Фото: «Урядовий портал»
Міністерство інфраструктури вважає, що оренда або продаж майна, яким користується залізниця, а також концесія деяких об'єктів може стати джерелом додаткових коштів для покращення рухомого складу та інфраструктури. Про це заявив міністр Владислав Криклій.
За попередніми оцінками, вартість непрофільних активів «Укрзалізниці» (УЗ) становить не менше 10 млрд грн.
«Сьогодні вокзали в більшості міст збиткові. При точкової передачі в оренду об'єктів на вокзалах, окупність їх неможлива. Тому необхідно повністю переосмислити систему управління цими об'єктами нерухомості — найефективнішим механізмом буде державно-приватне партнерство», — пояснив голова правління УЗ Євген Кравцов.
Концесія залізничних вокзалів Миколаєва, Харкова, Дніпра, Хмельницького, Чопа зараз опрацьовується. У Мінінфраструктури вважають, що вона дозволить перетворити їх у зручні простори з торговими площами, кафе і готелями, забезпечити більш високий рівень сервісу для пасажирів і збільшити інвестиційний ресурс УЗ.
У планах міністерства в 2020 році придбання УЗ близько 2000 вантажних і 26 пасажирських вагонів, укладення договорів на 40 тепловозів і 200 електровозів, електрифікація 110 км шляху, локалізація виробництва локомотивів.
Додатково
- У середині жовтня 2019 року УЗ повернули у підпорядкування Міністерству інфраструктури.
- УЗ планує розділитися на три оператори — вантажного, пасажирського та інфраструктурного протягом найближчих двох років.
- ЄБРР, Мінінфраструктури та УЗ підписали меморандум про підготовку компанії до першого публічного продажу її акцій (IPO).