Facebook Pixel

Скільки заробляють керівники маркетингу в Україні — дослідження

Група IT-компаній Netpeak Group опублікували результати зарплатного опитування керівників маркетингових відділів в Україні, яке проводилось у серпні-вересні 2023 року.

Метою дослідження було визначити медіану винагороди маркетингових директорів в Україні та фактори, які на неї впливають. Розширені результати дослідження опубліковані на каналі Netpeak Group Space.

Портрети учасників опитування

В опитуванні взяли участь 122 керівники маркетингу з продуктових, outsource та outstaff компаній. Серед сфер діяльності найпоширенішими стали Digital (14%), FinTech and Banking (12%), Education/E-Learning (8%) та E-Commerce (8%).

75% респондентів наразі проживають в Україні. 62% опитаних – чоловіки, а 38% – жінки.

59% опитаних отримують винагороду у доларах США, 31% – у гривнях, 9% – у євро, та ще 1% – в інших валютах.

Більшість опитаних керівників маркетингу віком від 30 до 34 років (43%).

Медіанні зарплати

Згідно з результатами дослідження, медіана зарплати директорів маркетингу становить $3200. При цьому медіана ЗП Head of Marketing – $3000, а СМО – $4000.

Крім цього, вдалося опитати 20 роботодавців та HR-спеціалістів щодо заробітних плат їхніх керівників відділу маркетингу. Такий підхід двостороннього опитування було обрано, для можливості порівняти дані та для визначення вагомих факторів впливу на винагороду.

Згідно з відповідями роботодавців, медіана становить $3250, що тільки на $50, чи на 1,5%, відрізняється від значення, яке було вирахувано з відповідей керівників маркетингу.

Загалом вилка заробітних плат, за відповідями керівників маркетингу, становить від $1400 до $5000. Було декілька фахівців із зарплатою від $7000 до $12 000, як і тих, хто отримує $1100 – $1400, – вони потрапили в 10% верхнього і нижнього значення вибірки і тому статистично такі зарплати зустрічаються рідко.

Фактори впливу на винагороду керівників маркетингу

Окрім фіксованої заробітної плати, 54% керівників маркетингового відділу відповіли, що отримують місячні, квартальні та/або річні бонуси, опціони (12%) та дивіденди (5%). Найвищі винагороди у тих, у кого до фіксованої частини з бонусами додаються опціони та дивіденди ($6000 за медіаною).

Також вдалося визначити основні KPI, які впливають на додаткові виплати маркетингових директорів в Україні: виконання планів відділу (39%), прибуток компанії (30%) та загальний дохід компанії (27%).

Питання задоволеності керівника маркетингу також стало вагомим у дослідженні.

45% опитаних є абсолютно задоволені або задоволені рівнем компетентності та ефективністю управління у своїй компанії.

Згідно з дослідженням, «задоволені працівники» отримують вищу винагороду (від $3000 до $4250 за медіаною), ніж ті, які відповіли «незадоволений», а також «швидше незадоволений», «абсолютно незадоволений» (від $2350 до $3000 за медіаною).

Під час аналізу результатів дослідження вдалося виявити важливі співвідношення, які допомагають зрозуміти патерни впливу на заробітну плату CMO та Head of Marketing в Україні.

Демографічні залежності

Винагорода жінок на медіані становить $3000, а чоловіків — $3500. Різниця 14% на користь чоловіків. Особливо помітно це у вибірці 10% найбільш високооплачуваних менеджерів. Там ця різниця сягає $1450 ($7450 та $6000 відповідно).

У віковій категорії 30-34 роки спостерігається найбільша винагорода ($3500 за медіаною). Сюди ж можна додати категорію 35-39 років, яка незначно відрізняється у розмірі зарплати ($3350 за медіаною). Проте опитування показало, що керівники 40+ років заробляють все ж менше, ніж їхні молодші колеги ($3250 за медіаною).

Співвідношення заробітної плати до досвіду керівника

Досвід роботи також очікувано впливає на рівень заробітної плати. Так, керівники маркетингу, які мають досвід 5+ років на позиції керівника, отримують більшу винагороду ($4000 за медіаною) за своїх менш досвідчених колег (до 3 років: $2750, 3-5 років: $3724).

Залежності від типу і сфери компанії

Дослідження показало, що найвищий рівень зарплат ($3700 за медіаною) спостерігається в стартапах, компаніях, які були створені менше ніж 3 роки тому.

Продуктові компанії платять своїм керівникам маркетингу в середньому на 30% більше, ніж Outsource та Outstaff.

Якщо ж говорити про сферу діяльності компанії, то тут абсолютним лідером став Blockchain ($10 000), який обігнав інші сфери у кілька разів, хоча тут маємо зазначити, що таких компаній було тільки 2 у вибірці. У ТОП-3 високооплачуваних сфер також увійшли FinTech ($6000) та GameDev ($5000).

Керівники маркетингу, що працюють у компаніях розміром 200+ людей, частіше отримують вищу компенсацію ($5250 за медіаною), ніж ті, хто працює у менших компаніях (до 80 людей: $3000, 81-200 людей: $3500).

Також помітною є тенденція зростання винагороди у розрізі кількості підлеглих. Так, у керівників, які мають понад 30 підлеглих, зарплата становить $7000 за медіаною у порівнянні з керівниками без підлеглих — $1780.

Подякувати 🎉