Постріл в ногу: китайські іграшки в США подорожчають вдвічі
Мільярдер-виробник іграшок Нік Моубрей заявив, що тарифи президента Дональда Трампа «паралізували» його компанію і не залишили їй іншого вибору, окрім як підвищити роздрібні ціни в США. Про це повідомляє Bloomberg.
Компанія Моубрея Zuru Group виробляє в Китаї такі іграшки, як пластикові бластери для дротиків Pets Alive і XShot, а також підгузки Millie Moon і Rascals — і продає їх в американських магазинах, включаючи Walmart Inc. і Target Corp. Це призвело до того, що фірма опинилася в епіцентрі 145%-го тарифу Трампа на імпорт з Китаю.
«За нинішнього рівня тарифів, принаймні на іграшки, роздрібні ціни мають зрости майже вдвічі. Ми в одному відрі з більшістю наших конкурентів, оскільки 80% іграшок виробляються в Китаї. Трамп, ймовірно, збирається вкрасти Різдво у сімей і дітей по всій Америці», — сказав Моубрей у телефонному інтерв'ю з Лос-Анджелеса..
Нік Моубрей
40-річний Моубрей заробив свої статки на мережі фабрик у найбільшій економіці Азії. Понад два десятиліття тому новозеландець переїхав до Китаю разом зі своїм старшим братом Метом і заснував компанію Zuru, розвиваючи її, щоб конкурувати з такими важковаговиками іграшкової індустрії, як Mattel Inc. і Hasbro Inc. Тепер ставка, яка породила його іграшкову імперію, опинилася під загрозою.
За оцінками Zuru, штаб-квартира якої розташована в Гонконзі, цього року компанія відправить до США близько 2,2 млрд новозеландських доларів ($1,3 млрд), що становить половину її продажів у всьому світі.
«Якби ми розглядали 145%-ві тарифи на цю продукцію, це було б майже 3 мільярди новозеландських доларів, що, очевидно, неможливо. Це не є фінансово життєздатним», — сказав Моубрей.
За його словами, Zuru веде переговори з ритейлерами, багато з яких призупинили замовлення.
«Ми переглядаємо наші роздрібні ціни щодня. Вони мають значно зрости. Ми повинні переглянути, яку частину тарифу ми готові взяти на себе», — сказав він.
Після того, як Трамп оголосив про тарифи на початку цього місяця, брати — разом з топ-менеджментом Zuru — проводили майже щоденні дзвінки, щоб намітити шлях уперед, уважно стежачи за дискусіями в США щодо тимчасових звільнень для певних секторів.
Моубрей вважає, що перенесення виробництва компанії до США не є варіантом.
«Китай має глибоку, глибоку екосистему, і ланцюжок поставок дуже тісний. Дуже важко навіть поїхати до таких країн, як В'єтнам чи Індія, тому що ланцюжок поставок просто не існує так само, як у Китаї», — сказав він.
З моменту заснування компанія Zuru розвивалася органічно, її засновники відмовилися позичати будь-що, окрім початкової стартової позики від своїх батьків.
Вони обговорювали потенційне первинне публічне розміщення акцій, щоб допомогти фінансувати подальше розширення. Зараз це відкладено.
«Ми витратили 22 роки на створення цієї компанії, і одна-дві людини можуть так сильно їй нашкодити. Це трохи важко зрозуміти», — сказав Моубрей.