами, це не лише дозволить уникнути штрафів, а й допоможе зберегти довіру кандидатів.
Work.ua зазначає, що відповідно до закону «Про рекламу», за дискримінацію в тексті вакансії рекламодавець сплачує до держбюджету штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати. На цей час ця сума становить 80 тис. грн.
Нагадаємо, перевірити та сплатити всі види фінансових зобов’язань — від штрафів за порушення ПДР до судових постанов і податкової заборгованості — можна в українському застосунку «Штрафи UA».
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Цифрова безпека вимагає співпраці на всіх рівнях: Підсумки InfoSec Ukraine 2025 у Києві
Штучний інтелект під мікроскопом: чому прозорість і зрозумілість стають новими бізнес-імперативами
«Вчасно.Кращі» — відзнака компаній, що впевнено рухаються до цифрового майбутнього