Єврокомісія та Європейський інвестиційний банк створили стратегію з інтеграції залізничних мереж України, Молдови та Євросоюзу. Вона має з’єднати ЄС з Одесою, Львовом, Києвом, Харковом та Дніпром. Вартість будівництва становить 15,2 млрд євро.
Про це пише ІВ «Полтавщина».
За даними стратегії, євроколія 1435 мм буде призначена для швидкісних перевезень (міжнародні пасажирські потяги, Інтерсіті+, перевезення вантажів в контейнерах/на платформах). Тоді як колія 1520 мм обслуговуватиме повільніший транспорт (місцеві та регіональні пасажирські потяги, великовагові вантажі). Розвиток залізниці розпочнеться з заходу на схід.
![ЄС планує фінансувати Ukraine Facility також з єврооблігацій](https://images.weserv.nl/?w=290&h=160&fit=cover&url=https%3A%2F%2Fimages.thepage.ua%2Fstorage%2F358967%2F4-main-v1691747948.jpg%3Fv%3D1719389409)
Як буде будуватись євроколія в Україні
![map1.jpg](https://images.weserv.nl/?w=560&we=1&url=https%3A%2F%2Fimages.thepage.ua%2Fstorage%2F281300%2Fmap1.jpg%3Fv%3D1690221658)
Етап 1: будівництво євроколії 1435 мм від кордону з Польщею (Мостиська) до Львова та у Молдові від Кишинева до кордону з Румунією. Очікувана вартість — 1 млрд 161 млн євро;
Етап 2: будівництво євроколії 1435 мм між Львовом та Києвом, створення другого коридору на півночі України — від Польщі (Дорогуськ) до Києва та з’єднання Львова з Чопом. Очікувана вартість — 7 млрд 699 млн євро;
Етап 3: продовження євроколії від Києва на схід — до Харкова та Дніпра, а також розширення мережі на заході та півдні України: від Польщі (Рава-Руська) до Львова, від Львова — до кордону з Румунією (через Івано-Франківськ і Чернівці), від Одеси — до Кишинева. Очікувана вартість — 6 млрд 351 млн євро.
Нагадаємо, що «Укрзалізниця»планує побудувати колію завширшки 1 435 мм від державного кордону з Польщею до Львова. Йдеться про ділянку Мостиська — Скнилів.