Присутність українських компаній під час війни за межами країни збільшилася, і дослідницька компанія Gradus Research провела опитування українських громадян, як вони ставляться до виходу українського бізнесу на іноземні ринки.
Більшість вважають розширення географії роботи українських компаній позитивним явищем
69% опитаних громадян зазначають, що ставляться швидше або дуже позитивно до українських компаній, які зараз відкривають свої представництва або поширюють свою діяльність за межами України. Найчастіше таку думку поділяють представники молодших вікових груп: 18 — 24 роки (75%) і 25 — 34 роки (74%).

Ставлення до українських компаній, які виходять на іноземні ринки.
Ключове очікування — перенесення міжнародних стандартів в Україну
Понад половина опитаних (55%), які очікують позитивних наслідків від освоєння українськими компаніями іноземних ринків, називають з-поміж можливих наслідків цього насамперед отримання українськими спеціалістами корисного досвіду та впровадження ними міжнародних стандартів в Україні. Таку думку поділяють 40% респондентів у вибірці загалом, а з-поміж жителів столиці — 45% опитаних.
Більше інвестицій для України
Другим з-поміж найчастіше згадуваних можливих наслідків виходу українських підприємців на міжнародні ринки респонденти, що загалом очікують позитиву від цього, визначають інвестування прибутків цих компаній в Україну (47%).
Залучення корисного досвіду в Україну
Закриває топ-3 можливих наслідків експансії українських компаній на іноземні ринки, на думку опитаних, які очікують позитивних наслідків від цього, перенесення корисного досвіду від міжнародної діяльності бізнесів в Україну (42%).

Наслідки виходу українських компаній на іноземні ринки.
Також майже третина з тих, хто очікує позитивних наслідків від виходу українських підприємців на іноземні ринки, вважають, що це сприятиме кращому ставленню іноземців до України (31%) і тому, що українці більше пишатимуться собою завдяки успіхам українського бізнесу (30%).
73% опитаних загалом очікують позитивних наслідків від поширення діяльності українських компаній за кордоном. А з-поміж аудиторії 18 — 24 роки цей показник становить 88%.
Громадяни, які загалом очікують позитивних наслідків від виходу українського бізнесу на міжнародні ринки (69%), водночас зазначали й можливі негативні наслідки цього процесу:
- зменшення кількості робочих місць в Україні (12%);
- загрозу відтоку спеціалістів (12%);
- загрозу відтоку фінансів з України (7%).
Такі побоювання більшою мірою характерні для представників старшої вікової категорії (55 — 60 років).
Ці результати свідчать про високу підтримку міжнародних активностей українських підприємців із боку пересічних громадян. Що, ймовірно, говорить про зміни в культурі ставлення до підприємництва загалом. Вочевидь, ці зміни відбуваються в українському суспільстві під впливом досвіду короткого чи довготривалого життя українців у європейських країнах, де культура підприємництва перебуває на високому рівні.