Шведська Volvo Group продовжує заплановане будівництво заводу з виробництва важких вантажівок вартістю $700 млн в Монтерреї, Мексика, незважаючи на те, що новообраний президент Дональд Трамп погрожує ввести американські тарифи на імпорт автомобілів та інших товарів. Про це повідомив генеральний директор Мартін Лундстедт в інтерв'ю Reuters.
Виробник напівпричепів Volvo і Mack визначив зростання в Північній Америці, на яку припадає близько 30% доходів компанії, як стратегічний пріоритет і очікує, що завод почне роботу у 2026 році. Очікується, що підприємство постачатиме транспортні засоби до США, Мексики та Канади, а також до країн Латинської Америки.
Трамп заявив, що відразу після своєї інавгурації 20 січня він підпише всі необхідні документи, щоб почати стягувати 25% мито на імпорт з Мексики і Канади, якщо ці країни не припинять нелегальну імміграцію і торгівлю фентанілом.

«Проєкт у Мексиці перебуває на ранній стадії, яка триває. Це не заміна наших американських потужностей», — сказав Лундстедт.
За його словами, у Volvo є варіанти використання заводу для продажів за межами США. Залежно від того, що станеться з американськими тарифами, завод Volvo у Мексиці може відправляти або не відправляти вантажівки до США, додав він.
Американські заводи Volvo наразі виробляють 100% вантажівок, які компанія продає в США. За словами Лундстедта, компанія інвестує в заводи у Вірджинії, Меріленді та Пенсильванії, щоб розширити ці потужності.
Volvo, Daimler Trucks North America, PACCAR і TRATON постачають майже всі важкі вантажівки у Північній Америці, сказав Ерік Сміт, директор автомобільної та промислової практики AlixPartners.
З них Volvo — єдина компанія, яка не має представництва в Мексиці, «і, ймовірно, саме тому вони розглядають можливість його створення», — сказав Сміт.
Тарифні пропозиції Трампа викликали шок у секторі автомобілебудування, оскільки низка виробників легкових автомобілів, включаючи BMW, Toyota і General Motors, інвестували в заводи в Мексиці, щоб скористатися перевагами більш низьких витрат на робочу силу і сприятливою для бізнесу політикою.
Volvo також має угоди про постачання електричних напівпричепів таким клієнтам, як гігант онлайн-торгівлі Amazon.com і датська логістична компанія DSV.
Лундстедт сказав, що Volvo очікує, що великосерійне виробництво на запланованому заводі з виробництва акумуляторів у Швеції почнеться на кілька років пізніше початкового терміну — у 2029-2030 роках.
У вересні Volvo заявила, що відкладе будівництво заводу на один-два роки, і тоді не було впевненості, чи вплине це на початок виробництва.
За словами Лундстедта, Volvo хоче бути в авангарді «зелених» інвестицій, в тому числі у вантажні автомобілі з нульовим рівнем викидів, але вдосконалює свою стратегію, щоб пристосуватися до ринкових факторів.
«Це тому, що компанія не хоче боротися з усіма вітряками поодинці, як Дон Кіхот і Санчо Панса», — сказав він.