Єврокомісія може оштрафувати Google на 10% річного обороту

Після накладення на американського пошукового гіганта штрафів на суму понад 8 млрд євро в трьох антимонопольних справах Європейська комісія проводить ще два розслідування щодо Google.

Перше присвячене тому, як американська компанія збирає й використовує дані, а друге — поведінці компанії в рекламному бізнесі, пише Politico.

«У Комісії є потенційні побоювання щодо того, як Google збирає, отримує доступ, обробляє, використовує або монетизує дані», — зазначає видання.

Telegram Logo

У другому випадку увага приділяється «практиці Google в ланцюжку створення вартості рекламних технологій і її позиції щодо рекламодавців, видавців і посередників, а також конкурентів у пошуковій рекламі, медійній рекламі та послугах рекламних технологій».

Наявність двох окремих справ означає, що в разі порушення правил конкуренції на Google можуть накласти дві штрафні санкції в розмірі до 10% її річного обороту. 2018 року оборот корпорації склав $136,8 млрд.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

За останні п'ять років Брюссель наклав санкції на Google за підтримку власної пошукової системи (2,42 млрд євро), використання мобільної операційної системи Android для посилення свого панування (4,34 млрд євро) і зловживання в онлайн-рекламі (1,49 млрд євро).

Контекст. Брюссель уже пару років зосереджує увагу на даних, дотримуючись висновків звіту про цифрову конкуренцію. У грудні 2019 року виконавчий орган ЄС визнав, що розіслав анкети в Google і Facebook у рамках попереднього розслідування їхньої практики роботи з даними. Ця анкета «охоплює весь ланцюжок створення вартості рекламних технологій». Отримані відповіді підтвердили побоювання антимонопольних органів Великої Британії та США.

Питання анкети включають вплив деяких змін продукту компанії на клієнтів і конкурентів. Наприклад, у документі запитують, чи відмовилися компанії від використання контекстно-медійної мережі Google, мережі видавців, які погодилися показувати рекламу Google, після того, як це стало налаштуванням за замовчуванням 2018 року. Комісія також питає, чи сприймають компанії пошукову рекламу й медійну рекламу як такі, що замінюють одна одну, чи вважають, що вони працюють паралельно.

Комісія також вивчає, чи можуть Facebook і YouTube (власність Google) розглядатися як конкуренти. Вивчаються також плани Google щодо поетапної відмови від сторонніх файлів cookie у браузері Chrome. Управління з конкуренції та ринків Великої Британії оголосило, що з 8 січня вивчає пропозиції Google щодо видалення сторонніх файлів cookie.

Крайній строк для відповіді — 22 січня.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини