Державний оператор тилу (ДОТ) презентував освітній серіал «Дотичні. Як бізнесу стати постачальником ЗСУ», що є покроковим посібником для українських підприємців, які бажають долучитися до постачання для армії. В рамках серіалу експерти з ДОТ, Prozorro, Міністерства оборони та Міністерства економіки роз’яснюють, як функціонують оборонні закупівлі, що потрібно для участі в тендерах, як правильно підготувати документи, виконати контракт і забезпечити високу якість продукції. Серіал доступний на платформі «Дія.Освіта», а скоро також буде доступний на порталі «Дія.Бізнес».
«Наша мета — забезпечити прозорість і зрозумілість процесу державних закупівель, аби кожен україньський підприємець міг долучитися до підтримки армії. Цей серіал є важливим кроком до покращення якості постачань для ЗСУ та зміцнення економіки України», — зазначив міністр оборони України Рустем Умєров.
Цей матеріал є першим в Україні, що має на меті зробити ринок оборонних закупівель прозорим та доступним для українських компаній. Він сприятиме інтеграції бізнесу у національну оборону, розширенню ринків збуту та внесенню практичного вкладу у зміцнення країни. Освітній серіал розроблений ДОТ за підтримки Міністерства оборони, Міністерства цифрової трансформації, Офісу з розвитку підприємництва та експорту, Всеукраїнської економічної платформи «Зроблено в Україні», системи Prozorro та проєкту Спеціального радника з питань оборони Великої Британії для платформ «Дія.Освіта» та «Дія.Бізнес».
«Уряд має на меті залучити більше українських підприємств до тилових закупівель, оскільки це відкриває нові перспективи для бізнесу. На сьогодні 80% компаній, які постачають продукцію для ЗСУ, працюють в Україні, створюючи робочі місця для наших громадян. Варто зазначити, що близько 40% вартості українських товарів повертається до бюджету, сприяючи підтримці безпеки та оборони країни. Освітній серіал від ДОТ допоможе підприємствам, які бажають долучитися до постачання для армії, з'ясувати, як це можна зробити», — зазначила заступниця міністра економіки України Надія Бігун.
Державні закупівлі — це не лише спосіб забезпечення армії, а й важливий інструмент для розвитку бізнесу, підтримки економіки та створення робочих місць, зокрема в умовах війни. У 2024 році до процесу закупівель ЗСУ приєдналися 45 нових постачальників, а загальна кількість українських компаній, що співпрацюють із ДОТ, перевищила 150. Цей показник може зрости завдяки чітким інструментам та інформаційній підтримці, яку надає освітній серіал «Дотичні. Як бізнесу стати постачальником ЗСУ».
Основна мета освітнього серіалу — допомогти українським підприємцям краще зрозуміти всі етапи участі в державних закупівлях, зробити цей процес прозорим та доступним. Серіал розроблений ДОТ для власників бізнесу різних розмірів — малого, середнього та великого, які можуть постачати продукцію для Збройних Сил України, зокрема одяг, харчові продукти, пальне та спорядження. Він також стане корисним для тих, хто лише планує розпочати діяльність у цій сфері, а також для громадських організацій, що займаються контролем закупівель.